Liten
Utstyr
  • -
  • -
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriDiverse
  • Lastet opp
  • Visninger441
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_300253} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (17)
Carina Isabelle S.
Likte dette bildet. Du får virkelig frem at mennesket på bildet ikke har noe det skulle ha sagt. Får meg til å tenke veldig, det er grusomt hvordan verden har vært, er og ser ut til å fortsette å være.
Fin kontrast mellom den orange buksa og veggen som har ett blåskjær der mennesket står.
(ille amatør, men det var sånn jeg så bildet;)

Mvh Carina
Arne S.
Det tok en stund før jeg oppdaget den lille. Kanskje kunne personen hatt en bedre plassering/bevegelse. Men alt i alt et sterkt fotografi.
Ivan H.
Hei,

Her kan man lure på hvem som poserer for fotografen.
Krigerene på veggen har nok ''posert'' flere ganger enn den første kan jeg tenke meg.
Liker bildet, liker at skyggen går over øynene på krigeren.

Hilsen
Ivan Holmedal
Hans Jacob H.
Personen er kanskje litt bortgjemt i skyggen, men uansett et slående gatefoto.
Odd Tore S.
Det var litt av en truende gevær fotograf!
Ikke særlig tiltalende positur på han som har videokameraet løftet til skudd. Jeg tror ikke at den reklamen hadde bidratt til at jeg kom til å kjøpe det produktet han kanskje reklamerer for. Eller er dette en installasjon?
Uansett, den levende bryr seg ikke døyten om det hele. Han har funnet sin lille detalj, en sprekk i fasaden kanskje, og er fullstendig opptatt av den.
Dette var bra observert og tatt. Trist at det er lett å overse potensialet her når man bare ser thumbnailen.
Odd Tore
Erik J.
Sterkt bilde som imponerer! Hvor i all verden brukes slike kjempestore foto som veggdekorasjoner? Her sett og satt i en fin sammenheng.
Andreas S.
Heisann

En veldig godt sett situasjon dette. Herlig veggmaleri og flott lys gjør dette veldig interessant i mine øyne. Hadde personen stått rett foran geværløpet hadde dette blitt utrolig bra. Ble sittende og studere lenge.

Mvh. Andreas D.
Helge R.
totalt meget severdig, et bilde til ettertanke, bra komponert,
:)Gorm
Steinulf L.
Jeg måtte også bruke litt tid for å finne den lille betrakteren. uansett, et bilde som gjør at man stopper opp.
Stine J.
Tusen takk til dere for fin respons. :)

Dette bilde og og det forrige er tatt på fotofestivalen Recontres d'Arles i 2007. Et stort område var dekket av digre fotografier, blant annet disse.

Med slike kulisser var det bare å vente til noen passende kom forbi. :)

Fotofestivalen i Arles kan forresten anbefales på det sterkeste!

mvh Stine
Erlend M.
Jeg synes du låner vel mye (tilnærmet alt som gjør bildet bra) fra en annen fotograf her. Om du ikke står for bildet på veggen og, da skal du ha full credit for et bra bilde.
Espen A. I.
Tja, det virker på meg som du nok en gang bommer i det øyeblikket bildet skal sitte og tenker da særlig komposisjonsmessig. Synes ikke mennesket passer der det står nå. Blir liksom litt i mellom skygge og sol og det blir litt feil ved førsteinntrykket. Men nok en gang så er det noe i bildet jeg absolutt liker.

mvh Espen
Stine J.
Takk til dere siste to også.

Erlend: Fotografiet på veggen er en kuliss/bakgrunn i mitt bilde og slett ikke hovedmotivet, selv om det tar størst antall cm av flaten. Hovedmotivet er mannen med de orange buksene og den gule veska. Tittelen er ''Liten'', noe som burde fortelle betrakteren det. Fotografiet på veggen er plassert på en offentlig plass sammen med flere andre bilder som tilsammen kler en hel ruin. Jeg har aldri prøvd å villede noen til å tro at jeg er fotografen bak ''veggpynten'', like lite som jeg ville forsøkt å villede folk til å tro at jeg hadde laget andre bakgrunner i mine bilder, f.eks. reklameplakater, bygninger, grafitti eller statuer. Mitt bilde (som vises her) er imidlertid laget av meg. Jeg har hatt tanken, planlagt det, komponert det, jeg har stilt inn kamera, valgt vinkel, utsnitt og jeg har etterbehandlet det. M.a.o. mitt! Om mitt bilde er vellykket eller ei i dine øyne er selvfølgelig din sak (og nettopp det jeg gjerne vil vite når jeg legger bildet på kritikken), men jeg misliker at du (slik jeg oppfatter din kommentar) insinuerer at jeg driver med juks her.

Espen: Takk til deg. Plasseringen av han lille er faktisk meget bevisst. Det opplagte ville nok vært å tatt bilde når mannen var rett foran munningen, men min hensikt her var ikke å late som om han ble skutt av et videokamera. :) Noen ganger må man gjerne bruke litt tid på å ''lese'' et bilde.

Jeg skal ikke gi min egen fortolkning her, men registrerer at noen reagerer på plasseringen av mannen og da ser jeg at jeg når fram til noen, men ikke til alle med min hensikt med bildet. Noe som selvfølgelig er helt greit og veldig nyttige tilbakemeldinger som settes stor pris på. :)

En fortsatt god helg til dere alle!

mvh Stine
Helge R.
at et ungt, sinte genie vifter med piggene er greit nok, beskheten blir ikke bedre av det.
Bildet er spennde komponert, og bra fremført her på dotten
stå på
:)Gorm
Ketil K.
Plasseringen av mennesket akkurat i skyggekanten kunne vært bedre, men dimensjonsforskjellen gir en enorm styrke i kommunikasjonen.
Fred S.
Hei Stine: Aller først; jeg tror nok at du mistolker Erlend M.,ja, men kanskje ikke lett å se det siden han bruker litt ironi. HRG`s kommentar forteller mye om HRG, og lite om EM. Nok om det...

Selv må jeg innrømme at jeg måtte ha litt hjelp av forklaringen din for å skjønne bildet helt. Der ER rimelig sterkt nok i seg selv, men da pga det som er avbildet på veggen, og ikke så mye pga personen.
For at slike bilder skal fungere må de helt klart og tydelig spille på enten en KONTRAST mellom det som er på veggen og person(er) foran, eller en REAKSJON på det som er på en vegg .e.l. fra person(er).

Eksempler på bilder som spiller på kontrast kan f.eks. ha et motiv en ofte ser: Undertøysmodeller ( HM`s veggreklamer, f.eks) med kvinner i burka, små jentunger med kjærlighet på pinne, eller eldre, litt loslitte damer foran

Det forrige bildet ditt var et godt eksempel på dette med reaksjon: Personen (som også er fint plassert i bildeflaten) ser ut som han gnir seg i øynene over alle øynene som stirrer på han fra veggen...

Her blir personen i bildet for anonym. Han er liten, javel, og jeg tror du vil fram til at han er liten i dobbelt forstand, både rent fysisk i forhold til de svære bildene på veggen, og liten og hjelpeløs i forhold til verdens råskap.
Kontrast, med andre ord, men siden personen nesten er vanskelig å få øye på, og dessuten har en kroppsholdning som det er fort gjort å tolke ''nøytralt, når ikke budskapet fram på en god nok måte. For meg måtte det altså tekst til...

Men det på veggen er sterke saker, skulle gjerne ha sett dette ''live''.

vh fred
Stine J.
En forsinket takk til dere siste også. :)

Fred: Ekstra takk til deg for en grundig gjennomgang av hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Slike kritikker er nyttige, fordi da ser jeg hvorfor du ikke ser det samme som meg. :) Personen i bildet snudde seg mot videofyren, trakk opp armen og hadde en litt nervøs bevegelse. DET sitter på min netthinne fra opptaksøyeblikket, men etter å ha lest din grundige kommentar, ser jo jeg også at det ikke kommer fram i bildet. Takk, takk. :)

Og forresten Fred; En tur til Arlés under fotofestivalen kan anbefales på det sterkeste.

mvh Stine
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu