Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_102374} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Hmm,,,nei det funker ikke helt for meg dette!. Grunnen er rett og slett fordi edderkoppen din er for uskarp. Hadde den vært skarp hadde bildet vært helt noe annet. Beklager, men min ærlige kommentar har du iallefall fått.
mvh Tone
Bjarne B.
Ser for meg dette bildet på veggen i venterommet til øyelegen. He-he.
Seriøst - med noe mer skarphet på edderkoppen kunne dette ha blitt stilig.
Kristian S.
Takker for raske og ikke minst ærlige tilbakemeldinger. Tror også dette kunne blitt veldig stilig hvis edderkoppen var skarpere.
KES
Tommy R.
Beklager, dette fikk du nok ikke helt til å funke nei.
Er enig med de to andre kritikkene.
Mvh
Tr
Bjørg R.
Enig med øvrige tilbakemeldinger, edderkoppen er for uskarp.
Går ut ifra at du prøvde å panorere - ingen enkel teknikk nei. Men det er bare å prøve igjen. Personlig har jeg brukt å øve på panorering ved å knipse biler i fart.
--Bjørg
Mike T.
Hei Kristian,
men bakgrunnen er bra...
alt annet er allerede sagt. Har forresten selv prøvd litt panorering på travbanen. Resultatene ble omtrent som her. Krever vel en god del rutine.
Hilsen Mike
Kay R.
Hei Kristian...
Sorry men det funka ikke den hær gangen. Kult med bevegelse men det hær va litt i overkant..he,he.. Mener at slike bilder har en viss krav til skarphet og da faller dette selvsagt igjennom... Hadde det vært skarpt hadde det vært kult...
MVH Kay:-)
Helge-Erling E.
Hmm.
Etter å ha hvilt øynene på dette bildet en stund, står det klart for meg at det fungerer så absolutt. Til forskjell fra de perfekte eksponeringene som etter kort tid har en tendens til å kjede denne seer, får bildet meg til å undre, tenke, fundere og lure på. Hva er det gule i høyre hjørne, kan det være kartlav? Er det en gneis eller en granitt som danner bakgrunnen, eller er det rett og slett marmor? Hvis du ser godt etter er det varme nyanser i øverste del av bildet, og kalde i bunnen. Spennende. Og for de som skylder på manglende skarphet; se en gang til på det nest fremste beinet på høyresiden. Aner vi ikke her et frossent øyeblikk? Kamerabevegelsen sørger for at det dannes et bølgemønster som er med på å gjøre dette bildet annerledes på en positiv måte. Det bidrar til mystikken. Bølgene skaper linjer, men det er også to andre dominerende linjer som skaper spenning i bildet: Flere linjer går fra toppen av bildet og ned mot høyre. Disse balanseres av en kraftig linje som dannes av den største svarte flekken - gjennom edderkoppen - og opp mot den gule flekken.
På den tekniske siden kunne du ha tonet noe ned det lille området oppe til venstre som er utbrent. Det forstyrrer litt, naturlig nok, men lar seg raskt ordne for deg som behersker Photoshop så godt. Du kunne selvsagt ha beskjært den delen av blidet, men da ville mye av spenningen i bildet forsvinne. Edderkoppen er jo på full fart mot det gyldne snitt! Alt i alt et blinkskudd, men ikke for den gemene hop. Bildet egner seg i stort format på en vegg med en god stol foran. God tid og Gymnopédies av Eric Satie. Så kan reisen begynne.
Helge
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
mvh Tone
Seriøst - med noe mer skarphet på edderkoppen kunne dette ha blitt stilig.
KES
Er enig med de to andre kritikkene.
Mvh
Tr
Går ut ifra at du prøvde å panorere - ingen enkel teknikk nei. Men det er bare å prøve igjen. Personlig har jeg brukt å øve på panorering ved å knipse biler i fart.
--Bjørg
men bakgrunnen er bra...
alt annet er allerede sagt. Har forresten selv prøvd litt panorering på travbanen. Resultatene ble omtrent som her. Krever vel en god del rutine.
Hilsen Mike
Sorry men det funka ikke den hær gangen. Kult med bevegelse men det hær va litt i overkant..he,he.. Mener at slike bilder har en viss krav til skarphet og da faller dette selvsagt igjennom... Hadde det vært skarpt hadde det vært kult...
MVH Kay:-)
Etter å ha hvilt øynene på dette bildet en stund, står det klart for meg at det fungerer så absolutt. Til forskjell fra de perfekte eksponeringene som etter kort tid har en tendens til å kjede denne seer, får bildet meg til å undre, tenke, fundere og lure på. Hva er det gule i høyre hjørne, kan det være kartlav? Er det en gneis eller en granitt som danner bakgrunnen, eller er det rett og slett marmor? Hvis du ser godt etter er det varme nyanser i øverste del av bildet, og kalde i bunnen. Spennende. Og for de som skylder på manglende skarphet; se en gang til på det nest fremste beinet på høyresiden. Aner vi ikke her et frossent øyeblikk? Kamerabevegelsen sørger for at det dannes et bølgemønster som er med på å gjøre dette bildet annerledes på en positiv måte. Det bidrar til mystikken. Bølgene skaper linjer, men det er også to andre dominerende linjer som skaper spenning i bildet: Flere linjer går fra toppen av bildet og ned mot høyre. Disse balanseres av en kraftig linje som dannes av den største svarte flekken - gjennom edderkoppen - og opp mot den gule flekken.
På den tekniske siden kunne du ha tonet noe ned det lille området oppe til venstre som er utbrent. Det forstyrrer litt, naturlig nok, men lar seg raskt ordne for deg som behersker Photoshop så godt. Du kunne selvsagt ha beskjært den delen av blidet, men da ville mye av spenningen i bildet forsvinne. Edderkoppen er jo på full fart mot det gyldne snitt! Alt i alt et blinkskudd, men ikke for den gemene hop. Bildet egner seg i stort format på en vegg med en god stol foran. God tid og Gymnopédies av Eric Satie. Så kan reisen begynne.
Helge