En uhøytidelig liten ''sommerkonkurranse'' ? En del vil kanskje gjenkjenne stedet ganske øyeblikkelig, men uansett: Vet du hvor dette er ? At vi skal langt sør i Europa er vel åpenbart.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_28447} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Hellas er vel kanskje ikke så galt? Kanskje Santorini?
Fred S.
Glemte å legge til at jeg selvsagt venter med svaret til i morgen, hvis ingen ''vet -det -helt-sikkert'' dukker opp.
FredS
Rune Edvin H.
Horten!
Er det meningen at bildet (spesielt himmelen) skal være så grøtete? Synes ikke det passet helt.
Rune
Avsluttet .
Så ut som Hellas, men det kan jo like så godt være Tyrkia, Macedonia eller no... det så ivertfall sånn passe ortodoks ut.
anders
Olav N.
Et eller annet sted ved Egeerhavet, (det ligger jo ute på hjemmesiden din Fred), men hva har skjedd med det - teknisk ser det ut her som om du har avfotografert en katalogsiden med altfor fet trykksverte.
Dette bildet er da mye bedre - det kraftige blå mot den utbrente hvite muren. Har du scannet inn bildet?
onj
Fred S.
Fra Horten til Egeerhavet; sistnevnte er vel nærmest sannheten. Ang. ''teknikken'' i forb. med bildet: Jeg har i forb. m. et annet bilde på doten blitt beskyldt for å ha avfotografert det på Munch-museet, og jeg skjønner godt deg ,Olav N, som tror dette er et scannet katalogbilde. Jeg har fremdeles etlitt ukritisk og ''barnslig'' forhold til Photoshop, denne ''teknikken'' heter så vidt jeg husker Paint Daubs, og jeg har for lengst innsett at jeg må finstemme bruken min av photoshop. Flere katalog-assosiasjoner får en dessuten av selve motivet, det HAR vært avbildet i de fleste sydenkaktaloger, og er ikke særlig originalt. Jeg må vel lære litt av dine bilder; gjøre ting litt enklere og renere.
vh FredS
Olav N.
..missforstå meg rett....jeg liker bildet godt.
Det viktigste i motivet er for meg linjen som bygger bildet.
Denne liggende ''S'en'' som starter med muren i nedre billedkant og fortsetter elegant gjennom bildet til den tas over av åsryggen i bakgrunnen, blir til et fjell og forsvinner ut i horisont.
Av denne grunn ville jeg gjerne sett damen (?tror jeg ser henne?) i bildets venstre kant ved muren litt bedre - og prioritert å få fram henne framfor effekten av ''Paint Daubs''.
Historien - tidslinjene som vises i bygningene - er spennende. Om du får fram denne motekledte kvinnen beskriver bildet en reise fra natur gjennom århundrer til kvinnekroppen som passerer den ortodokse kirke. Stilig rett og slett!
onj
Fred S.
Du har sannelig funnet mye i dette bildet, onj, mer enn jeg har lagt inn i det. En buet linje har nok vært i tankene mine, den følger de tre blå kuplene, og svinger innom enda en blå flekk på vei opp i fjellet, men S`en din var en ny og original tanke for meg. Ellers er jo Hellas et land med store kontraster, men en moderne kvinnekropp kontra antikke omgivelser var heller ikke i tankene mine da bildet ble tatt. Tvertimot, jeg har skåret vekk alle passerende kropper t.v., kvinner som menn, og hun inntil muren må ha overlevd fordi jeg sikkert hadde på meg feil briller i beskjæringsøyeblikket. Det er jo temmelig folksomt i Oia om sommeren, for øya er selvsagt Santorini, som førstemann antydet
vh FredS
Olav N.
..så var det vel de gamle grekerne som lagde ''S'en'' - men du har da vitterlig fanget den!
Leve Platon!
Karianne H.
Bildet er fra Santorini!!! Jeg har selv et maken bilde som jeg tok.......!
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
FredS
Er det meningen at bildet (spesielt himmelen) skal være så grøtete? Synes ikke det passet helt.
Rune
anders
Dette bildet er da mye bedre - det kraftige blå mot den utbrente hvite muren. Har du scannet inn bildet?
onj
vh FredS
Det viktigste i motivet er for meg linjen som bygger bildet.
Denne liggende ''S'en'' som starter med muren i nedre billedkant og fortsetter elegant gjennom bildet til den tas over av åsryggen i bakgrunnen, blir til et fjell og forsvinner ut i horisont.
Av denne grunn ville jeg gjerne sett damen (?tror jeg ser henne?) i bildets venstre kant ved muren litt bedre - og prioritert å få fram henne framfor effekten av ''Paint Daubs''.
Historien - tidslinjene som vises i bygningene - er spennende. Om du får fram denne motekledte kvinnen beskriver bildet en reise fra natur gjennom århundrer til kvinnekroppen som passerer den ortodokse kirke. Stilig rett og slett!
onj
vh FredS
Leve Platon!