I etterpåklokskapens lys burde jeg tatt dette motivet fra flere vinkler, da jeg nå godt kunne tenkt meg den lille grana forskøvet i forhold til bakgrunnen. Oh well
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1074069} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Her er det faktisk dybden innover i bildet mellom treleggene i midten som trekker oppmerksomheten så derfor tenker jeg at kanskje burde bildet hatt full dybdeskarphet.
Den vesle furua kommer lett litt i bakleksa her selv om den står i fremste rekke.
Sjøl fotograferer jeg stort sett i RAW innstilt på P for program og overlater resten til kamera framfor å stille lukker og blender.
Da ville man ved litt mer avstand til den vesle furua ha fått alt skarpt hvis man tok med mer i front enn man behøver så det programforpliktede uskarpe i front kan skjæres bort.
Men når dette er sagt så er ikke jeg en feltens fotograf. Det er når jeg kommer hjem at jeg gjør jobben slik som maleren med kamera ute lager sitt eget inntrykk på lerretet når han kommer hjem.
Roar
Roar F.
Tror ikke jeg føler for å begynne å fotografere i P-modus sånn med det første. At jeg kunne gjort ting annerledes er jeg enig i, men ikke som følge av et valg kameraet ville tatt for meg :-)
Med din stil innenfor etterbehandling skjønner jeg forresten godt at du ønsker at så mye som mulig skal være skarpt i utgangspunktet, for å produsere flest mulig teksturer du kan bruke eller glatte ut senere.
Hans Rich. A.
Liker fotoet ditt. Det gamle trestammen har gode detaljer i fin kontrast til det nye som kommer opp. Synes det var fint med den diffus, men ennå leselige, bakgrunnen.
Mvh Hans Richard
Roar F.
Takk for det. Om jeg skal være ærlig så var det trestammen og den blå fargen fra fjellet i bakgrunnen som tok det meste av min oppmerksomhet, da bildet ble tatt. Den lille grana var viktig men ikke sentral i min opprinnelige tanke om komposisjon, derfor står den litt ubehjelpelig plassert foran stammen i bakgrunnen.
Det er vel det som er forskjellen på fotograferingen og etterbehandlingen, at man ser bildet på flere måter enn opprinnelig tenkt.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Den vesle furua kommer lett litt i bakleksa her selv om den står i fremste rekke.
Sjøl fotograferer jeg stort sett i RAW innstilt på P for program og overlater resten til kamera framfor å stille lukker og blender.
Da ville man ved litt mer avstand til den vesle furua ha fått alt skarpt hvis man tok med mer i front enn man behøver så det programforpliktede uskarpe i front kan skjæres bort.
Men når dette er sagt så er ikke jeg en feltens fotograf. Det er når jeg kommer hjem at jeg gjør jobben slik som maleren med kamera ute lager sitt eget inntrykk på lerretet når han kommer hjem.
Roar
Med din stil innenfor etterbehandling skjønner jeg forresten godt at du ønsker at så mye som mulig skal være skarpt i utgangspunktet, for å produsere flest mulig teksturer du kan bruke eller glatte ut senere.
Mvh Hans Richard
Det er vel det som er forskjellen på fotograferingen og etterbehandlingen, at man ser bildet på flere måter enn opprinnelig tenkt.