Porto
Bildet inngår i albumet Portugal -
Utstyr
  • Olympus E-5
  • Olympus 12-60mm
  • Brennvidde12mm
  • Blenderf/5.6
  • Lukker1/750s
  • Nei
  • Annet200 ISO. Frihånd. Rettet opp styrtende linjer under etterbehandling, da bildet er tatt skrått nedenfra.
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriArkitektur
  • Lastet opp
  • Visninger98
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_636229} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (7)
Roar Frich V.

Et spennende motiv dette. Jeg er ikke helt enig i utsnittet. For meg så er det to bilder i et her (litt for mye). Når jeg skroller skjermen opp, ser jeg at de to nederste etasjene kunne ha vert et flott bilde. Skroller jeg andre veien, og ser fra midten av vinduene i andre etasje og oppover, hadde dette også blitt et flott bilde.
Trygve B.

Liker bildet ditt godt. En spesiell arkitektur,der flere stilarter er mikset i samme bilde det var ganske artig. Så er det hele krydret med en blomsterhekk. Det gjorde seg også bra. Lyset var litt hardt, men du er nå i varmere strøk, og da gjelder nok denne loven for deg også, som for oss alle andre. Mvh Trygve
Per Ove H.

Veldig flott motiv der kontrasten mellom den litt slitte nedre del og den praktfulle øvre bygninger kommer godt frem. Skulle jeg pirke på noe, må det være litt overdreven oppretting av styrtende linjer.

Mvh
POH
Bjørnar P.

Roar: Dersom du ikke kan se hele bildet samtidig, er bildet mitt for stort for din skjerm. Har du prøvd fullskjerm-visning? (F11 i Windows) Ellers var målet mitt med bildet å vise kontraster mellom ulike byggeskikker, og da blir kanskje mitt valg av utsnitt mer logisk for deg?

Per Ove: Litt usikker på hva du mener når du henviser til "overdreven oppretting av styrtende linjer".
Ville du valgt å ikke rette linjene helt opp? Hvorfor, i så fall?
Per Ove H.

Ja, jeg ville valgt ikke å rette linjene helt opp fordi det gir et mer riktig og naturlig perspektiv.
Her skal vel linjene samle seg i et felles punkt utenfor bildekanten.

Jeg kan ikke nok om dette til å gi en mer presis teknisk og kunsthistorisk forklaring selv om jeg for ikke altfor lenge siden leste om Brunoleschi og sentralperspektivet.

Mvh
POH
Roar Frich V.

Hei igjen. Beklager å ha tråkket på tærne. Min kommentar var ikke ment som dårlig kritikk, men som den opplevelsen jeg fikk av bildet. Vi er alle forskjellige og tolker forskjellig.

Jeg sitter med en 27 tommers skjerm og ser hele bildet.

Poenget mitt var at jeg så to flotte bilder i ett.

Beklager at jeg er litt sen å svare. Har vert på sjøne i fire dager.
Bjørnar P.

Roar: Du har på ingen måte tråkket meg på tærne. Det er din personlige opplevelse av mitt bilde jeg er ute etter, og helst med en god begrunnelse også. Det fikk jeg. Dine betraktninger er interessante for meg, og jeg håper på flere kritiske kommentarer fra deg i fremtiden.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu