Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1063052} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Tenker straks på skipet Donau. To ulike historier med samme, dystre skjebne. Skoene taler for seg. Direkte og virkningsfullt.
Arvid O.
Ingenting overlatt til tilfeldighetene når det gjelder komposisjon og teknisk utførelse når du publiserer et bilde Bjørnar.
For min del synes jeg kanskje den fremste skoen ble vel dominerende denne gangen.
Arvid.
Per L.
Tragisk historie bak motivet! Skarpt og godt gjengitt med gode strukturer og nydelige farger i kveldslyset! Jeg føler imidlertid at den nærmeste skoen blir for dominerende i bildet - smakssak! Mvh Per
Harald N.
God formidling av ei dyster historie.
Mvh Harald
Trygve K.
Nå har jeg sett på dette bildet mange ganger, - både med lys bakgrunn og med mørk. Ingenting i veien med hverken komposisjon eller skarphet, - men det er noe som ikke vil stemme for min sarte sjel.....
Så jeg lånte bildet ditt litt og oppdaget plutselig hvor "skoen" trykket her.
Det har med lyset å gjøre.....
Det sterke lyset og gjenskinnet fra sola I den fremste skoen crasher så til de grader med historien bak. Det var ikke sånn i min fantasi. Ikke så lyst og vakkert. Så all perfeksjonisme til tross (og du er jævlig dyktig teknisk), - jeg blir nesten litt fortvilet og lei meg over fremstillingen......
Men det er meg........
mvh Trygve
Roar B.
Trygve, tenker som så, kanskje var det sterke lyset et symbol på at livet går videre, tross alt. Blir som effekten at vi unisont klapper, f.eks. på en fotballstadion, når terrorofre skal minnes. At symbolismen, motstanden går motstrøms kan mange ganger forsterke samholdet, viser det seg. A.B.B. er et annet eksempel på hvordan tilsvarende ugjerninger ble møtt fra en hel, sørgende nasjon.
Arild T.
Godt dokumentasjonsbilde og ypperlig presentert av en tragisk hendelse! Fint at du linker det hele til reportasjen i DB.
Hilsen Arild
Bjørnar P.
Kunstneren bak dette hadde utvilsomt i bakhodet at kunstverket ville bli opplevd under vekslende vær- og lysforhold. Det ville påvirke opplevelsen for noen, da trist vær forsterker en trist opplevelse og pent vær mildner den. Ville så kunstverket miste sin kraft i pent vær?
Det vakre og det stygge trenger ikke ødelegge for hverandre. De kan sågar forsterke hverandre nettopp i kraft av kontrasten.
Trygve K.
Vanskelig å være uenig med dere Bjørnar og Roar B. Den saklige "hjernehalvdelen" støtter dere fullt ut....
Men så var det følelsene da, - og jeg har respekt for de også....
Men det er meg...........
Bjørnar P.
Hva synes du om v2, Trygve?
Bjørnar P.
Takker for alle tilbakemeldinger.
Sissel Kleivdal H.
Motlyset i #2 gir et annet uttrykk, og en annen stemning.
Ingen tvil I at jeg liker originalen best. Synes historien fremkommer sterkere og klarere i det varme lyset som får skoene (minnet) til å skinne.
Sissel
Bjørnar P.
Takk for det, Sissel.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
For min del synes jeg kanskje den fremste skoen ble vel dominerende denne gangen.
Arvid.
Mvh Harald
Så jeg lånte bildet ditt litt og oppdaget plutselig hvor "skoen" trykket her.
Det har med lyset å gjøre.....
Det sterke lyset og gjenskinnet fra sola I den fremste skoen crasher så til de grader med historien bak. Det var ikke sånn i min fantasi. Ikke så lyst og vakkert. Så all perfeksjonisme til tross (og du er jævlig dyktig teknisk), - jeg blir nesten litt fortvilet og lei meg over fremstillingen......
Men det er meg........
mvh Trygve
Hilsen Arild
Det vakre og det stygge trenger ikke ødelegge for hverandre. De kan sågar forsterke hverandre nettopp i kraft av kontrasten.
Men så var det følelsene da, - og jeg har respekt for de også....
Men det er meg...........
Ingen tvil I at jeg liker originalen best. Synes historien fremkommer sterkere og klarere i det varme lyset som får skoene (minnet) til å skinne.
Sissel