DIGITALKAMERATENE - hvem kan delta ?

Alle som jobber med digitale bilder er velkommene på våre møter. Det settes en agenda, som ender opp i en diskusjon hvor du må være villige til å tro at det ikke finnes "hemligheter". Her har du lov å stille de "dumme" spørsmålene. Vi er kommet så langt at den uskrevene reger er at Fotografen bør levere filer i RGB. Problemet er at Reproteknikeren ofte ikke vet hva RGB er...
FOTOGRAFENE<br>
- Vi ønsker på en enkel og lett forståelig måte informere alle våre kolleger om hva det Digitale bildet er, ved å hjelpe de å bryte ned noen fordommer. Dette gjør vi bl.a ved å sette ord på de tekniske tingene. Disse ord og utrykk finner man I dyre bøker og programvare; når man vet hvor man skal lete. Vi vet alt dette og vil kunne gi de første svarene.
<br> Vi ønsker å gjøre det litt enklere for en fotograf å komme I gang. Internett som en informasjonskanal er også et viktig nøkkelord.
<p>
GRAFISK BRANSJE <br>
- Den største utfordringen I bruken av det Digitale bildet er å få Grafisk bransje til å være Open Minded. Mange er livredde, de føler oss fotografer som en trussel. De vet hva som skjedde med alle setteriene da MAC en kom. Fakta ER at vi må samarbeide. For Grafisk har bilder alltid vært i CMYK farger. Alle Digitale bilder vi fotografer produserer gjøres i RGB. Vi skal ikke utdype dette mer her. Fakta er at I dag har vi med et lite knippe reprobedrifter og produksjonsenheter. Vår jobb er å informere alle de andre om hvilke KJ¯REREGLER som gjelder.
<p>
KUNDENE <br>
- Om alle fotografene og alle våre samarbeidspartnere har svarene. Hjelper dette ikke oss i det hele tatt, om ikke kundene våre vet hva vi vet. De kjøper ikke bare bilder, de kjøper også trygghet. Det at så mange fotografer og andre underleverandører går sammen, er i seg selv en trygghetsfaktor.
<br>
Digitalkameratene skal være et kvalitetsstempel !
Og denne webben skal brukes som et verktøy til å hjelpe ALLE som arbeider med digitale bildere til en lettere hverdag og høyere kvalitet på det som produseres.
 -
 -

Varsle Foto.no
Som innlogget kan du kommentere artikler.
Artikkelkommentarer
Ingen har kommentert denne artikkelen enda
Eller kommenter via Facebook:
Åpne uskalert versjon i eget vindu