Sett deg ned, du har gått langt nå
Bildet inngår i albumet • Arkitektur • -
Utstyr
  • -
  • -
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriArkitektur
  • Lastet opp
  • Visninger847
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_312382} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (12)
Jarle S.
Dette bildet tiltrakk seg min nysgjerrighet med en gang.Føler at jeg blir dratt innover rommet til denne stolen.Rent og ryddig bilde med få elementer og gråtoner.Når jeg da sier at jeg vanligvis ikke lar meg fenge så mye av s/hv.-bilder,så må dette være et bilde som gir meg mye selv uten farger,og som ganske sikkert også egner seg best i en slik versjon. Meget bra utført,Geir.
Jarle Storli
Helge .
Virkelig bra..
Et flott motiv og en god ide, men synes lyset kanskje er litt hardt og kunne tenke meg litt mer skyggepartier, dog bidrar kanskje skjermen min til hardt lys.
Men uansett bra.

Mvh
HelgeB
Svend Wiig L.
Hei Geir!

''Et nedslitt fjøs som fortjener å slappe mer av nå og kan sette seg ned, men ribbet av dyr, mennesker og utstyr!?''
Er det slik du har tenkt det?

Prøver å anlysere bildet uten tittel først men ikke her.

Hva med bildet?
Du har satt en stol i riktig komposisjonsmessig plass.
Stolen står i kontrast til miljøet, noe moderne.
Vet ikke om du gjør det bevisst men ved en slik tilsynelatende symmetri, skulle det vært like stor avstand til låvedøren på begge sider, men spør meg hver gang: -Kan jeg like det slik også!?

Gode svart/hvitt konvertering og et bilde jeg likte godt mye pga alle disse spørsmålene som jeg ikke finner svar på, hva liker jeg og ikke!

Er svært så ambivalent her ja......derfor blir det et herlig beskuende bilde Geir!

Mvh Svend


Gunnar John C.
Jeg opplever noe sakralt, nesten rituelt ved denne midtstilte komposisjonen - med en trone i midten. Møtet mellom det gamle laftetømmeret og den moderne stolen er overraskende, men nesten like underlig er fraværet av liv her, interiøret virker gammelt men ulevet, goldt, mest som en driftsbygning. Her står gåte i gåte. Og for meg pirrer det nysgjerrigheten. Mye.

Vennlig hilsen,
Gunnar
Johan S.
Hmm - du gjør det ikke lett for meg Geir. Bildet er fint, faktisk kjempefint, men hvorfor, er ikke lett å si (for undertegnede). Jeg får ta det som en øvelse.

Motivet er spennende. Det står en tom sto i et rom jeg ikke ser hva inneholder forøvrig. Hadde jeg vært der ville jeg gått undrende innover mot stolen. Det er lett å lure på hva dette egentlig er - spennende.
Jeg liker tonene du bruker (har fått til) i bildet. Masse deilige gråtoner som løper jevnt over i hverandre. Videre liker jeg linjene i taket som sammen med døråpningene lager linjer innover i bildet til stolen. Blikket går til stolen akkurat som jeg ville gått innover om jeg var der fysisk.

Du har ingen problemer med utbrenthet (jeg mener fortsatt at ''Still water runs deep'' har partier som er utbrendt i rødt og blått). Jeg elsker kontrast, men her har du laget det ''mykt''. Jeg liker det. Passe skapt.

Bildet gjør seg i s/h.



mvh
Johan

ps (må jo ha med minst ett ps da)
Bildetittelen var genial. På min skjerm står det:

Geir Brekke
Sett deg ned, du har gått langt nå

hi hi hi hi
ds
Rolv B.
Må si meg hjertens enig med Johan. Lurer fortsatt på hva dette forteller meg (om det var hensikten; at det skulle fortelle meg noe). Stolen skjærer så voldsomt i nostalgien at jeg ikke får dem sammen. Godt gjort likevel.
Mvh Rolv B
Rolv B.
Hadde det enda vært en kubbestol!
Geir Helge S.
Mye er sagt allerede, men jeg undrer meg på om ikke bildet ville blitt enda mer spennende dersom stolen vendte mot en av sidene. Det ville gi et hint om at den som setter seg i stolen vender mot noe vi ikke ser, hvilket pirrer min nyskjerrighet.
Hva tror dere?
Mvh Geir
Geir B.
Denne gang må jeg ærlig innrømme at jeg ble litt overveldet av den flotte rekken med ettertenksomme, reflekterende og analyserende kommentarer.

Det kanskje mest gledelige ( og overraskende ) er mulige tolkningsmuligheter, noe som antakelig kan tilskrives stolens tilstedeværelse: Den er ( på en måte ) det ''litterære'' innslaget i et ellers ganske grafisk strengt oppbygget utsnitt.

Bildet er fra en falleferdig, skitten sjøbod der belysningen kun er svakt dagslys som sildrer inn ulike vinduer. Både plassering av kamera og stol samt motivutsnitt er et forsøk på bevisst forenkling og oppstramming uten en slavisk sentrering, men egentlig er det stolen som holder komposisjonen ( interessemessig ) ''på beina''.

Tusen hjertelig takk for fyldige tilbakemeldinger, dette lærte jeg mye av.

mvh
Geir
Helge R.
denne har innebygd gode historier, skikkelig eventyr av den skumle typen, bra jobb i sh, nydelig dybdeskarphet
:)Gorm
Fredrik S.
Dette er grisebra! Anbf
Geir B.
Wow - ser ut som dette bildet lever fremdeles .... :-)

Helge: Historier og skumle typer kan jeg forstå appelerer til deg. Takk for fin tilbakemelding.

Fredrik: Tusen takk for anbefaling.

mvh
Geir

Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu