F-16
Flyshow på Kjevik 12 02 2012
Utstyr
  • nikon D90
  • Sigma 70-300
  • Brennvidde170mm
  • Blenderf/25
  • Lukker1/60s
  • Nei
  • AnnetIso på 400 og kamraet satte jeg på S så jeg kunne overstyre lukkertiden.
    Håper dette er riktig når jeg tar bilder av ting i stor fart?
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_588313} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (2)
Erlend S.
Flyet er ganske fint det, men jeg er uenig i dine fototekniske valg.

På 1/60 sekund så har ting lett for å flyte ut i uskarphet, men det har ikke skjedd her, fordi du har vært vedig god til å følge flyet med kameraet. Hadde dettte vært en rask bil, så hadde du kanskje fått trær i bakgrunnen som hadde flytt ut i fartsstripeeffekt.

Blender 25 er litt for liten. Ingenting blir helt skarpt pga diffraksjon. Det er bedre å velge en av de midterste blenderene, gjerne 8 eller 11. Det kunne du fått med en litt kortere lukkertid, f.eks 1/250 sekund. Kortere lukkertid kunne nok også gitt deg mer skarphet her.

Oppskarpingen har tegnet streker rundt flyet , som jeg ikke liker. Jeg bruker å børste inn oppskarping der jeg trenger den, og bruker maske på lag. Man kan også skarpe opp, og børste vekk det som ble for mye med historiebørsten.
Trond V.
Igjen et flott bilde av en F-16 maskin. Her ser vi en Pratt & Whitney F-100 motor som presses med etterbrenner. De flotte erotiske linjene på F-16 maskinen kommer her til sin rett. Også kanonen synes på dette bildet. F-16 maskinen var det første flyet i verden med gyro-stabilt katapultsete. F-16 var også først ute med "Fly by wire systemet". Synes bildet alt i alt er bra. Bildet gir inntrykk av hastighet og fart. Takk for ditt bidrag.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu