The art of dying well
Utstyr
  • -
  • -
  • Brennviddejamm
  • Blender-
  • Filmtypekodak
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriMennesker
  • Lastet opp
  • Visninger476
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_192672} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (11)
Helge R.

hei!!
Hele situasjonen virker absurd, selv om den nok er reel. Fargene er selvsagt med på å forvrenge et ordinært folkspisebilde.
Bakgrunnen er fet, ikke akkurat et hyggelig sted å nyte sjampisen.
Er det familieselskap eller bare gode venner??
Hilsen
:)Helge
Tobias L.

Situasjonen er helt reel, Helge. Ferskpresset fra Teaterbienalen i Berlin. Chablisen strømmer som elven Spree, og småpraten surrer som fluene i syrinbuskene. Duften av rikmanns parfyme svir i nesen, mens blitzregnet svir i øynene. Ich habe angst.

bitte
Helge R.

Bestrafen mich
:)Helge
Christian S.

absurd bilde..men jeg likte det ;)
liker hvordan (nesten) alle menneskene har på seg sort mens alle borddukene er hvite.
K. H. R.

wow. kanskje ditt beste bilde til dags dato skarre Per mellom de syv fjell og blåner. Berlin er vel et mikrokosmos av kunstretninger, både konforme og besteborgerlige, samt preformance der amputering av bein i knehøyde er like vanlig som chablis for disse nervebuntene. bildet bringer meg kunsthistoriske assosiasjoner, litt i retning av impresjonistisk maleri hvor de ofte malte fiffen i festlige annledninger. Den mystiske oppløsninga bidrar til dette og løfter bildet fra dagligdags fotodokumentasjon til et verk som står med beina godt plantet i den modernistiske kunsthistorie. Hvis noen av ''fotojuristene'' her inne plaprer løs om fargemetning og unaturlig fremstilling kan du bare se på det som et kompliment. De dømmer bare foto innenfor visse parametere uansett, dvs at de bare godtar konvensjonelle former og farger som det eneste riktige. De insisterer på at himmelen skal være blå og bæsjen brun og blir oppriktig forbannet hvis de ser andre farger. Det som er viktig for en kunstopplevelse er å kaste alle forutintatte holdninger til side og observere et foto, maleri osv som om man skulle vært blind og fikk synet tilbake. Man ville da selvsagt ikke stilt spørsmålstegn ved gjengivelsen og kanskje heller konsentrert seg om kunst opplevelsen. Det er snakk om intoleranse og indoktringering i de fleste tilfeller og kunsthistorien viser at kunstnere som tørr å gå en annen vei og gripe etter noe ugripelig ofte har blitt fryst ut og stigmatisert av sine samtidige. Jeg tror det er en fin linje mellom intoleranse innen kunsten og intoleranse som omhandler mer alvorlige temaer som rasisme og seksuell diskriminering feks. I bunn og grunn så handler det jo bare om forskjell i tematikk, den samme uviljen til å se noe nytt med åpne øyne er der uansett og da kan man vel stille spørsmålet: ''Hvem er egentilg denne overveldende massen av foto flinkiser her inne?'' Er det noen andre enn meg som ser historiske paraleller her..?
Poenget er vel uansett at det ikke finnes noe større hinder for noenting her i verden, enn motviljen til å kvitte seg vanesyn og gamle fordommer.

mvh
dan
Tobias L.

Takk. Eg er enig. La oss få en debatt., så kan vi ha avstemning med mentometerknapper. Vi får minst stemmer, ryker ut ved første avstemning. Men akk vi går dog seirende inn i solnedganger med fredspipa og lommelerka. Seirende i den store foto kokuransen, står en elgen i solnedgang vs dompappen i lia. Ukens Foto.no fotograf, er en vits for alle som ser fotografiet som en utrykksform som skal bevege og skape rom for noe nytt i tanker, følelser og utreykk. Men majoriteten av folket ønsker vel slikt- samlebåndsfotgrafi på box. Sånn er det vel i mange asspekt av kunst.

La oss flytte til berlin snart.
K. H. R.

Ich bine ein Berliner i ånden og f***e-sleiker i kjødet sier nå jeg. Kanskje vi bare skal pakke kofferten alle mann, hele foto pakket, samt gå til innkjøp av en tidsmaskin, stille den på 1940 og følge strømmen.

Det hadde vel vært no

mvh
Dan
Mads R.

Dette likte eg veldig godt. Tittelen, med referanse til ''Ars Moriendi'' gjer dette til kunst.
Tobias L.

takk for kommentarer
Kristel S.

Det er ikke bare tekstene dine som er en opplevelse, jeg synes du har mange bilder som byr på reise, reiser i spørsmål om eksistens.
Dette har jeg sett på flere ganger - det har jeg forsåvidt gjort med alle dine bilder.
Jeg kjenner meg igjen i måten å betrakte denne sfæren. Man trenger ikke lete lenge for å finne den, den er overalt, i mer eller mindre synlig grad. Oljebyen Stavanger er et mekka, her er det godt synlig, og bildet av det skjemmende fattignorge blir stadig mer bortgjemt og usynlig. Kom hit en tur, jeg har gjesterom. Vi kan lage vårt bidrag til ''kulturbyen 2008''.
Mvh Kristel.
Avsluttet .

Fantastisk bilde og fantastisk tittel! Selger du det? :-)
Mvh Bente Winger
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu