Utstyr
  • -
  • -
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriMennesker
  • Lastet opp
  • Visninger1468
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_398363} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (41)
Dag T.
Nydelig bilde med masse historier. Hun til venstre ser sliten ut, hun til høyre er yngre, mer aktiv og det ligger på henne å gjøre noe. Taket og de mørke tonene i lyset skaper en fløyelsesmyk stemning, og blikket opp og ut av bildet gir litt håp om at noe skal skje.


Jan-Vidar B.
Et meget godt bilde full av følese. Syns bilde formidler fortvilelse og muligens noe redsel på damen som er helt tildekket. Blir litt forstyrret av det litt uskarpe taket, syns det stjeler litt mye oppmerksomhet.
Opplever også kuttet i bunn som litt drastisk. Liker godt kontrastene i bilde, etterbehandlingen virker gjennomtenkt og forsterker formidlingen.
Inger Anne Maritsdotter V.
Den første kommentaren starter slik: "Nydelig bilde med masse historie"..........

trodde eg skulle ramle av stolen når eg leste den, og lurte på om Arne var ute med ablegøyene sine igjenn:-))

Har dere ikke lært noe av de ukers ramaskrik om hvordan en bildekritikk skal inneholde???

Dag: du var bl.a. den som skrek høyest der........

Jisses!!! Mr.Frank&Co; og hvor er du nå med dine latterlige kommentarer om hvordan en bildekritikkkommentar skal inneholde....men den gjelder kanskje ikke for alle tydeligvis???

Kommentar til bildet:
Hva konkret er det du ønsker å formidle med dette bilde, Arne?
For meg blir bildet temmelig intetsigende, og med et innhold som ikke gir meg noe, dessverre.
Inger Anne Maritsdotter V.
PS: det skulle stå "de siste ukers ramaskrik....."
Ketil K.
Det lyser tristhet ut av ansiktet til venstre og fortvilelse og ønske om å finne noe i blikket til den tildekkede til høyre. Lyset og strukturen i taket er sammen med den lave kameravinkelen med på å gi dynamikk. Bruk av mye mørke flater i bildet forsterker budskapet. Et glimrende bilde med en gjennomført oppbygning og teknikk etter min vurdering. og som føyer seg godt inn i rekken av Indiabilder fra din hånd Arne. Du har stor forståelse for bruk av elementer og lysinnfallsvinkler som er for hånden i opptaksøyblikket.
Avsluttet .
Meget uttrykksfullt bilde. Nydelige toner og teknisk godt.
Dette kan da trygt kalles "et nydelig bilde med masse historie"..
Mvh Christer
John H.
Hei
Imponerende. Det enkle uttrykket formidler veldig sterkt. Personen som sitter melankolsk til venstre i kontrast til den tilslørte med blikk som ser vaktsomt u på noe der ute. Meget bra s/h arbeid. Vil også berømme den lave kameravinkelen og bakgrunnen (taket).
John
Marius N.
Wow! for et uttrykksfult og nydelig bilde dette er.
Det lille man ser av ansiktet til høyre viser et sterkt uttrykk, blir sittende å lure på hva hun tenker og føler. Dama til venstre ser trist ut, ser ut som noe alvorlig har skjedd.
Taket er med på å skape dramatikk i bildet. Flott utsnitt og nydelige gråtoner.
Dette er du god på Arne
mvh Marius
Kjell Sigurd S.
Stemning i bøttevis. Den lave kameravinkelen, som på en utmerket måte utnytter struktur og lys i taket som viktige elementer i bildet, er krevende i portrettsammenheng. Du har på en utmerket måte unngått dette "problemet" ved hodevinkelen til den eldre kvinnen og sløret på hun til høyre. Det er nesten noe sakralt over stemningen og spennet mellom de to er viktig. Jeg blir nysjerrig på hva de opplever og hva som fanger oppmerksomheten til hun til høyre. Hun ser bekymret ut. Vanskelig å finne noe å forbedre her, mest av alt fordi bildet griper tak og ikke gir rom for slike tanker. Likte dette veldig godt.

Mvh
Kjell S
Kristin S.
Spennende bilde med rom for flere tolkninger.
Personene på bildet har noen sterke uttrykk som jeg forbinder med bønn, frykt og flukt.

Jeg liker også det lave kamerastandpunktet, det gir meg en følelse av tilstedeværelse og skaper en dramatisk stemning. Linjene i taket skaper, dybde,og romfølelse.
Bildet har noen deilige gråtoner som forsterker utrykket/fortellingen.

Mvh Kristin
Dag T.
Beklager Arne, men jeg klarer ikke la være:

Men kjære Inger Anne. Du leste litt videre vel? Jeg skrev jo litt til. Det skal likevel innrømmes at jeg gjorde det litt med vilje .-)

Ellers synes jeg du skulle begrunnet hvorfor du syntes det var intetsigende. Glemte du det? Som du ser skal det ikke så mye til...
Ivar B.
Et knakende godt fotografi. Du blir ikke ferdig med det. Bildet er full av stemning og følelse. Bildet har ingen fasit og lever i betrakterens tanker og tolkning. Blikkene drar meg inn i en historie jeg ikke kjenner, men kan skape. Fint forenklet i linjer og toner. Mvh Ivar.
Ivan H.
Hei,

Begge er triste. Det er vel det jeg har kommet frem til etter å ha studert bildet en stund, eller er jeg litt usikker..
Den eldre damen til venstre ser trist ut, siden hun ser ned og har lukkede øyner. Men hun trenger ikke være det. Damen til høyre ser faktisk tristere ut, eller er hun redd? Tja..

Blikket mitt begynner ved den eldre damen, går over mot den yngre, og så vandrer det opp mot taket. Men det dette alltid ned igjen til den eldre. Men søker på nytt opp mot den yngre.
Utsnitt og ballanse fungerer utmerket her, synes jeg. Linjene i taket, diagonale som er med på å skape spenningen.

Burde den eldre damen vært lenger mot venstre? Og burde det vært litt mer luft under? Hvis du kutter til venstre, ødelegger du for bjelken i taket, som du bevisst har plassert oppe i hjørnet. Så da vil ikke det fungere. Men litt mer luft i bunn? Tror det avhenger av kutt til venstre eller ikke..

Jeg får ikke helt tak i historien og miljøet. For meg virker de triste, og med det blir resten overlatt til fantasien. Men jeg lurer fælt på hva de føler. Og det er vel meningen med bildet?

Ikke noe å si på det tekniske ut over komposisjon som jeg har kommentert over (som også fungerer).

Alt i alt, et meget bra bilde for meg.

Mvh
Ivan
Inger-Lise S.
Knakende godt bilde. Ansiktsuttrykket til kvinnen til venstre,- kan det bli mer nakent? Så trist, så trist. Vi ser det også hos kvinnen til høyre, selv om hun er mer tildekket.Sterkt...
Jeg liker uttrykket, utsnittet og presentasjonen.

Inger-Lise
Yngve Sem P.
Isolasjon er et tema dette bilde formidler hos meg. Gjennom det faktum at du har valgt å gjøre opptaket under tak - et tak som dekker over tildekte mennesker, hvor jeg tolker fortvilelse hos den tildekte til høyre, og hvor den tidligere tildekte på venstre hånd ikke virker å være spesielt fornøyd med å ha latt sløret falle heller. Sorg, oppgitthet og resignasjon går igjen hos begge personene, på hver sin kant. Gammel og ung, vil jeg like å fabulere over at de er. Glimrende fanget i adskillelsen.
Jeg ser skepsis i øynene hos dama til høyre.
Her tror jeg uansett det kunne være fordelaktig å få vite historien rundt bildet, fordi det har et sterkt fotojournalistisk potensiale.

Så kan man tvinne fram og tilbake på millimetermål om det rent kompositorisk kunne vært løst annerledes. Jeg synes undervinklingen, som i utgangspunktet ville gitt meg tanker rundt makt, er genial. Den ville du nok ikke valgt om det ikke var for taket. Jeg oppfatter dette bilde som ærlig og reelt. S/h, slik det fremstår her, styrker denne oppfatningen.



Jon-Petter T.
Hyggelig å se bilder av deg igjen. Vel, nok om det, for her på f.64 skal man være saklig.
Komposisjonen er god. Den får hjelp av ruteinndelingen i taket - nesten som et grid.
Det er to store kontraster i bildet. Den gamle kvinnen som sørgmodig eller unvikende ser ned og gir en føring på stemningen i bildet. Hun har et troverdig "autentisk ansikt" fra et sted jeg oppfatter som ikke i Norge. Derfor er det interessant å legge merke til den yngere kvinnen til høyre. Hun bærer slør og vi ser kun Øynene hennes. Det er nettop øynene hennes som for meg gjør at jeg stiller spørsmål her. De ser nemmelig vestlige ut, for meg passer hun ikke inn i settingen. Dermed får jeg flere spørsmål å gruble over. Hvis det stemmer at hun er vestlig, virker bildet mer forvirrende enn om jeg umiddelbart hadde oppfattet bildet som en "mor -datter" situasjon, der tradisjon, gammel og ung situasjoner springer ut i fra.
Bildet er for meg pent og solid komponert, men det er disse øynene som gjør bildet til det det er. Skal jeg tro på det eller skal jeg ikke.

MVH
Jon-Petter
Arne S.
Takker så mye for glimrende kommentarer. Jeg leser og lytter til alle innspill.

Jon-Petter: Bildet er autentisk, dvs ikke arrangert. Kvinnen til høyre er ikke vestlig. I nordlige deler av India, der bildet er tatt, er det vanlig at mennesker er lyse i huden. Når kvinnen i tillegg skjuler seg under en burka, slipper det ikke mye sol til.

Jeg har valgt å ikke fortelle den konkrete historien med ord. Tror jeg lar det bli med det, selv om jeg forstår at det kan være ønskelig. Det er betrakterens historie som gjelder i denne sammenheng.
Avsluttet .
Det er veldig mye klassisk reportasjefotografi over dette bildet. Assosiasjonene til på sine områder banebrytende reportasjeportrettfotografer som Salgado, McCurry og Nachtwey strømmer på som bare det. Det er mye motsetninger i dette bildet, rent innholdsmessig. Motsetninger mellom de to damene såvel utrykksmessig og bekledningsmessig såvel som deres plassering i bildekomposisjonen. Et tildekt ansikt og et ikke tildekt. Et gammelt, levd ansikt - og et betydelig yngre ansikt, kan jeg forestille meg til tross for at vi ser veldig lite av det. Det er noe med det sølvglinsende toneforløpet i ansikshudtonene til hun ene der - som gir meg assosiasjoner til klassisk sv/hv reportasjeportrettfotografi. I dette bildet ser jeg to sterke kvinner, sterke på hver sin måte.
Torild H.
Det ligg mykje kjensle i desse to andleta som ein ikkje kan la vera å verta merksame på, auge og klede, kontraster, motsetninger.
Imidlertid skurrer det med for mykje etterbehandling(?), spesielt i andlet til venstre her, eit forstyrrande sjikt mellom meg som betrakter og desse to kvinnene, og kan ikkje ta det heile til meg av den grunn.
Det kan godt vera at det er med hensikt, for å underbygga det med kontraster ein opplever mellom desse to kvinnene, det gjekk berre ikkje heim hjå meg.

Torild
Chr. G.
Jeg blir mektig irritert over den myke gjengivelsen av ansiktet til den eldre. Dit går blikket først, men får ikke satt seg og jeg blir virrende rundt. Havner i taket - der finner jeg delikate toner og lys. Damen til høyre får sekundær oppmerksomhet, men jeg finner blikket ganske sterkt - blkket ut av bildet fungerer. Jeg vet ikke, men det gikk ikke helt hjem hos meg - og jeg blir ikke fristet til å lure lenge på hvilken situasjon jeg er vitne til.
Stig Børre E.
Spennende som vanlig fra deg. At kvinnen uten slør lukker øynene gjør mye for bildet. Skaper en litt undefundig stemning, og kontrast. Tonene er svært delikate, og linjene i taket spriter opp. Hvis jeg skulle ønske meg noe, så ville det vært større avstand i mellom de to - og gjerne slik at det ble en liten diagonal.

StigB
Christer B.
Nesten litt synd at dette ligger i f/64 skuffen, for en gangs skyld hadde det vært dekkende med bare: "Supert".

Nydelige tonevalører, spesielt i ansiktet, lys og "innramming" av hovedmotivene.

De to uttrykkene formidler tro, undertrykkelse, desprasjon/et snev av fortvilelse. Det funker komp. messig, men kunne kanskje ønsket meg litt mer luft på høyresiden for å understreke blikket til kvinnen mot en tilsynelatende usikker framtid. Og for å fordele balansen yttligere mellom de to.
Knut-Inge J.
Eit bilete som seier meir enn tusen ord på landsmøtet til hvilket som helst politisk parti - takk. Og takk for at du er tilbake igjen. Ellers er det meste sagt....
Håvard F.
Spennende bilde. Et bilde som falt i smak momentant.
Flott behandlet og spennende komp.
Valg av lavt standpunkt er bra. Finner ikke no jeg vil pirke på.
Godt foto!
mvh
Håvard
ingebjørg fyrileiv g.
Jeg synes at det er godt at bildet ikke presenteres med ord til her. Jeg opplever det som sterkt, og svært godt fotografert. Uttrykket til hun til høyre gir et inntrykk av redsel og forvirrelse. I kontrast til det triste ansiktet hos den eldre kvinnen blir dette veldig interessant for meg som betrakter. Jeg undres såklart over historien, men har godt av se dette som et fotografi som taler selv. Du er veldig god med gråtoner, spesielt ansiktet er utrolig godt eksponert. Bakgrunn, vinkel og sammensetning er veldig bra, og jeg har ikke problemer med at det eventuellt kan vært litt mørkt i det sorte. Godt å se bilde fra deg igjen, Arne.

Mvh
Ingebjørg
Bjarne N.
jeg ser dette bildet uten kvinnen til høyre, men med uforandret komposisjon. da hadde det blitt et fantastisk portrett av en eldre kvinne. hun står så utrolig godt alene med sitt uttrykk og belysning, at hun fortjener å være nettopp det. nå synes jeg hun til høyre forstyrrer mer enn hun forsterker innholdet, selv om jeg ser kontrastene. blikket flakker mellom de to. godt at du er tilbake, arne!
Erik J.
To kvinner, den ene med ansiktet nesten skjult og den andre med øynene lukket, likevel er begge så sterke i sitt uttrykk at jeg ikke blir ferdig med det... Intenst nærvær av en historie bak, som seg ikke kjenner, men der den unge reagerer med aggresjon og den eldre med resignasjon, suverent uttrykt gjenomm positur og blikk.
Jeg er ikke så opptatt av det pågående oppdragelseskurset i kommentarer, mer av fotografienes kvalitetsnivå, og det løfter du betydelig bare med å svippe innom!
Arne S.
Takker for fyldige og gode kommentarer.

Det har kommet ulike synspunkter både på innhold og komposisjon. Alle har på sin måte rett. Det finnes selvsagt ingen fasit. Men jeg noterer meg alt som blir sagt. Flere av dere er inne på de mange motsetningene som finnes i motivet, som også jeg lot meg fascinere av under opptaket. Som Bjarne sier kan den eldre damen til venstre fungere alene, men i denne utgaven tviholder jeg på spenningsmomentet som ligger i motsetningen mellom de to.

Torild: Jeg er ikke sikker på hva du sikter til med etterbehandlingen. Her er ikke gjort annet enn det som må gjøres, normal bruk av levels og curves. Lyset kommer fra begge sider her, noe som kanskje har betydning for den "glinsende" virkningen i kvinnens ansikt. I mine øyne er dette helt greit, all den tid det ikke er effektmakeri i etterbehandlingen.

Jeg noterer meg også Glorstads mektige irritasjon over den myke gjengivelse av kvinnens ansikt. Så "noe" er det vel. Men som sagt, det er ikke "laget" slik. Jeg kan føye til at min skjerm trolig er for mørk. Ansiktet er vesentlig lysere enn det som er tilsiktet i flere andre skjermer jeg har sett bildet gjennom. Men det er selvsagt mitt problem.
Espen A. I.
Hei Arne!

Virkelig godt å se deg igjen her. Har selv vært inaktiv en god stund, men du kviknet meg til igjen.

Synes bildet absolutt har noe for seg. Det legger en atmosfære i fanget på beskueren. Undertrykkelse i høyre og makt til venstre burde være det åpenbare, men jeg får det motsatte og det liker jeg.
Gode kontraster, men kanskje de kræsjer litt i ansiktet til venstre mot resten?

Espen.
Arne S.
Hyggelig å høre, Espen :-)
Avsluttet .
Hmm

Artig å ta seg en liten titt på hva som skjer her inne:-)

Et fantastisk bilde Arne og må si meg enig med Tommy.

Det sies at et godt bilde skal kunne fortelle noe og dette bildet har historier i massevis, om det er de riktige historiene som popper opp er en helt annen sak og totalt uvesentlig.. Sendte ett av mine egne bilder til en for ikke så lenge siden, hun fikk ingen forklaring til bildet og det var artig å se hvilke tanker hun gjorde seg om hva som skjedde på bildet.. Dette bildet setter tankene i sving og man kan ikke unngå å lure på hva som skjer, det kan være tatt i så godt som alle mulige situasjoner, alt fra en togreise der den eldre kvinnen dupper av litt, til en begravelse og det er noe av det som er fantastisk med gode bilder, man ønsker å vite mer og tankene vandrer..

OM man ikke får noe ut av et bilde som dette så er man på mange måter "beskåret" i topplokket og det er mer enn åpenbart at man har en svært lite erfaring, innsikt, lite bevandret, bereist og på mange måter, intellektuelt handikappet.

For de av oss som er bereist i både virkeligheten og i bokform så gir dette bildet fantastisk mye og jeg hadde ikke reagert negativt om dette hadde vært i Nactweys Inferno, det er egentlig bare fravær av korn som skiller det fra et utsnitt i ett av hans bilder, når jeg skriver utsnitt så er det fordi Inferno er en heller spesiell bok, den største og tykkeste jeg har og den inneholder ikke annet enn evig lidelse for de som ikke kjenner den, den inneholder definitivt ikke søte små gule eller rosa blomster.

Negativt ved bildet?

Eneste måtte være gjenskinnet i den ene takbjelken til venste for den eldre kvinnen som trekker oppmerksomheten opp dit, en liten kvadratisk flekk, gjenskinnet i de tverrgående bjelkene må være der.

Et topp bilde som gir meg veldig mye, men så har jeg også beveget meg litt utenfor stuedøra en gang i mellom og det må kanskje til?

Svend Wiig L.
Hei Arne!!

Først: Flott å se bilder fra deg igjen og at alt er bra med deg!?

Et bilde som ikke med en gang, i oversikten av alle bilder her inne treffer netthinnen; "-å så spennende", men som krever endel, mener jeg, av betrakter!

Du viser her og i mange andre bilder en historie som du kanskje ikke selv vet, men mer enn oss!?
Alltid en utfordring å ha med to "modeller" som er med i historien! Skal ikke gjenfortelle mye av det som allerede er sagt men la merke til og funderte voldsomt "spenningen" mellom dem!
Ung, gammen, slør ikke slør...over ansiktet...osv.
Utrykket, den ene ser opp den andre ned...osv.
Dette er bildets essens og virkelighet!

Når det er sagt og grublet over, kommer likevel spørsmålet om det tekniske: Lyset, hvor kommer det fra? Først lurte jeg på om du her hadde brukt en utfyllningsblits!? (Ser nå at du sier at lyset kommer inn fra sidene, bak deg!?)
Dernest kommer spørsmålet: Har du undereksponert i opptaksøyeblikket og lysnet ansiktene lokalt i etterkant!?
Hva med lyset i bakgrunnen?
Har du eksponert lyset i bakgrunnen, satt kameraet på riktig eksponering...med en liten "dash" utfyllningsblits!?
Hvorfor er det ikke detaljer i sjalene!?
...ja lyssettingen har jeg grublet endel over...

Skarpheten ligger på ansiktet og øynene som det skal gjøre men bakgrunn/sjalene ser ut som er softet ned/uskarpt. Håret til den eldste, øverst på hodet ser ut for meg som litt softet.
Skal blenderverdien gi disse utslagene!?

Kritikken er også for selv å lære; derfor så mange håpløse spørsmål!

Konklusjon: Et troverdig og godt bilde der en sitter igjen med mellommenneskelige spørsmål i en annen verden for meg. Det tekniske er visuelt meget bra...selv om jeg stiller spørsmål for min egen læring!:)

Meget...!

Mvh Svend


Arne S.
Hehe, du er den første som nevner den lille firkanten, Jan Petter. Jeg har vurdert denne fram og tilbake selv, og kommet til at den kunne være med, i dempet utgave. Fint at du nevner slike detaljer. Ellers takker jeg for et innholdsrikt og godt innspill.
Arne S.
Heisan, Svend, du kom i mellom.

Det er ikke noe hokuspokus i opptaksøyeblikket. Jeg eksponerer etter ansiktene når omgivelsene er så pass mørke. Som tidligere nevt, lyset kommer naturlig inn fra to sider, derfor den spesielle belysningen på damens ansikt.

Jeg har selvsagt jobbet med motivet i etterkant. Det er helt avgjørende for å optimalsere uttrykket, ikke minst i sorthvitt. Stort sett håndarbeid med curves, levels og litt burning. Som ditt skarpe blikk observerer har jeg brukt en ørliten tøtsj med radial blur i taket. Dette for å framheve ansiktene. Kanskje en pitteliten tøtsj for mye, spesielt i mellom hodene. Litt slurv fra min side gjør at håret berøres. Fint å få kommentarer på slikt. Hver minste detalj har betydning når man jobber fram et uttrykk.

Takk for en finfin kommentar.

Avsluttet .
Bare hyggelig Arne:-)

Rart med det men de andre refleksene plager meg ikke i det hele tatt, mulig det er fordi den firkanten er mer markert på en måte..



Svend Wiig L.
Hei igjen Arne!!

Dette lærer vi av, alle sammen!
Du er ydmyk, god fotograf og gir oss tilbakemeldinger som jeg forstår!

Bra!!

En lærer av det og det er jo derfor en er sammen her inne.....Som en stor fotoklubb!!?

Mvh Svend
Inger Anne Maritsdotter V.
Eg har dårlig samvittighet for min foregående kommentar der eg lot min frustrasjon gå utover bildet til Arne, og kommentaren til Dag, der ordet "nydelig" ble en provokasjon.
Eg beklager til deg, Arne; det er lov å ta feil, er det ikkje?

Eg har stor sans for India-bildene dine, og dette er intet unntak, der du med minimalisme og en enkel komposisjon klarer å formidle ganske mye, uten å si så mye om selve bildet. Den eldre kvinnen til venstre utstråler resignasjon, og i kvinnen til høyre sine øyner leser eg en viss bekymret desperasjon. Dette blir bare min subjektive tolkning, det er umulig å vite om eg tolker rett. Eg liker kameravinklingen din i dette bildet, og bildet kler sv/hv-tonene, og som sagt den minimalistiske stilen.
Ja, dette er et bilde som vokser i mine øyner.

Så en liten kommentar til JPK sin kommentar der det så tydelig skinner gjennom at hans generelle ord og vendinger er myntet på meg. Eg skal ikke bruke energi på en diskusjon under bildet her, både av respekt for Arne, og fordi arenaen for en slik debatt ikke hører hjemme her.
Men hans generelle ytringer sier mer om han enn om meg, og uttrykket "stor i ord, er liten på jord" syns eg passet til JPK her. Han overrasker meg ikke for å si det sånn, men greier heller ikke å såre meg:)

Godt å sjå deg tilbake her på foto.no, Arne.

Mvh Inger Anne
Arne S.
Takk for oppklarende innspill og hyggelig hilsen, Inger Anne.

Mvh Arne
Avsluttet .
Synes dette er et fotografi man kan komme tilbake til....for meg er det tidløst, og i ly av de siste hendelser, inneholder både smerte og håp, tross alt...smerten og håpløsheten ligger i den gamles ansikt, stoltheten og håp i den unge kvinnes øyne. Du har evnen til å formidle noe Arne...sterkt dette!
Må også tilføye at kvinnenes plassering i bildeflaten, samt positurene forsterker inntrykket, fototeknisk i mine øyne helt på topp.
mvh Ulv
Arne S.
Første kommentar på over fem år. Takk for den, Ulv. Problematikken du nevner eskalerer med årene og verden blir stadig mindre. Hvem trodde at burka ville bli et tema i Norge for få år siden.

Dette er noe av det spennende med fotografi. Motiver kan aktualisere seg og forandre innhold - eller assosiasjoner - over tid.
Avsluttet .
Avslutningsvis fra meg, og som jeg synes dette bildet så flott illustrerer er et sitat fra deg selv i portrettintervjuet her på dotten i 2012. " Mens mennesket, de gjør jo så forbannet mye galt"....så sant, så sant...lykke til videre.

mvh Ulv
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu