Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_201889} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Hei Anne Lisen. En vanskelig oppgave du gir oss. Det første som faller meg inn er ''Tubarenne'' Vet ikke om du liker det, men det er iallefall første bidrag til tittel, en begynnelse.
Arne
Anders H.
Dette likte jeg bedre. Ingenting som forstyrrer her. Veldig rent, fine linjer, og god plassering av elementene. Passer også veldig bra i sort hvitt. Når det gjelder tittelen tror jeg ikke du får noe hjelp fra meg, jeg er dårligere på tittler enn de fleste. Bruker ofte en halv time eller mer på å finne på en bra en, uansett hvor enkel den ender opp med å bli.
Anders
Bjarne N.
her ble også jeg sittende som et spørsmålstegn;-) usikker på hva du vil med dette bildet, men det aner meg at du kanskje prøver å få frem kontrasten mellom det myke og runde, og det harde og kantete. men for meg blir bygningen allt for dominerende og uinteressant. jeg hadde nok fokusert mer på formen til venstre, den virker veldig spennende!! tittelforslag...?? hmmm... ''kontraster''...?? eller hva med ''mann og kvinne'', som et slags skjeivt blikk på det hele...??;-) ser at byningen har noen runde former nederst. menn kan jo også være myke...:-)
Merethe W.
Kan virke som det er det grafiske/ formene du retter fokus mot her. Jeg synes i så fall ikke du har lykkes med dette - jeg ser rette linjer mot buer, men formene er ikke rene nok til at de kan utgjøre et motiv alene. Blir rotete, og det hvite området nederst på midten burde vært fjernet - uten at det hadde gjort bildet mer interessant.
Anne-Lise S.
Kontraster. Mann og kvinne. Spørsmålstegn. Jeg lurer jammen meg på om jeg ikke skal la spørsmålstegnet stå jeg! ;-) Rundt og mykt. Hardt og kaldt. Gammelt og nytt. Her er kontrastene store mellom disse elementene, og der ligger dette noe. Jeg er klar over dette med å blande ulike former og at dette rent teknisk ikke skal gjøres. Nettopp derfor dere! Nettopp derfor. Her utfordres lærebokeksemplene til deee grader, og jeg ser jo også av kommentarene deres at dere sitter igjen, stort sett, som spørjetekn alle sammen. Jeg ser det spennende i nettopp dette. Det å på sett og vis stride mot prinsippene. Stå imot flertallet i samfunnet. Det er en egen styrke å stå imot vet dere, og det formidler jeg også her! Jeg sitter her og småhumrer for meg selv, og er glad for forvirrelse, rot dere føler, og i det hele tatt. Et motiv mot alle regler og lover som skaper reaksjoner. Det er rett og slett litt artig å få det til! :-)
Anne-Lise
Bjarne N.
du skriver; ''Jeg er klar over dette med å blande ulike former og at dette rent teknisk ikke skal gjøres''. det er ingen ting som sier at dette ikke skal gjøres. allt er i utgangspunktet ''lov''. men det går an å gjøre det med hell. her har du ikke lykkes, etter min mening. ut i fra kommentarene dine virker det som om du er veldig opptatt av å være ''kjerringa mot strømmen'', og at bildet ditt skal skape reaksjoner. hos meg ga det vel mer en følelse av likegyldighet. å gå imot alle normer og ''regler'', enten det er foto eller generelt i livet, er noe jeg i utgangspunktet er veldig for. men det må ha en litt dypere mening enn bare å skulle ''stå imot flertallet i samfunnet'' som du skriver...
Anne-Lise S.
He, he... Her kan vi nok lage en langdryg diskusjon. Har nettopp lest gjennom noen fotobøker, og i hver av dem sto nettopp dette med å ikke blande former som gir altfor store kontraster til hverandre. Jeg fant selv disse kontrastene interessante, Paviljongen fra 18hundre og den tid, mot dagens ''plastikkverden''. Det myke mot det harde osv. Neida, jeg søker ikke å være ''kjerringa mot strømmen''. Jeg tar bare meg selv temmelig uhøytidelig, og finner det svært inspirerende med slike kommentarer som jeg har fått til dette bildet, og diskusjonen som et av mine andre bilder skapte. Hvis det er noe jeg har nytte av når det gjelder fotografering, så er det nettopp slike ulike synspunkter der noen mener A og andre B, mens noen bryter helt ut av systemet og mener F. Vi søker vel alle å finne noe som fungerer for oss og som vi kan kalle vårt i denne digitale verdenen? Jeg har en fot i mange leire. Jeg vet hva jeg er best til, og det er motiver som jeg har lagt inn færrest bilder av her inne. Jeg er ikke ute etter kun ros, for det er slike reaksjoner som jeg får her jeg lærer mest av. Men ikke misforstå: Det er fint å få positive tilbakemeldinger på det som fungerer også! :-) Jeg er intet unntak der!
Anne-Lise
Chr. G.
Jeg ville klona bort den særdeles iøyenfallende maligssprekken på sveisen i overgangen mellom innsiden og utsiden av konstruksjonen. Men, du er kanskje bevisst på den og skal ha den med som et element i protesten mot det etablerte...
Anne-Lise S.
Begynner jeg å bli oppfattet som en kvinnelig medspiller av Jens Bjørnebo nå tro...? ;-) Jeg har faktisk tenkt din tanke, og har vurdert det mer enn en gang, men jeg vet ikke om jeg er flink nok i PS enda til å gjøre det uten at det synes? Det med å få til buen der sprekken er slik at det ser naturlig ut... Det er grunnen til at jeg kun har vært på vurderingsstadiet av å gjøre det. Samtidig får det meg til å lure på konstruksjonen? Denne scenen er vel kommet for å bli under Kongsberjazzen, og ble fremstilt i avisene som byens nye vàrtegn for jazzen, og denne sprekka gir meg tanker om hvor holdbar den vil være siden den skal tas opp og ned for hver festival..
Takk for kommentaren din!
Anne-Lise
Anne-Lise S.
PS: Denne scenekonstruksjonen er lagd av tykk plast, så det er ikke maling du ser i overgangen der... Bare en liten tilleggskommentar til deg, Chr.
Anne-Lise
Chr. G.
Jaja, det er forsåvidt ett fett hva det er, forstyrrer gjør den uansett.
Anne-Lise S.
Helt enig med deg!
A-L
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Arne
Anders
Anne-Lise
Anne-Lise
Takk for kommentaren din!
Anne-Lise
Anne-Lise
A-L