Elements of time
Utstyr
  • -
  • -
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriManipulasjon
  • Lastet opp
  • Visninger448
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_282451} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (28)
Anne Lene B.
Hei Brit
Vakkert, tidløst og ganske så poetisk!
Svart bra komposisjon og teknisk, anbefales på det varmeste!

Hilsen Anne Lene
Geir F.
Et nydelig og tankevekkende bilde.
Fargerne er nostalgiske og kler det tidløse i bildet på en aldeles utsøkt måte. Bildet av damen ville jeg gjerne hatt mer integrert i bildet slik at dette ikke blir et ''bilde-i-bilde.
Uansett. Dette er nydelig. Morsomt å se folk som våger seg på motiv som dette.
-fløde-
Stig Børre E.
Dyktig utført i mine øyne. litt småplukk finner jeg. Den skarpe papirkanten til venstre for klokken er ikke veldig elegant. Bildet kan tolkes på forskjellige måter, men forteller meg en historie om en som har forlatt oss. Bra.

StigB
Erik J.
Dette ble riktig bra! Fargetonene er veldig riktig valgt og gjør at symbolene blir forsiktig antydet, og dermed syns jeg du går fint klar av det banale.
Wenche J.
Hei Brit
Et bilde som kan tolkes på forkjellige måter og som får meg til å lete etter symbolene og å tenke:) Flotte samstemte farger som gjøre bildet mykt, behagelig og litt drømmende. Liker komposisjonen meget godt:)
Mvh Wenche
Inger-Lise S.
Kreativt, lekkert, dyktig utført og med nydelige farger:)

Inger-Lise
Rune S.
Nydelig og kreativt komponert i fine toner. Meget bra jobba!

Mvh
Rune S
Kristin S.
Dette synes jeg var kreativt og veldig bra jobba.

Mvh Kristin
Bodil Kristine F.
De vage lette fargetonene passer til det tidløse, forgjengelige og det drømmende blikket til kvinnen. En gjennomtenkt og fin komposisjon.

Mvh Bo
Tove H.
Et levd liv og mange minner, mange drømmer som har vært... liker det drømmende uttrykket på damen (hun kunne vært ennå mer integrert i bildet) - og tidløsheten over bildet. Flott komponert og dyktig utført! Dette bildet falt jeg for med en gang jeg så det, så jeg støtter anbefaling.
Mvh Tove
Brit M.
Tusen takk til dere alle for flotte kommentarer!
Dere som mener bildet skulle vært mer integrert, jeg er nå ganske enig med dere, jeg har også funnet ut hvordan det skal gjøres.

Stig Børre: Hensikten med den skarpe cellofanen var å gjenta en skarp form i samsvar med det lille bildet, i dobbel kontrast til de runde formene. Mulig denne hensikten ikke fungerte. Når jeg forandrer bildet, blir jo også cellofanen overflødig.
(Og hun har nok ikke forlatt dere :-)

Hjertelig takk også for anbefalinger, Anne Lene, Rune og Tove, setter veldig pris på det!

Brit
Per Einar G.
Meget kreativt og flott arbeid Brit!

Per E.
Gunnar John C.
Å prøve seg på deformerte ur etter Dalis ''The persistence of memory'' er dristig, men jeg synes dette er milevis fra parafrase. Solid men samtidig følsomt.

Jeg slutter meg til det meste av det som er sagt ovenfor, med ett unntak - jeg synes at ''bildet i bildet'' er veldig bra slik det står. Nå fremstår det i sitt sparsomme format som et lommebokbilde, et passbilde, et kjærestebilde(?) - et personlig minne, en gjenstand, sammen med dine andre symboler på at tiden svinner hen. Som gjenstand bidrar det mye mer til historien her, enn om damen bare var et ansikt integrert i hovedbildet. Det er kjempeforskjell på et ansikt, og et bilde av et ansikt.

Jeg ser at du selv ønsker å integrere, Brit, og det blir interessant å se resultatet. Men kanskje er det et alternativ å understreke at bildet også er en gjenstand underlagt tidens tann, og påføre et eseløre eller en brett?

Vennlig hilsen,
Gunnar
Fred S.
Ville nesten ''automatisk'' sagt at en kvinne hadde laget dette bildet, selv uten å vite at det er deg. De duse fargene, tørkete roser, levende lys, portrettet, alt er harmonisk, nostalgisk , bittersøtt, en smule sentimentalt. Tiltalende mer enn spennende.
Uret er fint plassert; som symbol er det jo velbrukt, men det fungerer nesten alltid, her også. Og når jeg sier dette er et ''feminint'' bilde, kan du jo sjekke ut Erlend Mørks bilder; ( jeg skal ikke påstå at de er ''maskuline'', men...) hvis du ikke allerede har sett dem. Han har ur som ...tja, mer eller mindre ''bærende element'', i flere av bildene sine, men kanskje som symbol på noe annet (?), og tonen er Mørk. Bare til sammenligning.

vh fred
Brit M.
En sen nattetakk til Per Einar, Gunnar og Fred for fine og interessante tilbakemeldinger.
Gunnar: Milevis fra parafrase, sier du. Ja, tvert imot bestreber jeg meg på å ikke la meg påvirke kreativt av andres bilder. Inspireres av inntrykk ja, men ikke kopiere eller etterligne. Mer generelle motiver er en annen sak.
Interessant at du liker portrettet slik, det skal se ut som det henger på en vegg, noe det faktisk gjør (et tilsvarende). Men jeg noterer meg eselører og bretter, takk for tips. Hadde ellers en annen plan, men vi får se.

Fred: Man kan ikke stadig leve i spenning :-) Tiltalende er flott. Har sett noen av Mørks bilder, men som sagt over, når det gjelder bilder som er skapt av fri fantasi, slik som dette, og hans, er jeg forsiktig med å se for mye. Vil ting skal poppe frem i fantasien. Blir veldig kreativ om natten, og må opp. Plagsomt, men..

Sammenligner sjelden bilder (bortsett fra mine mot andres macrobilder :-(

Brit
Brit M.
Når jeg leser gjennom min egen kommentar her, ser jeg at jeg virker som en hoven blei, ikke alltid jeg finner de rette ordene.

Brit ;-)
Brit M.
Ved nærmere ettertanke lar jeg bildet være som det er. Jeg takker for tips og idéer, og tar de med videre til neste prosjekt.

Brit :-)
Fred S.
Var ikke meningen at du skulle sammenligne, Brit, og aller minst etterligne. Det var rett og slett uret som ga med assosiasjoner til Mørk, og dermed var dette kun ment som et tips om en mulighet til å se andre flotte bilder, i fall du ikke har sett dem selv. For meg er Mørks bilder særdeles spennende, uten at det gir hverken meg eller andre muligheter, eller for den saks skyld noen grunn til å forsøke å etterligne dem.
Ellers er jeg også en av dem som noen ganger uttrykker meg litt ullent, det er ikke lett å få fram det en vil i få ord, selv om det burde være det. Og når det gjelder dette å virke som en hoven blei...., I`m your man, jeg kan være ulidelig arrogant til tider; desverre.

vh fred
Brit M.
Skjønner godt hva du mener.
Har sett mange bilder her inne og andre steder, som er utrolig vakre, spennende, ja bruk alle positive adjektiv.
Det jeg mener er at når jeg er inne i en montasje-periode, som jeg er nå, vil jeg ikke se andre montasjer. Siden ja, men ikke nå. Barnet må utvikle seg fritt :-)
Blir ofte inspirert av andres bilder, selvsagt, selv om det jeg eventuelt lager etterpå er et helt annet uttrykk, motivvalg, kort sagt et totalt annerledes bilde, så kan det være akkurat DET bildet som inspirerte meg.

Ein må vårrå som ein e, nærn itj vart som ein skoill vårrå...

Brit
Laurberg G.
'Klokken slår, tiden går,
evigheden os forestår.
Lad os da bruge den kostbare tid, .. ''

Kære Brit. Af en eller anden grund virker dit billede som en opfordring på line med ovenstående linier i H. Agerbecks salme fra sidst i 1800-tallet. LIvet bliver brugt op og uret tikker ubønhørligt videre mens vi kommer nærmere og nærmere de skarpe kanter.

Så nu er jeg spændt på at se hvad dine kommentorer har set og sagt før min kommentar her. Inden da vil jeg dog gerne give dette billede en anbefaling med på vejen for den associationrigdom det kan udløse. Også den kompositionsmæsige balanse og det fornemme tonevalg fortjener det. mvh. lau
Frode F.
Dette var pent å se på.

Mye informasjon, ved første øyekast kanskje litt rotete. Men det har likevel noe i seg som gir det en slags ro. Det er behagelig å se på, og det vekker mange tanker.

Her har du lagt ned nitidig arbeid, og jeg må si det betaler seg. Jeg pleier ikke se så mye på bilder under manipulasjon-kategorien, men nå må jeg kanskje revurdere.

Takk for titten.

FF
Brit M.
Tusen takk for refleksjoner og tanker, Lau og Frode.
Lau: Jeg syns nok salmen var vel trist da. Og hva er tid? Går den eller kommer den?
Jeg syns ikke man bruker OPP tid. Man har knyttet til seg noe, opplevelser, tanker vi har delt, diskusjoner vi har hatt, inntrykk, bilder vi har sett, bøker vi har lest osv Dette tilfører oss noe, former oss, vi blir større.

Kanskje tid ikke er noe vi kan bruke, men selve opplevelsen av ens eksistens?
Tiden er annerledes for en New Yorker enn for en indianerstamme i Amazonas, vil jeg tro. Kunne filosofere om dette lenge, aller helst sammen med noen, og med et par flasker vin:-)
Og har man levd sitt liv til ''godt voksen'' alder, er det slett ikke sikkert kantene ble så skarpe. Det er noe som heter trett av dage.
Uff, så triste ting jeg sier nå da.
Tusen takk for anbefalingen, Lau!

Frode: Prøvde å holde fargetonene nokså ensartede, bortsett fra mørkt/lyst hjørne. Livet svinger jo også :-)
Skal heller ikke se bort ifra at manipulasjon kunne være noe for deg! Det ville jo vært litt morsomt å se dine verandaminibeist på verandaen spasere etter hverandre, det forreste (i strikkebukser) med 17.mai-flagg... :-D

Takk igjen, dere to.

Brit
Laurberg G.
Hej igen. Tik, tak, tik, tak - Tiden går. Det er sikkert. Men om den kommer ved vi ikke. I al almindelighed kommer den vel fordi den går. Men en dag kommer den ikke, fordi du ikke er der og opdager at den kom. Dette er livets lov og tidens paradoks. At tiden kun eksisterer når du observerer dens eksistens. Tik , tak, tik tak ---- Men gør det så meget. ???? :-) mvh. og et bette knus. lau
anne g.
hei brit! nydelig og spennende collage du har her, liker poesien og fargene. det meste stemmer, men er usikker på det lille pass-fotoet i høyre hjørne. det fungerer ikke helt, men nesten, etter min smak. men et spennende bilde så absolutt! mvh anne
Brit M.
Takktakk Lau og Anne. Passfotoet er diskutert, meninger er forskjellige her. Jeg har prøvd andre vinklinger med bildet, men er nok mest fornøyd slik det er.
Men har fått mange tips og innspill her, som jeg setter pris på!

Brit
Tom E.
Liker denne manipulasjonen, Brit. Den tar tid pga av at her er såpass mye informasjon, men den vokser ettter hvert. Og når jeg har sett på den en stund begynner jeg å høre Vera Lynn synge ''We'll meet again''... Stilen på bildet er nok med på å gi meg disse assosiasjonene til 2. verdenskrig, men den følelsen forsterkes av de andre elementene - rosene, lysene, klokkene, den gammeldagse håndskriften, murveggen og vinduene. Et sørgmodig bilde i mine øyne.

Mvh TomE
Avsluttet .
Jeg synes dette ble en flott montasje - en godt gjennomført ide med riktig fargetoner. Liker todelingen av mørk og lys bakgrunn, spennede blanding av ulike former (trekanter, sirkler, rektangler). Bildet har en fin dybde med stearinlysene bak som et samlende punkt. Dette er et bilde jeg ikke blir lei av å betrakte på lang tid, og jeg gir det en helhjertet anbefaling. Godt jobbet, Brit!
Brit M.
Tusen takk, Tom og Magne!
Tom: Lurte litt på hvorfor Vera Lynn og 2.ww, men nå skjønner jeg. Vindu som på en gammel jernbanestasjon, gammel skrift og passbilde, ser det nå :-)
Magne: Setter virkelig pris på anbefalingen, tusen takk!

Brit
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu