Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_345340} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Tøft bilde og bra komposisjon. Tror likevel det kunne tjent på en litt røffere kopiering med mer korn - filmen er litt for pen i forhold til motivet;-) Det skeive huset lurer meg til å tro at det er noe gærent med perspektivet her, men jeg ser jo av takrennen at det er i vater. Bra kontraster. Har du vurdert å bruke et filter i PS og legge til litt korn?
Mvh Toby
Carl Endre E.
Takk for tipset. Har ikke PS, men dette var det jeg fikk til på Gimp. Synes det ga en fin effekt.
Torbjørn V.
Jepp, enig med du for å si det slik:-)
Mvh Toby
Georg K.
Just miss the sign " for sale " :)
Nice motif of the kind more rarely seen here for natural reasons, but I also like the use you have made of it.
And no ( sorry Torbjørn ) to the added grain - at least not of this kind - to my mind there isn't a problem in the first place.
The "rough" motif can stand a fine, smooth film as rotten as the car is - the effect, impression is there anyhow.
Have a look at the small triangle window in the front - and compare then both versions - I think you will agree that the original is much better !!
Nice motif - and nice photograph, enjoyable the absence of people in this setting.
Torbjørn V.
No hard feelings, Georg:-)
Kjetil H.
Jeg likte også dette bildet. Det er en poengtert miljøskildring med masse detaljer, som likevel er stramt komponert med et nydelig toneforløp og skarphet som gjør at bildet stråler. Innholdsmessig bærer det på mye nostalgi, samtidig som vi blir minnet om avstanden i tid med den rustne lakken og malingen som flekker av.
Jeg er ellers enig med Georg i at bildet gjør seg best uten framprovoserte korn. Det er vakre, myke korn synlig i fullversjon, som på print eller i en større utgave sikkert kommer til sin rett. Her er det brukt en finkornet filmtype som etter mitt skjønn konstituerer dette bildets estetikk og utfordrer betrakteren. Ser hvor Torbjørn vil med sitt forslag, men da måtte det gjøres med valg av opptaksmedium eller i fremkallingen, ikke digitalt.
Paal-Anders E.
Likte versjon 1 godt..har feelingen at man er der til stedet:-)
Godt bilde:-)
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Mvh Toby
Mvh Toby
Nice motif of the kind more rarely seen here for natural reasons, but I also like the use you have made of it.
And no ( sorry Torbjørn ) to the added grain - at least not of this kind - to my mind there isn't a problem in the first place.
The "rough" motif can stand a fine, smooth film as rotten as the car is - the effect, impression is there anyhow.
Have a look at the small triangle window in the front - and compare then both versions - I think you will agree that the original is much better !!
Nice motif - and nice photograph, enjoyable the absence of people in this setting.
Jeg er ellers enig med Georg i at bildet gjør seg best uten framprovoserte korn. Det er vakre, myke korn synlig i fullversjon, som på print eller i en større utgave sikkert kommer til sin rett. Her er det brukt en finkornet filmtype som etter mitt skjønn konstituerer dette bildets estetikk og utfordrer betrakteren. Ser hvor Torbjørn vil med sitt forslag, men da måtte det gjøres med valg av opptaksmedium eller i fremkallingen, ikke digitalt.
Godt bilde:-)