Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_190319} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Flott portrett. Har sett gjennom mange av de andre bildene dine også, og dette med å få fram karakteren i menneskene du tar bilde av er du flink på. Det gjelder også her.
Når jeg ser originalen i farger, så er det en ting som slår meg: Kaste-merket er helt tydelig en påført flekk i originalbildet. Men når fargene duses eller fjernes helt (som i versjon 1 og 2), så ser kastemerket mer ut som en urenhet i den ellers så jevne huden. Ville kanskje gjort en separat fargejobb på kastemerket og latt det beholde mer farge enn resten av bildet, evt kanskje mørknet det noe for at det skal få mer kontrast til huden.
Ioannis L.
Hei Rune!
Takker så mye for kommentaren.
Jeg er helt enig med deg ang. merket.
Men jeg har allerede prøvd. Ved å forsiktig mørkne den til ser det mer ut som et arr. Ved å beholde mer av rødfargen står en enorm utfording og venter. Fargen er meget gradert spredd. Jeg prøvde å isolere kun merket, men det ble da for ''kunstig'' og dominerende selv med flere forkjellige justeringslaginnstillinger og graderinger.
Jobber mye med individuelle fargemetninger og graderte maskeringer ellers, men akkurat dette bildet var en hardere nøtt å knekke enn jeg hadde antatt.
Men jeg har ikke gitt opp. Jeg skal legge ut en versjon hvis jeg sier meg selv fornøyd med resultatet etterhvert.
John Andre A.
Heisan
(Jeg skrev akkkurat inn en kommentar som ikke ble registrert før leser'n kræsjet - grrrr).
Vel, jeg er litt enig med herr Offerdal angående merket. Kanskje ville en versjon mellom V1 og V3 gjort seg?
Forøvrig gjenspeiler bildet det som jeg mener er ditt varemerke: Klare, skarpe uttrykk, gode utsnitt, duse men likevel sterke farger...
Du fanger mennesker godt! Og versjon 1 er likevel den beste her. Jeg liker det veldig godt(!), selv om det ikke er blant dine aller beste.
Så har jeg sikkert glemt noe fra mitt innlegg som falt bort, menmen...
~John~
Lars-Anders M.
Meget nært portrett. Liker stilen.
Andreas S.
Hei
Et av de bedre og mer intense portretter jeg har sett på en stund. Knallbra komposisjon.
Mvh. Andreas D.
Ole E.
Utrolig bra. Jeg aner ikke hvordan du klarer å få frem alle disse utrykkene på folka du tar bildet av, men herlig er det. Virkelig inspirerende.
Oda Lystrup H.
dette var et toppen bilde!
du får det blikket. liker den åpne munnen.
Oda:)
Christer B.
Nydelig portrett igjen! Fint beskjært, flott kontakt, lekent men allikevel allerede snev av livets tunge sider. Synes hovedversjonen funker best.
Torbjørn K.
Dette var fint! Nydelig uttrykk.
Jeg lurer på om det er et religiøst ''Om'' merke hun har på panna og ikke kastemerke?
Mvh
Torbjørn
Georg K.
when looking at all three versions - strangely enough - they offer also very different reactions - and this in mind - I think the most neutral, but in the same moment most intense image is really the first one.
In some ways, the existence of colour seems important - and so it seems that the pure S/H version is changing the expression of the image a lot.
If you really think about it - fks. the image Kyuja made - it seems that specific ''codes'' included in an image are often translated into something a viewers mind is whiling to accept - since often already close to a pre-formulated interpretation of something.
Or with other words - the guy Kyuja pictured has dark brown skin - and grey hair - translated as '' aged'' man - despite the fact that the photo was taken in India - I get the impression that the S/H version was the preferred one ( as so in my case ) - while with some distance I would need to ask myself why this preference ?
No need to go into details - there is a balance one would need to find - as a viewer, same as the photographer. The two main elements in a need of a careful balance I have in mind right now are, the enjoyment to picture a humans sensation ( seen from our perspective - in this case exotic look - since different, but adaptable to our assembled experience ) and the so-called true values one believes to see in someones face - like there are beauty, dignity, faith etc.
Looking at your image - I actually believe that the nature of this special moment of connection - the moment when the image was created is best conserved, repeated - visible in the 1 version - it is not neglecting the colour - and it is not using it - the dedication of the open view is the most prominent impression in this image.
And yes - I do sometimes talk to myself - and in strange moments such comments are more of a protocol of these talks :)
Anya K.
Så utrolig flott og nært portrett. Man får nesten følelse av at hun ser deg langt inn i sjelen..flotte intense øyne. Du er utrolig flink til å fange de rette øyeblikkene. Og jeg tror alle som blir fotografert av deg føler seg vel..
Mvh Anya
Espen A. I.
Jeg er en tilhenger av s/h, men her er bruk av farger veldig viktig med tanke på et merke i pannen som kan misforståes. Ellers er standarden din der, nært, personlig og meget vellykket.
mvh Espen
ingebjørg fyrileiv g.
Jeg liker din måte å portrettere på. Du er flink til å vise oss interessante mennesker med flotte uttrykk. Her misforsto jeg nok og trodde at det var et sår/arr i panna. Så jeg synes at det er viktig å bruke farger i dette bildet. Utrolig klare og fine øyne på jenta! Flott uttrykk.
hilsen ingebjørg
Ioannis L.
Takker så mye for alle tilbakemeldingene!
Nina R.
du tar fantastiske bilder :)
Avsluttet .
Enda et nydelig bilde av en av dottens beste fotografer!
Flott uttrykk. Synes bildet er klart best i fargeversjon, både ettersom kastemerket gjør seg bedre der, og fargene er nydlige og står godt til hverandre. Fin komposisjon, og gjenskinnet i øynene på jenta utgjøt toppen av kaka. Stå på!
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Når jeg ser originalen i farger, så er det en ting som slår meg: Kaste-merket er helt tydelig en påført flekk i originalbildet. Men når fargene duses eller fjernes helt (som i versjon 1 og 2), så ser kastemerket mer ut som en urenhet i den ellers så jevne huden. Ville kanskje gjort en separat fargejobb på kastemerket og latt det beholde mer farge enn resten av bildet, evt kanskje mørknet det noe for at det skal få mer kontrast til huden.
Takker så mye for kommentaren.
Jeg er helt enig med deg ang. merket.
Men jeg har allerede prøvd. Ved å forsiktig mørkne den til ser det mer ut som et arr. Ved å beholde mer av rødfargen står en enorm utfording og venter. Fargen er meget gradert spredd. Jeg prøvde å isolere kun merket, men det ble da for ''kunstig'' og dominerende selv med flere forkjellige justeringslaginnstillinger og graderinger.
Jobber mye med individuelle fargemetninger og graderte maskeringer ellers, men akkurat dette bildet var en hardere nøtt å knekke enn jeg hadde antatt.
Men jeg har ikke gitt opp. Jeg skal legge ut en versjon hvis jeg sier meg selv fornøyd med resultatet etterhvert.
(Jeg skrev akkkurat inn en kommentar som ikke ble registrert før leser'n kræsjet - grrrr).
Vel, jeg er litt enig med herr Offerdal angående merket. Kanskje ville en versjon mellom V1 og V3 gjort seg?
Forøvrig gjenspeiler bildet det som jeg mener er ditt varemerke: Klare, skarpe uttrykk, gode utsnitt, duse men likevel sterke farger...
Du fanger mennesker godt! Og versjon 1 er likevel den beste her. Jeg liker det veldig godt(!), selv om det ikke er blant dine aller beste.
Så har jeg sikkert glemt noe fra mitt innlegg som falt bort, menmen...
~John~
Et av de bedre og mer intense portretter jeg har sett på en stund. Knallbra komposisjon.
Mvh. Andreas D.
du får det blikket. liker den åpne munnen.
Oda:)
Jeg lurer på om det er et religiøst ''Om'' merke hun har på panna og ikke kastemerke?
Mvh
Torbjørn
In some ways, the existence of colour seems important - and so it seems that the pure S/H version is changing the expression of the image a lot.
If you really think about it - fks. the image Kyuja made - it seems that specific ''codes'' included in an image are often translated into something a viewers mind is whiling to accept - since often already close to a pre-formulated interpretation of something.
Or with other words - the guy Kyuja pictured has dark brown skin - and grey hair - translated as '' aged'' man - despite the fact that the photo was taken in India - I get the impression that the S/H version was the preferred one ( as so in my case ) - while with some distance I would need to ask myself why this preference ?
No need to go into details - there is a balance one would need to find - as a viewer, same as the photographer. The two main elements in a need of a careful balance I have in mind right now are, the enjoyment to picture a humans sensation ( seen from our perspective - in this case exotic look - since different, but adaptable to our assembled experience ) and the so-called true values one believes to see in someones face - like there are beauty, dignity, faith etc.
Looking at your image - I actually believe that the nature of this special moment of connection - the moment when the image was created is best conserved, repeated - visible in the 1 version - it is not neglecting the colour - and it is not using it - the dedication of the open view is the most prominent impression in this image.
And yes - I do sometimes talk to myself - and in strange moments such comments are more of a protocol of these talks :)
Mvh Anya
mvh Espen
hilsen ingebjørg
Flott uttrykk. Synes bildet er klart best i fargeversjon, både ettersom kastemerket gjør seg bedre der, og fargene er nydlige og står godt til hverandre. Fin komposisjon, og gjenskinnet i øynene på jenta utgjøt toppen av kaka. Stå på!