Endel overeksponerte partier her, men det som er interessant, den spesielle motoren, er godt eksponert.
Vet ikke hva jeg synes. Det er vel et bilde for spesielt interesserte, noe veldig få vil finne interesse av å betrakte. Og de få trenger ikke være interessert i foto.

Bildet er for de som vil se hvordan en Ducati ser ut med åpen clutch og åpent register. En fryd å skue for Ducatistis (det er vel dét det heter?)
Utstyr
  • Nikon Nikon D80
  • Nikon AF NIKKOR 20-35mm 1:2.8 D
  • Blender-
  • Nei
  • AnnetIngen spesiell teknikk - bare ned på kne, komponere bilde og trykke av. Jeg er i speilbildet nederst til høyre på tanken.
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriBil/motor/Kjøretøy
  • Lastet opp
  • Visninger321
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_291558} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (5)
Nils-Petter W.

Sjelden kost dette...
Jeg kan godt like slike detaljbilder.Artig plassering av plugghettene.
Bør vel helst kjøres med tettsittende bukse.

Er dette et rent custombygge,eller er det en modell i Ducatis modellutvalg?

Vært gøy å se et tettere utsnitt av ''maskineriet''

Nils-Petter Westbye
CF S.

Jeg tenker ikke så høyt om slike bilder. Jo, det er for de spesielt interesserte, men jeg som ikke kjører noe tyngre enn en trå-sykkel er dette bare et bilde av en masse rare ting og har ikke kvaliteter som hører til andre steder enn en side for de spesielt interesserte. Beklager, det havner nok ikke i min godbok...

For å kommentere det rent tekniske: Det er noen litt skarpe, lyse områder som skjærer litt i øyet og objekter i bakgrunnen kan virke litt forstyrrende. Utenom det er bildet skarpt og godt, og egner seg som illustrasjonsbilde.
Are-Martin S.

NPW: Det er en Ducati Paul Smart (tror jeg) som er ombygget. En ganske ny modell, jeg tror den kom i 2006 sammen med flere andre retro-design modeller.

Jeg vurderte også et enda tettere utsnitt, men kom til et kompromiss; man får et godt innsyn i detaljer, samtidig som man kan se at det er en motorsykkel.

Her er en link til maskineriet i tettere utsnitt og original utførelse. Ikke mitt bilde altså!
http://www.motorcycle-usa.com/photos/05_Ducati_Paul_Smart.jpg (hvis det er mulig å legge til linker på denne måten?)

CFS: Det er nok for de spesielt intereserte. Men ditt innspill får meg til å tenke på muligheter til å lage et anstendig fotografi at et slikt motiv. Slik som nå er det nok mest for de rettroende.

Mvh
AMS

PS. Jeg har også tråsykkel :-)
Geir B.

Som ivrig leser av diverse motorsykkeltidskrift fra midt på 70-tallet og fram til i dag, så er dette et bilde som øyeblikkelig fanger min interesse:

Bildet avslører en del tekniske detaljene som oljekjøler, frilagte register-reimer, motoren som integrert og bærende element i rammen, kun ett sett fothvilere osv. osv

Samtidig er det fristende å be om flere detaljer - nå er både toppen av tanken, bakhjul og høyre potte litt uheldig kappet. Jeg er sikker på at denne sykkelen - i seg selv - har 1000 mulige motivutsnitt :-)

mvh
Geir
Torgeir J.

hei
Herlig 70talls retro modell og fint utsnitt på bildet. Mange spennende detaljer her og god eksponering av det fokuserte området. Slike lysforhold er vanskelige, men du har valgt å blåse hølysene i bildet, noe som etter min mening er et godt valg her. Kanskje kunne du tonet hølysene litt ned på etterbehandlingen. Var orginalen jpg eller nef?

Jeg ser du har brukt iso 200, du ville fått enda bedre dynamisk omfang dersom du hadde brukt iso 100. En blits og/eller en reflektor ville gjort underverk her, man det krever planlegging.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu