Darkest corner
Inngår i serien "Lost illusions"
  • Versjoner:
  • Versjon #1
    Original
  • Lagt inn: 2008-09-11 01:16:49
    Versjon #2
Utstyr
  • canon 400D
  • canon 28-80mm
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriMennesker
  • Lastet opp
  • Visninger448
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_338070} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (19)
anders s.

god kveld aina
synes dette ble et spennende bilde som vekker følelser,og ikke minst spørsmål
di to slimålene som har lagt igjen 12 poeng kan godt
være tøffe nok til å komme med en begrunnelse
du skal få 60 fra meg
mvh anders
Wenche Irene K.

God "Midt i Natten" kl. 02.40, Aina!

Dette er et bilde som fremkaller så enormt mange følelser fra mennesker som meg, som kan identifisere seg med "jenta med alle følelsene som likevel sitter i kroken for å skjule hva som er skjedd og hva hun føler"!
Absolutt ikke et "vakkert" bilde for meg, men et sabla dyktig et!
Jeg topper Anders pga innholdet i bildet og gir deg 77 poeng.
Kommer ikke til å gi mange bilder her inne poeng, som jeg er motstander av i utgangspunktet, men dette får velfortjente 77 poeng.

Ha en fin natt!

Wenche Irene
Anne Kari Berg K.

Her syns jeg du har laget en fin og sterk stemning. Liker v 1 best.

mvh Anne Kari
Tom T.
+1
Bilde med innhold, ikke mange av de på dotten.

TomT
Arne L.

Kjempebra!!
Et bilde som sier en hel del.
Jeg liker nok v2# best. Funderte litt på kontrast - og om det kunne vært mulig å få det enda sterkere ved å bruke fargefiltrering før overgang på S/H. Men er ikke sikker.
Bildet er uansett glimrende! 70..fra meg!
Mari G.

Flott og følelsesladd bilde. Jeg må si meg enig med Anne Kari i at jeg liker versjon 1 best, versjon to ser noe blass ut på min skjerm.

Mvh Mari
Aina s.
+2
Med så mange positive tilbakemeldinger, blir jeg litt overveldet og vet ikke helt hva jeg skal skrive som kommentar tilbake- bortsett fra tusen takk !
Når de gjelder versjonene, har jeg redusert kontrasten på V2 for å se om bildet fikk et litt "mykere uttrykk", i tilfelle kontrastene på V1 ble for harde.
Mvh Aina
Kjetil K.
+1
Sterkt og veldig bra!! Kjempebra komposisjon, og fine toner!

-Kjetil-
Joachim Sem C.

Bildet vekker noen følelser i meg, og det er jo alltid en god ting. Det virker ikke for iscenesatt, og etterbehandlingen er for meg spot-on.
Jani F.

Sårt og ekte.. treff meg midt i hjerterota... Den kalde murveggen mot det nakne barnet får fram sårhet, kulde og ensomhet... Du set i gang mange tanker og følelser med dette, Aina. Veldig bra formidla, likte godt etterbehandlinga som eg syns passa godt.
Mvh Jani
Helge R.

v1, den andre blir for grumsete i håret. Denne er lekker, spennede positur som formidler et hav av historier, mega
:)Gorm
Georg K.

I have seen this image in various versions a few times posted by you - and always opened the thumbnail - without getting any further.
( I think ones at f64 where I can’t comment, and ones in a coloured version ? )
There is now a lot of response, and as far as I can see you obviously have created an image people like in the sense that they respond to the communicated mood.
When looking at it, you see a female person, undressed as far as it is possible to see, holding herself while facing the corner of a wall.
This setting is symbolizing the opposite of an open, embracing attitude, it can be translated as deeply hurt, haunted, sad or lost - as your title is also confirming.
You are working with two elements, and both are forced to take over a very strong symbolic task.
Therefore I think it is fair to say that in order to get the expression, both elements are "over-acting", means they are represented in a way we normally do not see them - or experience them - if not in very special situations.
As long as we care for people around us, we are trained to observe conditions like the one the pictured person is supposed to communicate, in a much earlier stage, or with a less dramatic expression.
I guess that exactly this "over-acting" is, what leaves me with some undecided impression.
We are used to read from the face of a person, to learn from ones mimic, eyes and gestures - but exactly this isn't given here.
( except gesture )
In many ways you are using some of the tools, expressive dancing fks. is using.
If this is close to what you have been thinking, then the image has certainly succeeded in making it's point.
I believe the photo is suffering a bit from the very greyish tones, missing contrast - or better missing light - but I can understand that this might is a conscious choice of yours.
Interesting for sure -but too "forceful" for my taste - which again isn't a criteria for anyone else than me :)
Aina s.

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen.
Georg, takk for grundig kommentar, jeg tenkte å utdype noen av faktorene du nevner.
Jeg har lagt ut flere versoner av dette bildet. Da jeg jobbet med bildet, syntes jeg posituren kunne "brukes" til flere ting. Gorm bl.a, kommenterer at det kan fortelles flere historier her. Mine andre bilder er tanker jeg hadde underveis, og er mer fortellende på mulige historier. De er ment å symbolisere ulike sider ved psykologiske tilstander, innen temaet "lost illusions" Dette er for meg "originalen" (selv om jeg har justert curves og kontraster). Den er antageligvis mer åpen i forhold til historiefortellingen, dvs fasen før bildet. Bildet forteller ikke konkret hva som har hendt. Samtidig legger jeg den ut sist fordi jeg selv synes den er mer konkluderende. (Det er nok dette du refererer til når det gjelder tidligere stadier i kommunikasjonen?) Det er med hensikt at den er så mørk, men jeg lurte selv på om den ble for hard, derfor fjernet jeg endel kontraster i V2. Men det er ikke meningen det skal være lys her. "Pray" på BK er fra samme "session", og kan gi et innblikk i lyset jeg hadde. På dette bildet har jeg justert det ned. Om mine valg når det gjelder fremstilling og innhold fungerer for den enkelte, er nok veldig individuelt. Jeg hadde ikke ventet så mye respons på det, i og med at det ikke er "vakkert" som nevnt av Wenche, og pga at det er veldig mørkt. Det åpnet med 12 poeng, og jeg var forberedt på at bildet kanskje ikke falt i smak. Jeg er kjempeglad for alle tilbakemeldinger, og at så mange finner det innholdet jeg ønsket å formidle i det.
Mvh Aina
Øyvind S.

Dette var et gripende bilde, den sammenknytte jenta sittene på huk i kroken mot betongveggen, detaljen med hånden som trykkes hardt mot albuen forsterker uttrykket på en skremmende måte, beskjæringen er også med å forsterke situasjonen, hva/hvem er bak henne? hva vil skje videre? synes v1 ble best visuelt sett, tenker da spesielt på dette med hånden og albuen.. sterkt og tankevekkende bilde..
Øyvind
Avsluttet .

Mange som har det ensomt i påsken, godt fortellende, vakkert og gripende Aina.

:http://no.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5ske

Mvh. Wind 8~))
Håvard F.

Et bilde jeg ikke har fått med meg. Dette var svært godt og formidlende/tankevekkende.
Mvh
Håvard
Wenche Irene K.
+5
Bra at dette bildet kommer "frem" igjen! Det må være et av dine beste, Aina.

Det kan også brukes som et "varsku" nå i Påsken, som Eivind antagelig mener.

La oss verne og være observante!

Aina s.

Tusen takk for positive kommentarer Øyvind, Eivind, Håvard og Wenche. Ønsker dere alle ei god påske!

Mvh Aina
Wenche Irene K.

En God Påske til deg også, Aina! :-)
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu