NSU Prinz var i hovedsak en tyskprodusert bil fra perioden 1957 – 1973. Coupemodellen NSU Sport Prinze ble designet av italieneren Franco Scaglione. At den er et samlerobjekt kan overraske mange.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1011726} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
En NSU! Finnes ikke så mange igjen av disse, fordi de rustnet ganske fort, spesielt i tysk vær. Jeg kunne vedde at denne eksemplaren var i Nord-Norge nesten hele sitt "liv";)
Walter S.
He-he!
NSU-Prinz trigger minner om en forsiktig start på automobil-eventyret på slutten av 50-tallet. jeg setter den i samme tidsperiode som DKW (Auto Union), BMW Isetta, Borgward Isabella (tror jeg den heter) og en lite bil kalt Goggo-Mobil. Jeg tror at det var 2-takts motorer i alle de nevnte?
Hyggelig å se at slike biler fremdeles ruller!
Mvh,
Walter
Carsten W.
:)
Walter: Alle biler du nevnte ble satt opp i midten til slutten av 50-taller, Isabella og Goggo først.
DKW og NSU ble forresten slått sammen til AUDI, Borgward gikk konkurs 1963.
Denne konkursen blir i dag sett som første varsling at tysk økonomien kommer i hardt vær for første gang etter krigen. Noe titalls skipsverfter osv følgte etter...;)
Roar K.
Joda, husker NSU, men kanskje ikke akkurat denne utgaven.
Grei dokumentasjon.
Historikken står jo Karsten for.
Roar
Trygve B.
Det var gøy å se dette. Jeg husker denne bilen så godt. Min bror hadde en slik modell. Det var så stas den gangen. Fint formidlet dette.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
NSU-Prinz trigger minner om en forsiktig start på automobil-eventyret på slutten av 50-tallet. jeg setter den i samme tidsperiode som DKW (Auto Union), BMW Isetta, Borgward Isabella (tror jeg den heter) og en lite bil kalt Goggo-Mobil. Jeg tror at det var 2-takts motorer i alle de nevnte?
Hyggelig å se at slike biler fremdeles ruller!
Mvh,
Walter
Walter: Alle biler du nevnte ble satt opp i midten til slutten av 50-taller, Isabella og Goggo først.
DKW og NSU ble forresten slått sammen til AUDI, Borgward gikk konkurs 1963.
Denne konkursen blir i dag sett som første varsling at tysk økonomien kommer i hardt vær for første gang etter krigen. Noe titalls skipsverfter osv følgte etter...;)
Grei dokumentasjon.
Historikken står jo Karsten for.
Roar