I Ghanas hovedstad Accra befinner det seg ca. 90.000 gatebarn. De kan inndeles i 3 kategorier: urban poor (fra fattige familer i Accra), migrants (fra oppløste hjem i andre regioner i Ghana) og 2. og 3. generasjons gatebarn uten noen vanlig familiestruktur (barn født av gatebarn).
Bildet av den svært unge moren med sitt nyfødte barn, tilhører den siste kategorien. (Bildet er tatt i 2005).
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1121453} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Fin både som gatebilde og en dokumentar. I første omgang ser dokumentaren hyggelig ut inntil man tenker over skjebnen til disse ut fra teksten.
Godt presentert.
mvh. Erik
Keshav N.
En god dokumentasjon av hvor hardt livet kan vaere noen steder.
mvh Kesjhav
Kjetil N.
Takk for tilbakemeldingene, Erik og Keshav.
Mvh Kjetil
Roar K.
Jeg har fått med meg at du har en del fine dokumentasjoner der denne ikke er noe unntak.
Men er litt nysgjerrig på hvorfor du presenterer alle sammen i svarthvit?
En tanke har slått meg og det er at da kan det kanskje gi et enda tristere inntrykk?
Roar
Kjetil N.
Takk for kommentaren, Roar.
Til spørsmålet ditt om svarthvitt: Jeg bruker farge-versjoner også, men jeg synes gate- / dokumentarfoto ofte gjør seg bedre i svhv.
Det er ikke noe poeng for meg at det skal se trist ut, men jeg synes bearbeiding i svhv kan tilføre bildet et uttrykk som jeg savner i farger.
Se f.eks. på bilder av den brasilianske fotografen Sebastião Salgado, klassikeren Henri Cartier-Bresson og gjerne VG's Harald Henden. Ulike - men fantastiske alle tre.
Audun b.
flit utryk bidet for en nerve og en for-teller steme liker dette godt
Kjetil N.
Mange takk for hyggelig tilbakemelding, Audun.
Mvh Kjetil
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Godt presentert.
mvh. Erik
mvh Kesjhav
Mvh Kjetil
Men er litt nysgjerrig på hvorfor du presenterer alle sammen i svarthvit?
En tanke har slått meg og det er at da kan det kanskje gi et enda tristere inntrykk?
Roar
Til spørsmålet ditt om svarthvitt: Jeg bruker farge-versjoner også, men jeg synes gate- / dokumentarfoto ofte gjør seg bedre i svhv.
Det er ikke noe poeng for meg at det skal se trist ut, men jeg synes bearbeiding i svhv kan tilføre bildet et uttrykk som jeg savner i farger.
Se f.eks. på bilder av den brasilianske fotografen Sebastião Salgado, klassikeren Henri Cartier-Bresson og gjerne VG's Harald Henden. Ulike - men fantastiske alle tre.
Mvh Kjetil