Bildet inngår i albumet Illustrasjoner - - - stemninger og situasjoner
  • Versjoner:
  • Versjon #1
    Original
  • Lagt inn: 2007-03-06 18:49:43
    Versjon #2
Utstyr
  • -
  • -
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriDiverse
  • Lastet opp
  • Visninger373
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_241639} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (6)
Inger-Lise S.
Hei Knut! Jeg har sett på bildet ditt flere ganger for å prøve å forstå det.
Jeg har kommet til at det brune mannebeinet er selve cluet i dette motivet.Selv om jeg forstår det må være ditt speibilde i vinduet.
Bildet er ellers teknisk godt med klare, rene farger.
Den svarte todelingen er jeg usikker på...Du kunne prøvd å kutte til venstre og oppe uten å tape motivet..

Inger-Lise:-)
Thorbjørn R.
Jeg tror dette er et bilde man må bruke litt tid på. Enig i at personen som kommer gående er viktig. For øvrig blir det kanskje litt mange elementer på en gang - det blir litt forvirrende. Teknisk er det bra, som det ble sagt over.
Ann F.
Det er en ting jeg definitivt ikke orker ved dette bildet, og det er rammen du har laget. Enkelt, rent og ikke påtrengende bør være et bildes omgivelser så det skal få all oppmerksomhet. 1 mm pixel, hvitt eller sort alt etter som.

Bortsett fra det, flater og vinkler i en tilsynelatende forvirring, det tar litt tid før alt fallet på plass. Todelingen passer inn, utsnittet ville jeg beholde, den røde døra er fin motvekt, og håndtaket avslutter det hele diagonalt for pidestallen. Teknisk holder det mål. Og uten mannebeinet ville det tatt lenger tid å få alt til å ''stemme'', så det er fint at det er der.

mvh Ann
Knut L.
Mange takk for konstruktiv kritikk med ris og ros.

Bildet som sådan har vel ikke noen dypere mening og var heller ikke planlagt på forhånd som prosjekt.
Konstellasjonen av de mange elementer kom til meg da jeg passerte et galleri i åpent og landlig lende i Sør-Trøndelag. Den rødmalte døren med gullhåndtak og de fotside vinduene med innsyn til kvinnen på pidestallen falt inn i en todelt komposisjon.
Så var det bare å vente på ''mannebeinet'' ... (resten av kroppen ble visket ut av vindusrefleksene av utendørs natur).
Og Ann, din definitive avsky for rammen med velbegrunnede argumenter hvorfor, er behørig tatt ad notam. Jeg har ikke noe godt forsvar for hvorfor det ble slik. Kanskje skulle den forsøke å ramme inn et ''noe forvirrende motiv''?

;-)
Knut

Kristoffer L.
Småmorsomt bilde - med nok et mannebein på uunngåelig vandring mot ''urkvinnen''.

Også jeg kan nok gjerne forestille meg at bildet blir bedre med en hårtynn, sort ramme omkring. Et problem med rammen du har nå, er at den kommer i konflikt med de kraftige linjene i dør og vinduskarmer.

En annen løsning - og en som kanskje gagner bildet som helhet enda mer - er å konvertere bildet til svarthvitt. Jeg prøvde med ''gråskala''-visningen, og syntes det ble fint. Dette vil også roe ned den svært dominerende røde døra, og bedre balansen i bildet.

Da fungerer faktisk ikke denne rammen så verst, heller. :-)

- Kristoffer
Knut L.
Takk også til deg, Kristoffer, for at du er innom. Jeg setter stor pris på dine innspill.

Tittelforslaget; - ''Mannebein på uunngåelig vandring mot urkvinnen'' - er jo uimotståelig !

#2 - s/h-versjon mot tynn sort ramme (på mørkegrå bakgrunn).
Jeg er enig i at den opprinnelige rammen konvertert til gråskala også kunne fungert her.

Takk igjen.
;-)
Knut
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu