Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_262945} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Dette funkar bra - fin komposisjon og fint uttrykk. Eg blir likevel nyssgjerrig på korleis resulatet hadde vore dersom du hadde fått fram litt av høgre del av fjeset.
Sverre H. S.
Portrett med nerve i. Strengt tatt er bildet en del undereksponert, men det fungerer som en effekt. Det har blitt malt mye slikt, så hvorfor ikke også med foto.... Savner likevel litt mer synlig hår. Uttrykket til kvinnen sier mye mer enn et ''harmonisk'' uttrykk. Mye fortelling og tanke skapes, det blir en dialog med bildet. Dette fungerer i samme retning som den mørke eksponeringen gjør.
Jeg ville flyttet utsnittet litt mer mot høyre, bla. pga. blikkretning. Evnt. kunne utsnitt vært trangere oppe og til venstre.
Korn / støy er en fin effekt, men litt i kraftigste laget. Du kunne evnt. prøvd å finne ''noise reduction'' under ''sharpen'' eller ''soften'' under ''filters''. Hvis du har det på din Photoshop.
Liker fargetonen og posituren.
Tomas J.
Syns det var fint at hun kom ut av ingenting på en måte!
kjempeflott!
Leiv André D.
Takk for kommentarer!
Tror nok bildet hadde fått et annet preg og uttrykk om venstre side i ansiktet hadde kommet mer til syne. Har reflektert over det samme selv, og har tenkt å teste det ut ved en tilsvarende positur. Ideen her var mest at hun stiger ut av mørket, - i tråd med forrige kommentar ''- at hun kom ut av ingenting''. - Faktisk i ''barokkmaleri-tradisjon''.
Som antydet tidligere er jeg enig i at det ble vel mye støy i bildet pga undereksponering, - selv om det fungerer som en effekt.
Er med på tanken om annet utsnitt i portrettet pga blikkretning. Da hadde jeg imidlertid mistet effekten av at hun ''kom ut fra'' nedre høyre hjørne i bildet. Ønsket ikke å beskjære portrettet trangere i høyden. Vurderte faktisk mer rom på venstre side av portrettet. Hva som fungerer best som komposisjon her blir jo litt smaksak.
Nyttige og gode tilbakemeldinger! Takk!!
Leiv André D.
Obs! -Mente selvølgelig ''om høyre side i ansiktet...'' i første punktet i den forrige kommentaren min.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Jeg ville flyttet utsnittet litt mer mot høyre, bla. pga. blikkretning. Evnt. kunne utsnitt vært trangere oppe og til venstre.
Korn / støy er en fin effekt, men litt i kraftigste laget. Du kunne evnt. prøvd å finne ''noise reduction'' under ''sharpen'' eller ''soften'' under ''filters''. Hvis du har det på din Photoshop.
Liker fargetonen og posituren.
kjempeflott!
Tror nok bildet hadde fått et annet preg og uttrykk om venstre side i ansiktet hadde kommet mer til syne. Har reflektert over det samme selv, og har tenkt å teste det ut ved en tilsvarende positur. Ideen her var mest at hun stiger ut av mørket, - i tråd med forrige kommentar ''- at hun kom ut av ingenting''. - Faktisk i ''barokkmaleri-tradisjon''.
Som antydet tidligere er jeg enig i at det ble vel mye støy i bildet pga undereksponering, - selv om det fungerer som en effekt.
Er med på tanken om annet utsnitt i portrettet pga blikkretning. Da hadde jeg imidlertid mistet effekten av at hun ''kom ut fra'' nedre høyre hjørne i bildet. Ønsket ikke å beskjære portrettet trangere i høyden. Vurderte faktisk mer rom på venstre side av portrettet. Hva som fungerer best som komposisjon her blir jo litt smaksak.
Nyttige og gode tilbakemeldinger! Takk!!