Antonov 124-100
Ventet på flyet mitt på Værnes da denne kolossen kom inn for landing, heldigvis hang kameraet og 200mm'ern på skuldra...

Det skulle til de jordskjelvherjede områdene i pakistan med røde kors leveranser.

dette er ''lille'' broren til Antonov 225 som er verdens største med en maks startvekt på 600 tonn og et vingespenn på 88 meter.
liker forholdet mellom tankbilen og flyet..
Bildet inngår i albumet Fly og sånt! - alt som har vinger og propell
Utstyr
  • 350d
  • Sigma 70-200 f2,8
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriBil/motor/Kjøretøy
  • Lastet opp
  • Visninger588
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_171778} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (13)
Avsluttet .

6000 tonn må det vel være : )
Kenny Endrè G.

6000 tonn Richard? Da tror jeg det skal ha problemer med å lette gitt...
Jan v.

Vel, i alle fall må en se seg for før en smeller igjen bagasjelokket.
Trond Reidar T.

Bagasjelokk ja! er ingen Fiat Punto dette her!

takk for kommentarer, men noe konstruktivt?

Mvh Trond!
Jan v.

Tja, jeg synes reaksjonene viser at motivet engasjerer.

Bilder går jo fint i S/H og bilene du har fått med viser størrelsesforholdet til halepartiet på flyet. Vi kan jo også legge merke til at flyet er senket ned slik at lasting forenkles.

Flyet må jo være enormt, det er jo halevingene som vi ser! Det kunne du kanskje fått bedre frem, størrelsen altså.

Eksponeringen er bra, det er ikke utbrent i det hvite og det er bra med detaljer i skyggepartiene. Bildet kunne vært litt skarpere i dette komprimerte formatet.

Flystripen i forgrunnen er fin og rett og ganske horisontal, og jeg synes det er greit at du har fått med såpass mye forgrunn, selv om den er litt utskarp.

Mvh Jan
Trond Reidar T.

Det er fronten en ser i bildet, hele cocpiten blir heist opp når ting skal inn..
Takk for kommentar!!

Mvh Trond!
Jan v.

Det var som bare, tenk å ta feil av forut og akter! Burde vel sett det på motoren og vinkelen på vingen. Så lærte jeg noe i dag også.

Mvh Jan
Christian Erik B.

Interessant dokumentarbilde. Legg merke til størrelsesforholdet mellom lastebil/fly + hvor mange hjul flyet har!

Noe annet, som ikke har med bildekritikk å gjøre: Se for deg at piloten ønsker å overraske sin kone med et sjeldent porselensservise fra utlandet. Han bruker opp en månedslønn på dette, men glemmer igjen esken i cockpiten da han går til lunsj....


Mvh CEB
Trond Reidar T.

Takker for kommentar Christian!

Porselensservice eller en mingvase, men tenk om han sovner i pilotsetet!!

Mvh Trond!
Henning L.

Da jeg gikk på flyfag, sa læreren min at kaffekopper var et problem som ofte kom opp. Og det er verre med kaffe i elektronikken enn en knust mingvase, sett med flyøyne.
Kult å se et slikt fly, selv har jeg lyst til å se 225 i virkeligheten... Alt vil være lite etterpå.
Trond Reidar T.

Kanskje sant det Henning! takk for komm...
Halgeir V.

Hei

Likte at du hadde fått bilen i forrgrunnen, det fremhever hvor stort dette flyet virkelig er. Antonov 205 er ingen liten krabat det heller. (Har vert med på ''grownd handeling'' av eit likt eit, om ikkje det samme) Da dei opna nesen på flyet lurte eg på om det var Englans båten som hadde lagt til...

- Halgeir
Trond Reidar T.

Takk for kommentar!

Mvh Trond!
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu