Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_127731} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Liker godt tonene i disse bildene dine!!
Tett beskjæring, som fungerer godt!
Menneskene ser i retning hvor trikken kommer - og jeg synes at bildetittel og bilde står godt sammen!
Tror at bildet ikke trenger å bli forringet ved å beskjære noe i øvre bildekant, f.eks. ned mot der det står 7970.
Rune :)
Bjørn H.
Bra feeling med denne Kristoffer -
Det tekninske sitter bra, og sort /hvitten forsterker østblokk fornemmelsen :)
Et motiv som er lett å gå inn i , og lett å like ..
Herremannen til venstre gir motivet ro, han ser så tenkende og melankolsk ut der han står -
Uenig med meg selv om det er en fordel at den fyren til høyre ser i kameraet...tja.. både ja og nei ...!!
Ellers syns jeg formatet og utsnittet sitter som det skal...
IKKE mye å trekke for her-
Bra dok.bilde ...heeeilt klabernt -
God ettermiddag ..
Bjørn ;¤
Avsluttet .
JA! Da jeg så bildet nede på listen (uten noe info) visste jeg det var et av dine bilder. Ikke verst at jeg kan gjenkjenne stilen din, synes jeg. ;-)
Dette likte jeg. Det forteller mye. Bildene om Prague burde nok sees sammenhengende. ... Blikkene i samme rettning, kommer visst en trikk til ... Posene som lager en linje. Dette er et av de bedre bildene dine.
Hadde likt hvis damen med posen kunne fått bein. Men det er sikkert et snapshots som er slik de er. Stemmer det?
Hilsen Anna
Tarjei Ekenes K.
bra bilde
alle ser en vei, og kun en legger merke til deg
kvaliteten i sorthvitten her er glimrende.
jeg kan ikke si noe konstruktivt her.
dette satt bra !
utrykket på mannen til venstre er også veldig bra !
:-D ! son tarjeiav !
Kristoffer L.
Tusen takk for raske tilbakemeldinger! Det er hyggelig å høre at bildet fungerer.
Rune: Jeg noterer meg beskjæringsforslaget ditt - takk skal du ha!
Bjørn & Tarjei: Han til høyre står også og myser etter trikk - det er bare ikke så lett å se i dette lille formatet. Er ellers enig i det dere sier om mannen til venstre. Jeg falt pladask for det fine uttrykket hans, og roen har gir til bildet. Har selv også litt sans også for mannen med Lech Walesa-bart og hvitt silkeskjerf litt lenger inn i bildet - han kommer også bedre fram i større bildeformat. ;-)
Anna: Alle har bein på originalbildet. Jeg prøvde meg fram med mange utsnitt, men fant til slutt ut at jeg ville sette streken her, for å komme tett nok på ansiktsuttrykkene.
- Kristoffer
Avsluttet .
Hvorfor ikke ta den da helt ut og ''croppe'' ned til bare ansikter ... skjønner du hva jeg mener? Da får man kanskje alle ansiktsuttrykkene forstørret, ... men så blir det jo et helt annet bildet. ;-)
Anna
Kristoffer L.
Jeg har testet ut det også, men kom til at jeg gjerne ville ha med litt av miljøet omkring. Dermed ble det som det ble. ;-)
Venche J.
Liker gatebildene dine. Dette er ikke noe unntak. Studerer dem nøue for å få tips til forbedring av egne s/hv-bilder. Du er så kjip med å legge inn hva du har brukt av blender/lukker og kamera, så jeg blir litt frustrert. :)
Wenche, som vil lære dette. :)
Kristoffer L.
Wenche: Tusen takk for den hyggelige kommentaren!
Jeg noterer meg sjelden eksakte data for bildene, men kan jo bidra med dette (som er felles for de fleste gatebildene):
- Nikon F3 m/28mm vidvinkel
- Filmfølsomhet etter lysforholdene (vanligvis 200 eller 400 ISO)
- Forhåndsinnstilt blenderåpning på 8, 11 eller 16, avhengig av lysforholdene. En så liten blenderåpning gir god dybdeskarphet. Lysmålerens automatikk sørger stort sett alltid for en grei lukkertid i forhold til blenderåpningen.
- Nøye forhåndsinnstilt fokus som tar hensyn til dybdeskarpheten den valgte blenderåpningen gir.
Med disse forhåndsinnstillingene blir bildene stort sett alltid skarpe (hvis jeg holder kameraet stille) fra ca 1,5 m til uendelig. Jeg slipper å fokusere og stille inn eksponeringen, og kan konsentrere meg helt om det jeg skal fotografere. Det er bare å 'stupe' inn i motivet, peke kameraet i riktig retning (gjerne uten å se i søkeren - vidvinkelen sørger for at jeg får med det jeg skal) - og trykke ned utløseren i det rette øyeblikket. Så finsliper jeg heller utsnittet etterpå.
Håper dette kan være til litt nytte. ;-)
- Kristoffer
Hugo N.
Det meste er vel sagt allerede.
Jeg ville nok rettet opp bildet litt, vridd det med klokken litt.
Mvh. Hugo
Asbjørn M.
Når man ser på ansiktene til menneskene her, er ansiktsuttrykkene
ganske nøytrale og like. Får en følelse av at dei berre venter på å bli
''forflyttet''. Kanskje det er det som er så fasinerende med dette bildet ?
Har vert inne flere ganger på dette bildet, og kikket etter følelsesmessige uttrykk. Ellers var det fine S/H-toner her.
Asbjørn
Avsluttet .
pent miljø, rikt på bildeinnhold og fortellende elementer.
enkel komp som fungerer og gir plass til omgivelser som er viktige for bildet.
Hva det er menneskene ser på forblir et mysterium. Jeg blir bare mer og mer innvollvert i dette for hver gang jeg tar en titt på fotografiet.
som alltid et godt gatefotografi i kjent stil.
forresten morro at vi bruker samme analogt utstyr....
Ø
Ioannis L.
Hei Kristoffer!
Glimrende dokumentarisk bilde!
Det har dukket opp endel bilder siden sist...
Her var det mye nytt å glede seg over! :D
Jeg for ta ett om gangen.
Christer B.
Kjent syn dette, skal ikke den fordømte trikken komme snart... Vet ikke helt om trikken i bakgrunnen egentlig burde vært med, men ellers mange fine uttrykk her og fin setting.
Mona R.
God svarthvittt, herlige slitne ansiktsuttrykk og morsomt med de tre hvite bæreposene på rad (som drar meg innover i folkemengden). kult!
Mona
Kristoffer L.
Hjertelig takk for tilbakemeldingene, som jeg trykker til mitt bryst. ;-)
Jeg setter stor pris på å få høre at bildet vekker tanker og assosiasjoner.
- Kristoffer
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tett beskjæring, som fungerer godt!
Menneskene ser i retning hvor trikken kommer - og jeg synes at bildetittel og bilde står godt sammen!
Tror at bildet ikke trenger å bli forringet ved å beskjære noe i øvre bildekant, f.eks. ned mot der det står 7970.
Rune :)
Det tekninske sitter bra, og sort /hvitten forsterker østblokk fornemmelsen :)
Et motiv som er lett å gå inn i , og lett å like ..
Herremannen til venstre gir motivet ro, han ser så tenkende og melankolsk ut der han står -
Uenig med meg selv om det er en fordel at den fyren til høyre ser i kameraet...tja.. både ja og nei ...!!
Ellers syns jeg formatet og utsnittet sitter som det skal...
IKKE mye å trekke for her-
Bra dok.bilde ...heeeilt klabernt -
God ettermiddag ..
Bjørn ;¤
Dette likte jeg. Det forteller mye. Bildene om Prague burde nok sees sammenhengende. ... Blikkene i samme rettning, kommer visst en trikk til ... Posene som lager en linje. Dette er et av de bedre bildene dine.
Hadde likt hvis damen med posen kunne fått bein. Men det er sikkert et snapshots som er slik de er. Stemmer det?
Hilsen Anna
alle ser en vei, og kun en legger merke til deg
kvaliteten i sorthvitten her er glimrende.
jeg kan ikke si noe konstruktivt her.
dette satt bra !
utrykket på mannen til venstre er også veldig bra !
:-D ! son tarjeiav !
Rune: Jeg noterer meg beskjæringsforslaget ditt - takk skal du ha!
Bjørn & Tarjei: Han til høyre står også og myser etter trikk - det er bare ikke så lett å se i dette lille formatet. Er ellers enig i det dere sier om mannen til venstre. Jeg falt pladask for det fine uttrykket hans, og roen har gir til bildet. Har selv også litt sans også for mannen med Lech Walesa-bart og hvitt silkeskjerf litt lenger inn i bildet - han kommer også bedre fram i større bildeformat. ;-)
Anna: Alle har bein på originalbildet. Jeg prøvde meg fram med mange utsnitt, men fant til slutt ut at jeg ville sette streken her, for å komme tett nok på ansiktsuttrykkene.
- Kristoffer
Anna
Wenche, som vil lære dette. :)
Jeg noterer meg sjelden eksakte data for bildene, men kan jo bidra med dette (som er felles for de fleste gatebildene):
- Nikon F3 m/28mm vidvinkel
- Filmfølsomhet etter lysforholdene (vanligvis 200 eller 400 ISO)
- Forhåndsinnstilt blenderåpning på 8, 11 eller 16, avhengig av lysforholdene. En så liten blenderåpning gir god dybdeskarphet. Lysmålerens automatikk sørger stort sett alltid for en grei lukkertid i forhold til blenderåpningen.
- Nøye forhåndsinnstilt fokus som tar hensyn til dybdeskarpheten den valgte blenderåpningen gir.
Med disse forhåndsinnstillingene blir bildene stort sett alltid skarpe (hvis jeg holder kameraet stille) fra ca 1,5 m til uendelig. Jeg slipper å fokusere og stille inn eksponeringen, og kan konsentrere meg helt om det jeg skal fotografere. Det er bare å 'stupe' inn i motivet, peke kameraet i riktig retning (gjerne uten å se i søkeren - vidvinkelen sørger for at jeg får med det jeg skal) - og trykke ned utløseren i det rette øyeblikket. Så finsliper jeg heller utsnittet etterpå.
Håper dette kan være til litt nytte. ;-)
- Kristoffer
Jeg ville nok rettet opp bildet litt, vridd det med klokken litt.
Mvh. Hugo
ganske nøytrale og like. Får en følelse av at dei berre venter på å bli
''forflyttet''. Kanskje det er det som er så fasinerende med dette bildet ?
Har vert inne flere ganger på dette bildet, og kikket etter følelsesmessige uttrykk. Ellers var det fine S/H-toner her.
Asbjørn
enkel komp som fungerer og gir plass til omgivelser som er viktige for bildet.
Hva det er menneskene ser på forblir et mysterium. Jeg blir bare mer og mer innvollvert i dette for hver gang jeg tar en titt på fotografiet.
som alltid et godt gatefotografi i kjent stil.
forresten morro at vi bruker samme analogt utstyr....
Ø
Glimrende dokumentarisk bilde!
Det har dukket opp endel bilder siden sist...
Her var det mye nytt å glede seg over! :D
Jeg for ta ett om gangen.
Mona
Jeg setter stor pris på å få høre at bildet vekker tanker og assosiasjoner.
- Kristoffer