Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_163316} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Tja...litt usikker på dette jeg. Synes forsåvidt de to der bak til høyre har interessante uttrykk. Mannen til venstre synes jeg (pga utsnittet kanskje) får et litt for ''linselus''-aktig uttrykk om du skjønner. Men siden det som du selv sier er et utsnitt regner jeg jo med at det er noe helt annet enn fotografen han kikker på. Men at det kan bli ok bilder av gammel utgått eller ikke fremkallt film er jo dette et bra eksempel på!
Kristoffer L.
Takk for tilbakemeldingen, Tommy!
Det at det er et utsnitt, og at filmen var gammel, gjør nok at kornstrukturen blir ekstra tydelig. Det som gjør bildet for meg, er forholdet mellom de to nedbrutte menneskene (karen som sitter til høyre for søylen, og han som ligger syk/full/trøtt til venstre) - og de to andre personene i bildet. Han som står og ser på meg, er sannsynligvis en utenforstående, men pga. nærheten til den henslengte mannen deltar han for meg likevel aktivt i bildet, som i en ikke-relasjon med den liggende mannen. Mellom de to til høyre utspiller det seg kanskje en historie i dette øyeblikket.
Kanskje overdriver jeg innholdet litt, og kanskje holder den ikke heller, men dette er i alle fall essensen i bildet for meg. Pluss at det var litt morsomt å legge det ut fordi det var fra en gammel film. ;-)
- Kristoffer
Nina S.
Joda jeg kan se at det er mange historier og situasjoner i bildet, bruker litt tid på å betrakte det og det er spennende, men synes ikke skjevheten understreker noe i bildet, uskarpheten sjenerer ikke.
Mvh Nina
jeanette h.
hvordan er orginal bilde i forhold til dette?? jeg greier ikke helt aa bestemme meg for om jeg liker det eller ikke..jeg liker de tre menneskene som du beskriver, men lurer paa om du staar for langt unna for at det kunne bli et bra utrykk... er dette fra den 20 aar gamle filmen??
Kristoffer L.
Takk for nye kommentarer!
Jeanette: Denne filmen var fra 1991. Det er mulig at menneskene på bildet er for langt unna til at det blir interessant. Utsnittet her består av nedre venstre hjørne av negativet. Originalbildet (det er tatt med vidvinkel, dette) strekker seg over mot høyre (mye uinteressant der) og opp til toppen av bygningen. På grunn av mannen som sto og så på meg (og også jenta til høyre), gikk jeg ikke nærmere...
- Kristoffer
Geir F.
Ja, dette bildet nådde frem til meg. Vellykket med den store søylen som står plantet midt i bildet og som skaper en todelt historie med menneskene på hver sin side. Synes ikke det spiller noen rolle om bildet evt er kornete eller iike. Her er det historien som er poenget.
-geir -
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Det at det er et utsnitt, og at filmen var gammel, gjør nok at kornstrukturen blir ekstra tydelig. Det som gjør bildet for meg, er forholdet mellom de to nedbrutte menneskene (karen som sitter til høyre for søylen, og han som ligger syk/full/trøtt til venstre) - og de to andre personene i bildet. Han som står og ser på meg, er sannsynligvis en utenforstående, men pga. nærheten til den henslengte mannen deltar han for meg likevel aktivt i bildet, som i en ikke-relasjon med den liggende mannen. Mellom de to til høyre utspiller det seg kanskje en historie i dette øyeblikket.
Kanskje overdriver jeg innholdet litt, og kanskje holder den ikke heller, men dette er i alle fall essensen i bildet for meg. Pluss at det var litt morsomt å legge det ut fordi det var fra en gammel film. ;-)
- Kristoffer
Mvh Nina
Jeanette: Denne filmen var fra 1991. Det er mulig at menneskene på bildet er for langt unna til at det blir interessant. Utsnittet her består av nedre venstre hjørne av negativet. Originalbildet (det er tatt med vidvinkel, dette) strekker seg over mot høyre (mye uinteressant der) og opp til toppen av bygningen. På grunn av mannen som sto og så på meg (og også jenta til høyre), gikk jeg ikke nærmere...
- Kristoffer
-geir -