Bildet inngår i albumet Mongolia - Med 2,5 millioner innbyggere i et land tre ganger større enn Frankrike, har Mongolia verdens laveste befolkningstetthet. Halvparten av befolkningen er nomader eller semi-nomader. Denne serien er fra den sentrale delen av landet sommerstid.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_330416} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Dette likte jeg. Det er vel unødvendig å nevne kontrastene mellom (det mongolske?) landskapet og det noe tilårskomne skiltet. Bildet kan også godt formidle ettervirkningen av sivilisasjonen - der det er bare koreanerne som har overlevd. Synes personen passer bra inn, men savner mer skarphet og ørlite mer lys.
Eli R.
Rent og pent, liker dette.
- Eli
Ivan H.
Hei,
Har vært innom bildet ditt et par ganger siden du la det ut.
Liker det, og her er det hypnose og assosiasjoner til en absurd b-film. Ikke negativt ment, for jeg synes dette bildet er knall. Synes de lyse tonene passer bildet og mine assosiasjoner.
Hilsen
Ivan Holmedal
Yngve Sem P.
Interessante betraktninger, Chr. Og du har rett; landskapet er mongolsk. Jeg skulle gjerne hatt en større kontrast til det brutalt kommersielle her, en gjeter med et par sauer var ønsket, men dukket ikke opp. Har forøvrig prøvd en forsiktig oppskarping, og en anelse mer lys, i v2.
Takk til Eli og Ivan, også. Det absurde i motivet var det som trigget meg og kameraet også. :)
Chr. G.
Under mine lysforhold passer V2 best ja.
Georg K.
I think with goats and sheeps you actually would have lost something.
Not important since they are not there anyhow - and as it is now, the ''alien'' impression of this huge display in the middle of this amazing landscape is really dominating the images expression.
It is kind of funny to see this one lonely person standing in front of this huge advertisement - looking up to it as if there would be something up to discover.
Of course a bit political but I actually like the difference in colour of the landscape ( fresh green ) and washed out colours of the display bleached and affected by sun and weather.
Great with the red heat J
Seems the vantage point is higher than the ground on which the guy is standing - which is to my mind adding some distance - like from an ''observing point '' to it.
Without knowing how / where etc. - my next natural reaction would have been a lower vantage point.
Colour and sharpness is improved in V2 - even though V1 makes the better impression on my - probably because the image is a bit slower that way.
Petter F.
Flott motiv, som er tankevekkende og interessant. Hva gjør den lille mannen der ute, og det er i tillegg møte mellom lite menneske i provins med et multinasjonalt og globalisert merkenavn. Spennende!
Stig Børre E.
Motivet er topp. Fint komponert. V2 er best. Klarer ikke helt å fri meg fra at jeg syns settingen virker veldig arrangert, det trekker ned en hel del.
StigB
Tove H.
Som å se inn i framtida - med det store skiltet som symboliserer materialismen - vår tids guddom - og det lille mennesket som retter blikket mot det som en gang var så glamorøst....Nå er landskapet øde og tomt. Kan tolkes på mange måter dette - og gi mange tanker. Derfor liker jeg det. Dessuten er bildet svært godt komponert. Det dystre uttrykket kler bildet - dette kommer best fram i v1. Elementene er få - akkurat nok til å fortelle en historie. Flott med den tenkte diagonalen fra mannens øyne til skilt-teksten. Det absurde er godt vist! Må si jeg falt for dette bildet!
Hilsen Tove
Lars-Anders M.
Ja Samsung er en jette.
Håvard H.
Godt fanget, dette likte jeg. Foretrekker v1...
Yngve Sem P.
Igjen, takk for hyggelige kommentarer, og anbefalinger.
Stig, jeg er enig i at det kan virke arrangert, og til en viss grad er det også det. Men jeg har verken gjort noe med landskapet eller plakaten, tro det eller ei ;). Jeg ba personen stoppe og se opp, kan jeg avsløre, men det er det hele. Ikke mer regi i dette enn å be noen helle en balje med vann over hodet, føler jeg. For meg er det resultatet som teller. Jeg syntes grepet hevet bildet, men respekterer selvsagt dine meninger.
Budskapet, som Georg, Tove og Petter også rører ved i sine kommentarer, er for meg det viktigste her.
Thorbjørn R.
Dette er veldig bra. Nesten litt absurd motiv. Et reklameskilt av slike dimensjoner fullstendig ute i ødemarka. Regner med det gikk en bilvei like ved, men den vises jo ikke på bildet.
Mvh Thorbjørn
Helge R.
Må bare bokmerke det, spennede utnyttelse av billedflaten, liker lys og farger i v2
:)Gorm
Kenneth J.
-Knallbra! For et herlig kræsj!
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
- Eli
Har vært innom bildet ditt et par ganger siden du la det ut.
Liker det, og her er det hypnose og assosiasjoner til en absurd b-film. Ikke negativt ment, for jeg synes dette bildet er knall. Synes de lyse tonene passer bildet og mine assosiasjoner.
Hilsen
Ivan Holmedal
Takk til Eli og Ivan, også. Det absurde i motivet var det som trigget meg og kameraet også. :)
Not important since they are not there anyhow - and as it is now, the ''alien'' impression of this huge display in the middle of this amazing landscape is really dominating the images expression.
It is kind of funny to see this one lonely person standing in front of this huge advertisement - looking up to it as if there would be something up to discover.
Of course a bit political but I actually like the difference in colour of the landscape ( fresh green ) and washed out colours of the display bleached and affected by sun and weather.
Great with the red heat J
Seems the vantage point is higher than the ground on which the guy is standing - which is to my mind adding some distance - like from an ''observing point '' to it.
Without knowing how / where etc. - my next natural reaction would have been a lower vantage point.
Colour and sharpness is improved in V2 - even though V1 makes the better impression on my - probably because the image is a bit slower that way.
StigB
Hilsen Tove
Stig, jeg er enig i at det kan virke arrangert, og til en viss grad er det også det. Men jeg har verken gjort noe med landskapet eller plakaten, tro det eller ei ;). Jeg ba personen stoppe og se opp, kan jeg avsløre, men det er det hele. Ikke mer regi i dette enn å be noen helle en balje med vann over hodet, føler jeg. For meg er det resultatet som teller. Jeg syntes grepet hevet bildet, men respekterer selvsagt dine meninger.
Budskapet, som Georg, Tove og Petter også rører ved i sine kommentarer, er for meg det viktigste her.
Mvh Thorbjørn
:)Gorm