Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_186104} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Det første som slår meg er at dette er et annerledes bilde. Meget god oppbygging av motivet. Omgivelsene er storslagne og virker høytidlige. Hvor har du tatt dette?
Kvinnen ser ut til å ha funnet den gode roen og virker ikke som hun sjeneres av deg. Hun er liten i bildet, noe som understreker mitt inntrykk av de storslage omgivelsene.
Et flott og annerledes bilde. Liker det veldig godt.
Fortsatt god påske til deg i regnværet! (Eller har du rømt vekk fra
uværet? ;-))
Mvh Hege
Geir F.
Hei Stine.
Jeg likte bildet ditt godt. Spennende med alle de geometriske mønstrene som skaper kontrast mot kvinneskikkelsen.
Ville nok anbefalt en tilsvarende kapping på høyresiden sm du har på venstrsiden. Jeg tror det ville gitt bildet et mer klassisk preg. Siden hun ser mot venstre blir det litt for mye på høyresiden.
Ellers et meget vellykket og annerledes bilde.
God påske!
-geir fløde-
Nils B.
La bildet være slik det er. Bildets innhold (fortellende) blir best ivaretatt om du beholder utsnittet. Om du la deg falle for fristelsen til tettere beskjæring mister du noe av storheten i bildet. Selvfølgelig kunne du laget et tettere utsnitt, men det hadde gitt deg et helt nytt bilde som sikkert kunne vært spennende om du beskar det riktig. Skullejeg priket på noe måtte det være at jeg godt kunne tenkt meg noe mer detaljering i skyggepartiene eller faktisk motsatt. Ha en fin Påske
mvh Nils
Inger Anne Maritsdotter V.
Hvis eg skal kutte på noe her, må det være asvalten i forgrunnen, som for min del, forstyrrer litt.
Syns ellers bildet er flott, og du får godt fram perspektivene her, best i #2.
Et uttrykksfullt bilde.
Inger Anne
Steinulf L.
Et flott bilde med en fin blanding av elementer. Synes ikke du skal kutte noe her. Harmonisk og fint bilde.
Stine J.
Hei og tusen takk til dere for grundige og som vanlig konstruktive tilbakemeldinger.
Hege: Bildet er tatt i Hyde Park i London nå på mandag. Vi tilbrakte noen dager der borte og jeg fant endel spennende motiv. :-)
Geir; Jeg tror nok at kutting også ville fungert, men at bildet hadde blitt et helt annet enn det jeg presenterer her. Men takk for forslaget. :-)
Nils; Takk og god påske til deg også. :-)
Inger Anne; En kutt av grusen i front kan kanskje fungere, men jeg tror jeg mister litt dybde i såfall. Skal tenke på det. :-)
Steinulf; Tusen takk.
God påske til dere alle!
mvh Stine
Bjørn H.
Hei,jeg synes du har fått til et rolig flott bilde her, synes detaljer som det lyse partiet over henne gjør det ekstra, personlig ville jeg ha kuttet litt forgrunn.
Mvh.Bjørn
Yvonne Anita R.
Kanskje litt av forgrunnen kan kuttes uten at dybdefølelsen blir mindre, men jeg liker bildet som det er. Enkelt og rolig av en hverdagslig situasjon.
Espen A. I.
Pent stykke arkitektur med meget god skarphet, liker de klare og ærlige farvene.
mvh Espen
Stine J.
Tusen takk til dere siste også. Hyggelig at bildet faller i smak. :)
mvh Stine
Johan K.
Spennende arkitektur, og med damen som slapper av attåt blir det et interessant bilde. Hverdagslig og fint.
For min del trenger du ikke kutte noe her...
Likte dette
Johan
Janne L.
Hei.
Artigt hverdags bilde dette. Jeg har lest kommentarene om kutting. Og jeg må si at jeg ville kuttet bort asfalten og hele stolpen på høyre side. Jeg er klar over at bildet hadde blitt helt annerledes, men jeg tror det kunne blitt bra.
Janne
Kjell Sigurd S.
Liker idè og komp, selv om ensomme mennesker på ''ventebenker'' er mye brukt. Jeg synes rommet damen befinner seg i er det mest spennende her, med et flott struktur- og fargespill i speilene på veggen. Det ene lyse speilet over damen ville jeg vurdert å klonet likt de resterende. Veien kunne etter min mening kuttes noe, men ikke helt. Et severdig bilde med en stemning av ro.
Kjell S
Odd Tore S.
v2.
Logisk plassert hvilende og skuende dame i et litt ulogisk ustnitt.
Damen sitter nå etter mitt øyemål omtrent i et av skjæringspunktene for linjene i det gyldne snitt, mens selve byggverket er symmetrisk, men ikke-symmetrisk avbildet.
Med symmetrisk byggverk flytter damen ut av denne posisjonen i vertikalplanet, men hun kunne også latt seg flytte på på benken. Likevel, jeg synes det valget du har gjort her er mer spennende enn det helt symmetriske av huset.
I horisontalplanet vurderer jeg annerledes. Asfalten bidrar til perfekt plassering i dette planet også, men forblir en ganske stor uinteressant flate som etter min mening bidrar lite til dybde i bildet. Jeg synes at dette motivet vant mye på et kutt i bunnen rett over nedre trinn, akkurat slik at den lille smule grønt til høyre ble beholdt.
Slik så det i alle fall ut for meg, men fotografen bestemmer.
Odd Tore
Georg K.
saw this by scrolling through - and liked it right away.
Now - ''like it'' is said easily - and means not much more that something in the image - or multiple facts do connect with preferences a viewer has - and is therefore really not any very useful feedback at all.
My contribution to the discussion about alternative cropping suggestions - I think you would need to change any - the original one is balanced around an interesting point of view - not pushing one part of the image into the centre - but allowing to approach the very same one with a minimum understanding of the ''true'' situation. It is of course the lady sitting on the bench who is in the centre of the image - but in the way you have found her - in her small, protected ''cave''.
Beside of the way of how to approach a ''subject'', this crop also leaves enough space to underline the various materials of the building - the contrast between in - and out in terms of light and light reflection.
the inside of this pavilion would appear differently when the understanding for the light stone-colour from the outside would miss.
Direction of her view is important - and is in this way also supported by the crop - she is looking from the shorter part into the longer one - and from higher ground.
The main motif - elderly woman sitting, resting or waiting is surely used more than ones - but it is also one of the more metaphoric images we are very familiar with - with other words - no matter how often it is used - it will be used again and again - and most possible, not the first description '' elderly woman on a bench '' is the important point - but the second view, the second discovery, translation everyone can do when looking at such images.
Expression, surrounding, body-language, image presentation etc., etc. - are the parts which have the potential to turn symbolism into a more personal interpretation of it.
Going back to the top - I liked this one - and still do :)
Stine J.
Litt forsinket takk til dere siste også. :)
Setter stor pris på de utfyllende kommentarene deres.
mvh Stine
Ole Birger S.
Dette bilde likte jeg godt. Din komposisjon i v#1 er også helt etter min smak. Jeg sitter og lurer på om motivet er komponert, eller om damen satt der tilfeldig.
Jan Frode A.
Jeg måtte gjør et dykk i 'arkivet' dit, og hente fram dette bildet. Et bilde som jeg har stor sans for, mest pga personen og plasseringen av denne. Det hviler en så fin ro her, med dama som ser ut til å ha koblet seg ut for en stund. Roen blir forsterket av den store hvelvingen, som inviterer til hvile og litt tanker. Lyset og fargetoner er flotte, godt teknisk gjennomført med gode tegninger og struktur.
mvh Jan Frode
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Det første som slår meg er at dette er et annerledes bilde. Meget god oppbygging av motivet. Omgivelsene er storslagne og virker høytidlige. Hvor har du tatt dette?
Kvinnen ser ut til å ha funnet den gode roen og virker ikke som hun sjeneres av deg. Hun er liten i bildet, noe som understreker mitt inntrykk av de storslage omgivelsene.
Et flott og annerledes bilde. Liker det veldig godt.
Fortsatt god påske til deg i regnværet! (Eller har du rømt vekk fra
uværet? ;-))
Mvh Hege
Jeg likte bildet ditt godt. Spennende med alle de geometriske mønstrene som skaper kontrast mot kvinneskikkelsen.
Ville nok anbefalt en tilsvarende kapping på høyresiden sm du har på venstrsiden. Jeg tror det ville gitt bildet et mer klassisk preg. Siden hun ser mot venstre blir det litt for mye på høyresiden.
Ellers et meget vellykket og annerledes bilde.
God påske!
-geir fløde-
mvh Nils
Syns ellers bildet er flott, og du får godt fram perspektivene her, best i #2.
Et uttrykksfullt bilde.
Inger Anne
Hege: Bildet er tatt i Hyde Park i London nå på mandag. Vi tilbrakte noen dager der borte og jeg fant endel spennende motiv. :-)
Geir; Jeg tror nok at kutting også ville fungert, men at bildet hadde blitt et helt annet enn det jeg presenterer her. Men takk for forslaget. :-)
Nils; Takk og god påske til deg også. :-)
Inger Anne; En kutt av grusen i front kan kanskje fungere, men jeg tror jeg mister litt dybde i såfall. Skal tenke på det. :-)
Steinulf; Tusen takk.
God påske til dere alle!
mvh Stine
Mvh.Bjørn
mvh Espen
mvh Stine
For min del trenger du ikke kutte noe her...
Likte dette
Johan
Artigt hverdags bilde dette. Jeg har lest kommentarene om kutting. Og jeg må si at jeg ville kuttet bort asfalten og hele stolpen på høyre side. Jeg er klar over at bildet hadde blitt helt annerledes, men jeg tror det kunne blitt bra.
Janne
Kjell S
Logisk plassert hvilende og skuende dame i et litt ulogisk ustnitt.
Damen sitter nå etter mitt øyemål omtrent i et av skjæringspunktene for linjene i det gyldne snitt, mens selve byggverket er symmetrisk, men ikke-symmetrisk avbildet.
Med symmetrisk byggverk flytter damen ut av denne posisjonen i vertikalplanet, men hun kunne også latt seg flytte på på benken. Likevel, jeg synes det valget du har gjort her er mer spennende enn det helt symmetriske av huset.
I horisontalplanet vurderer jeg annerledes. Asfalten bidrar til perfekt plassering i dette planet også, men forblir en ganske stor uinteressant flate som etter min mening bidrar lite til dybde i bildet. Jeg synes at dette motivet vant mye på et kutt i bunnen rett over nedre trinn, akkurat slik at den lille smule grønt til høyre ble beholdt.
Slik så det i alle fall ut for meg, men fotografen bestemmer.
Odd Tore
Now - ''like it'' is said easily - and means not much more that something in the image - or multiple facts do connect with preferences a viewer has - and is therefore really not any very useful feedback at all.
My contribution to the discussion about alternative cropping suggestions - I think you would need to change any - the original one is balanced around an interesting point of view - not pushing one part of the image into the centre - but allowing to approach the very same one with a minimum understanding of the ''true'' situation. It is of course the lady sitting on the bench who is in the centre of the image - but in the way you have found her - in her small, protected ''cave''.
Beside of the way of how to approach a ''subject'', this crop also leaves enough space to underline the various materials of the building - the contrast between in - and out in terms of light and light reflection.
the inside of this pavilion would appear differently when the understanding for the light stone-colour from the outside would miss.
Direction of her view is important - and is in this way also supported by the crop - she is looking from the shorter part into the longer one - and from higher ground.
The main motif - elderly woman sitting, resting or waiting is surely used more than ones - but it is also one of the more metaphoric images we are very familiar with - with other words - no matter how often it is used - it will be used again and again - and most possible, not the first description '' elderly woman on a bench '' is the important point - but the second view, the second discovery, translation everyone can do when looking at such images.
Expression, surrounding, body-language, image presentation etc., etc. - are the parts which have the potential to turn symbolism into a more personal interpretation of it.
Going back to the top - I liked this one - and still do :)
Setter stor pris på de utfyllende kommentarene deres.
mvh Stine
mvh Jan Frode