Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_140622} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
I doubt it - anyhow - a brilliant observation, especially interesting since this way of communication was often used by people depending on alternative communication - here I'm thinking about gypsys, but also other travelers who left signs, marks and information on places they knew others will find, read and use them.
The closed, solid wooden door is an other brilliant part of this image - a symbol for the one who wants to read it like this.
I think I prefer in this case the colour version, maybe with a little less red - and if possible, a wider crop ( not knowing if at all possible ) but I like the right side of the image.
Interesting, and different image - seems good to look through old files ones in a while ;)
Kristoffer L.
Tusen takk, Georg. Jeg satte stor pris på kommentaren din!
Utsnittet her er hele bildet, så dessverre er det ikke mer å gå på.
Jeg fant inskripsjonen i en bakgård i den mer forslummede delen av Gamlebyen. Såvidt jeg husker, gikk døra inn til et litt forfallent uthus som jeg tror fungerte som et slags verksted eller lager for en av beboerne i gården. Det jeg selv har tenkt om bildet, er at en velmenende sjel, kanskje nettopp hjemvendt fra vekkelsesmøte i Filadelfia, fikk det for seg at hun (eller han) ville gjøre en innsats for å få denne beboeren på ''andre tanker''. Håndskriften tyder på at det er et voksent menneske som står bak. Vedkommende ville nok ikke gi seg til kjenne, men valgte i stedet å levere budskapet anonymt, men likevel med et visst punch.
- Kristoffer
Avsluttet .
Enig med Georg i at fargeversjonen smeller best her. Den skarpe rødfargen på døra skaper nesten et slags guddommelig lys som hjelper skrifta med å slå ut mot betrakteren. Din forklaring rundt omstendighetene ved opptak var forklarende, men bildet kunne blitt like så spennende uten at du hadde opplyst om det. Da kunne fantasien ha spunnet mere rundt hva, hvor, hvorfor. Synes dette var en fin miljøskildring.
Kristoffer L.
Hehe... ja, jeg får prøve å legge mer bånd på meg, bevare mystikken litt lenger. Intensjonen med kommentaren min var imidlertid bare å tilføre mitt eget fantasispinn. Jeg tenkte mye på omstendighetene mens jeg etterbehandlet bildet. Men - i likhet med tankene dine om bildet - spekulasjonene mine er nemlig også bare fantasi, og ikke nødvendigvis fasiten her. ;-)
Som i bilde nr. 175020 har jeg forresten også i dette bildet (begge versjoneene) brukt Enhance Edges (ikke USM). Jeg syntes at denne metoden representerte det aldrende treverket absolutt best i dette tilfellet.
- Kristoffer
Otto V.
Flott dokubilde av tagg,utført for en stund siden på en flott linjert vegg med sirlig formskrift.
Herlig.
Ov.
Knut L.
Fint observert motiv med ''lysetting'' som skaper skikkelig smell i struktur - og farge; - her velger også jeg V2.
Et detaljbilde som formidler stemning og appellerer til nysgjerrighet og fantasi, hva gjelder (den mulige) historien bak.
Fint bilde igjen.
mvh
Knut
Avsluttet .
dette bildet har en helt fantastisk stemning, der lys og skygge er brukt sammen for å skape et bildeutrykk og en stemning man skjelden ser. Selvom du har valgt et rimelig rett på og dokumentarisk fotografi, synes jeg dette bare forsterker bildeutrykket. det etterlater betrakteren til å tolke motivet på sin måte, uten annen veileding fra fotografen enn bruken av det naturlige lyset og motivet i seg selv. Ingen forstyrrelser.
På grunnlag av lys/skygge og viktigheten av dette i bildet velger jeg sort/hvitt versjonen.
Ø
Christer B.
Igjen, irriterende knalle toner i begge versjoner, men der stopper det også egentilg for min del. Budskapet er jo ikke akkurat grensesprengende, vi har jo alle blitt trua med denne før, savner liksom noe å relatere skjønnskriften til, helst noe levende kanskje. Din forklarende tekst er god nok, men jeg skulle ønske bildet formidlet noe av denne historien selv.
;)
c.
Tarjei Ekenes K.
veldig enkelt og pent
må si jeg elsker svarthvittkvaliteten her
likte dette veldig godt jeg
mye pga selve skriften...ser gammelt ut
:-D ! sånn tar jei av !
Roar B.
Direkte budskap, kort og konsist.
Og som ytterligere forsterkes når jeg leser fotografens forklaringer under.
Og apropos kommentarer. Noe av den entusiasmen i meningsutvekslingene som vi her ser eksempler på er det jeg virkelig savner i dagens utgave av fotodotten. Som med noen få unntak har blitt statisk, forutsigbar og derved lite underholdende, for mange..
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
The closed, solid wooden door is an other brilliant part of this image - a symbol for the one who wants to read it like this.
I think I prefer in this case the colour version, maybe with a little less red - and if possible, a wider crop ( not knowing if at all possible ) but I like the right side of the image.
Interesting, and different image - seems good to look through old files ones in a while ;)
Utsnittet her er hele bildet, så dessverre er det ikke mer å gå på.
Jeg fant inskripsjonen i en bakgård i den mer forslummede delen av Gamlebyen. Såvidt jeg husker, gikk døra inn til et litt forfallent uthus som jeg tror fungerte som et slags verksted eller lager for en av beboerne i gården. Det jeg selv har tenkt om bildet, er at en velmenende sjel, kanskje nettopp hjemvendt fra vekkelsesmøte i Filadelfia, fikk det for seg at hun (eller han) ville gjøre en innsats for å få denne beboeren på ''andre tanker''. Håndskriften tyder på at det er et voksent menneske som står bak. Vedkommende ville nok ikke gi seg til kjenne, men valgte i stedet å levere budskapet anonymt, men likevel med et visst punch.
- Kristoffer
Som i bilde nr. 175020 har jeg forresten også i dette bildet (begge versjoneene) brukt Enhance Edges (ikke USM). Jeg syntes at denne metoden representerte det aldrende treverket absolutt best i dette tilfellet.
- Kristoffer
Herlig.
Ov.
Et detaljbilde som formidler stemning og appellerer til nysgjerrighet og fantasi, hva gjelder (den mulige) historien bak.
Fint bilde igjen.
mvh
Knut
På grunnlag av lys/skygge og viktigheten av dette i bildet velger jeg sort/hvitt versjonen.
Ø
;)
c.
må si jeg elsker svarthvittkvaliteten her
likte dette veldig godt jeg
mye pga selve skriften...ser gammelt ut
:-D ! sånn tar jei av !
Og som ytterligere forsterkes når jeg leser fotografens forklaringer under.
Og apropos kommentarer. Noe av den entusiasmen i meningsutvekslingene som vi her ser eksempler på er det jeg virkelig savner i dagens utgave av fotodotten. Som med noen få unntak har blitt statisk, forutsigbar og derved lite underholdende, for mange..