Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1160911} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Man blir litt lei her inne men deltar gjerne i diskusjonen ang. AI eller sammensatte manipulerte bilder lastet ned fra nett etc. uten berøring av et foto apparat.
Til selve malings prosessen her.
Litt ubestemmelig. Virker som om at utøveren har skiftet farge smak underveis.
Det er malings renner og generelt dårlig grunnarbeid.
Noe som tilsier ufaglært arbeidskraft.
Det er spor etter fortids bruk via blasse avtrykk koplingsboks og etc.
Så til det fotografiske: Skygger av koplingsboks og overliggende boks er plassert i det gyldne snitt.
Naturlige gode farger men litt i overkant mye vignett?
Tatt med et kamera. Fysisk malt med pensel. Har potensiale men ikke helt i mål.
Mvh Øyvind
Roar B.
Ser jo faktisk kameraet ditt trykt inn i den blå veggen. Og med linsedekslet hengende under. Vanskelig å se merket, men antagelig en god gammal speilrefleks..
Ofte fenger slike "rare" bilder. Uttrykk som i utgangspunktet ikke virker å ha så mye å berette gjør meg allikevel nyskjerrig. For hva er det fotografen egentlig ønsker å formidle? Grepet festes og tankene begynner å svirre..
Knut Georg F.
Mange takk for fine betraktninger Øyvind og Roar. Og hva jeg vil med å presentere bildet? Nettopp slike betraktninger som dere gjør. Morsom observasjon av "kameraet" Roar:-). Vignetteringen er naturlig (dårlig innelys). Min motivasjon for å knipse her er ikke selvinnlysende; det er tatt på Partisanmuseet i Kiberg, et museum etablert i et - ikke oppusset - nedlagt skoleinternat. Som "internatbarn" fikk jeg litt knugende følelser, og panelbordene og malingen fikk bjeller til å ringe, bringe frem tanker.
Mvh Knut
Arne S.
Skal etter det jeg har skjønt finnes mange motiver som dette i Finnmark har jeg lest. Mange forlatte hjem, bruk og skoler som fanger fotografers interesse. Skjønner godt den følelsen du fikk her ut i fra det du forteller. Kjenner selv en mann som var plassert på Bastøy. Ikke bare hyggelige historier. Nå har jo jeg lest din kommentar, så ble nok ledet litt in i den tanken. Fint bilde som kan få tankene til å svirre.
Mvh Arne
Jon S.
I all sin fortellende enkelhet så har jeg sansen for bilder som dette. Ingen fotografisk perle eller noe avgjørende øyeblikk. Kun avtrykk fra fordums tid, samtidig som virkemiddelet er like enkelt som innholdsrikt. Min fine opplevelse her betyr vel egentlig at jeg har levd en stund, nok til å sanse lukten fra linoljemaling, nok til å savne mange mennesker som nå er borte, nok til å bli litt upassende sentimental. Fint at du la det ut.
Fint å lese alt som står her også. Det funker på gamlemåten.
Mvh Jon
Knut Georg F.
Takk for interessante refleksjoner Arne og Jon. Mitt «møte med veggen» her, satte nok inntrykkene fra partisanhistorien litt i bakgrunnen.
Mvh Knut
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Til selve malings prosessen her.
Litt ubestemmelig. Virker som om at utøveren har skiftet farge smak underveis.
Det er malings renner og generelt dårlig grunnarbeid.
Noe som tilsier ufaglært arbeidskraft.
Det er spor etter fortids bruk via blasse avtrykk koplingsboks og etc.
Så til det fotografiske: Skygger av koplingsboks og overliggende boks er plassert i det gyldne snitt.
Naturlige gode farger men litt i overkant mye vignett?
Tatt med et kamera. Fysisk malt med pensel. Har potensiale men ikke helt i mål.
Mvh Øyvind
Ofte fenger slike "rare" bilder. Uttrykk som i utgangspunktet ikke virker å ha så mye å berette gjør meg allikevel nyskjerrig. For hva er det fotografen egentlig ønsker å formidle? Grepet festes og tankene begynner å svirre..
Mvh Knut
Mvh Arne
Fint å lese alt som står her også. Det funker på gamlemåten.
Mvh Jon
Mvh Knut