På druen
Tatt i Tokai-området i Ungarn, berømt for sin gode vin.
Statuer er ofte høytidelige og alvorlige greier, men denne fulgte ikke mønsteret.
Bildet inngår i albumet Ungarn -
  • Versjoner:
  • Versjon #1
    Original
  • Lagt inn: 2016-08-08 13:29:13
    Versjon #2
  • Lagt inn: 2016-08-08 13:38:05
    Versjon #3
Utstyr
  • Olympus E-M1
  • Olympus 50-200mm
  • Brennvidde147mm
  • Blenderf/3.2
  • Lukker1/250s
  • Nei
  • AnnetHar masket bort omgivelsene, da de var for forstyrrende.

    800 ISO. Frihånd.
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriReise
  • Lastet opp
  • Visninger85
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1053637} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (11)
Knut Georg F.
Upåklagelig dokumentasjon av et morsomt kunstverk. Utover det synes jeg det blir statisk og kjedelig fotografi. Er en naturlig bakgrunn fjernet?
Mvh Knut
Bjørnar P.
Knut: Som nevnt tidligere er bakgrunnen masket bort. Helt greit at du synes bildet er statisk og kjedelig, men en begrunnelse hadde gjort din mening mye mer interessant og nyttig.
Knut Georg F.
Beklager, så ikke at du hadde "masket". Synes det er maskingen som gjør det til et kjedelig/dødt fotografi, utover at det er en god fotografisk gengivelse av et kunstverk.
Mvh Knut
Bjørnar P.
Da har jeg lagt ut en annet bilde av samme kunstverk der bakgrunnen er med, men forhåpentligvis uten å forstyrre for mye.
Bjørnar P.
Har også lagt ut en ny versjon av originalen uten masking.
Ragnar S.
Å ta bilder av skulpturer er i utgangspunktet ganske enkelt, og det tas tusenvis av kjedelige bilder av disse. Å gi disse et uttrykk og personlighet gjennom et fotografi er derimot ikke fullt så enkelt. Studerer med interesse for eksempel herr Kneppens bilder av statuer/skulpturer fordi har gir oss nye sider ved disse i sine presentasjoner.
Dette ble en lang innledning til ditt bidrag. Synes du treffer godt i å gi statuen originalitet og uttrykk der blant annet fra hvilken side og fra hvilken vinkel bildet blir tatt har avgjørende betydning. Da bakgrunnen i V2 og V3 kan virke noe forstyrrende for noen, så synes det er greit å legge ensartet farge bak med passende kontrast til figuren.

Mvh Ragnar S
Knut Georg F.
V2 synes jeg tilfører motivet noe i positiv retning mht vinklene på armer og bakenforliggende tak. V1 fremstår som klippet og limt.
Mvh Knut
Arild T.
V2 fremstår, for meg, som den beste komposisjonen, uten å si noe galt om de andre to versjonene. God vinkling i troverdige farger.
Herlig skulptur, dette!

Hilsen Arild
Oddmund K.
Liker best originalen som lar den livsbejaende få utfolde seg uten forstyrrelser fra omgivelsene. Fint plassert i flata med harmonisk matchende bakgrunn.
Mvh Oddmund
Roar K.
Ser da tydelig ut som det er tønna han sitter på - he he.
Her velger jeg V1 der hovedmotivet kommer best fram uten forstyrrelser.

Roar
Bjørnar P.
Takker for mange interessante bidrag.
For meg er omgivelsene til en skulptur lite vesentlig. Det er ofte ganske tilfeldig nøyaktig hvor den plasseres, og jeg synes derfor det er greit å isolere den mest mulig fra omgivelsene for å rendyrke skulpturens fortelling.
None gang kan man gjøre det ved hjelp av liten dybdeskarphet, andre ganger ved hjelp av en jevn bakgrunn. I dette tilfellet valgte jeg å gjøre jobben i ettertid. For meg ble originalen klart best, og v3 klart dårligst. Uten etterbehandling er v3 i mine øyne nærmest ubrukelig rent estetisk.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu