Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_400319} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
God fortelling uten forstyrrende element med unntak av øyet oppe til høyre. God kontakt mellom modellene. Noe bildestøy, som lett kan filtreres vekk. Positivt at du plasserer signaturen utenfor bildet.
Arne S.
Her oser det av varme, tillit og nærvær. Ingen tvil om at gutten ser opp til sin læremester, i dobbel forstand. Belysningen og toneforløpet er prima vare. Det er sjelden på se en menneskeskildring så delikat gjennomført.
Utsnittet er tett og godt og bidrar til å framheve det som skal framheves. Det dannes en fin trekant mellom ansiktene og bøkene. Blikket kan vandre rundt og rundt i fred og ro uten forstyrrende elementer. En perfekt link til bildet innhold - buddhismen.
Georg K.
Strict rules almost blocked me from leaving a comment here.
And " strict " was again the first word coming to my mind when looking a second time, still a bit shy.
"Strict" because of the extreme crop, certainly pushing forward the message or most likely main impression of this photo.
To be very unprofessional clear - I do like it - the subject, the pictured expression, the underlaying tone, the association or link.
The content, message or my impression is triggering without any doubt sympathy, interest - a positive confirmation or final satisfaction.
But, there is a strange side-effect - intellectual ( here used in order to describe the opposite of emotional perception ) the very concentrated crop is not satisfying.
It is true - it is just one very precise observation - one moment you saw - and captured, reported. One small moment happening between two people, and this moment is expressive in the way that it tells something about the relation of these two people - and this is by far more than many, many images are able to do - and you could say - it is more than enough.
My struggle is - when looking at such delight - I would like to see more - to overdue it in words - it carries a touch of insult to be excluded from a wider understanding of this scene.
You could say - this doesn't matter, it wasn't the idea of the image to offer an explanation - all it is supposed to show is this moment, whatever the evt. viewer does with it.
And I would agree with you if you would say though - and I would still left with the impression - this is such a joyful moment, why am I doomed to by the exclusion of all what is around them - and what is certainly a very important part of them and their move.
None of this is saying anything about the image being good or bad - it is for sure touching - but offering second thoughts of someone who finds it always hard not to question :)
With all honesty - I find it a privilege to see such images.
Erik J.
Herlig beundring av eldre generasjon, fint formidlet i lune fargetoner. Flott antydning av miljøet rundt, som gir en massemønstring hvor konsentrasjon forventes, men hvor gutten sporer litt av og det intime blikket forsterkes. Den eldre ser ut til å kjenne varmen. Kjempebra!
Peter M.
Et genuint troverdig og ekte foto hvor du klarer å formidle en fin historie. Føler du er dog noe streng i komposisjonen, hadde likt å se hva du har å gå på her. Spesielt i venstre bildekant.
Et godt foto kan jeg smake, lukte og høre. Dette er et av dem, og skal huskes :-)
Peter
Espen A. I.
Et godt forhold mellom ung og gammel. Selvølgelig lurer man på hva de leser. Det ser ut som de koser seg. Bildet er ørlite teknisk svakt, men det plager meg ikke nevneverdig. Fin kommunikasjon.
Espen.
Bjarne N.
likte også veldig godt tonene her. fin og varm skildring. men jeg aner at fokusen er på den gamle, og ikke på gutten, hvor den burde ha vært.
Kjell Sigurd S.
Det er nærheten mellom de to, og budskapet i blikket som gjør inntrykk her. Jeg ser en lærd mann med et uttrykk av innlevelse. Den unge har beundring i blikket. Opplevelsen av fred, stillhet og tid til undring og tanker er også påtakelig. Stusset først over boken nede til høyre, men fant fort dens berettigelse ved at den drar et hint av omgivelsene inn i fortellingen. Harmoniske rolige farger og delikate toner. Tja, det blir vel temmelig bra da :-)
Mvh
Kjell S
Carsten A.
Det er formidlingen av en bestemt situasjon, samtidig noe seriøst mht. viderebringelse av kunnskap eller erfaring som griper her. Tone- og fargeskala harmonerer med den -eh- harmoniske scenen.
Jeg ser ingen grunn til å feste meg ved fototekniske detaljer her, det er intet av den sorten som virker negativt for formidlingen.
At støy påpekes hører ellers - dessverre - nærmest til dagens orden på FOTOdotNO.
MVH CA
Hans Jacob H.
En flott fanget situasjon der nærhet og varme er det første som slår en. Det er lett å la seg gripe av dette øyeblikket mellom disse menneskene. Utsnittet er akkurat passe stramt rundt hovedpersonene, men gir oss likevel innblikk i situasjonen rundt, med boka nederst og øyet øverst til høyre. Et bilde jeg har sett på mange ganger nå.
Forøvrig hyggelig å se deg tilbake :)
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Utsnittet er tett og godt og bidrar til å framheve det som skal framheves. Det dannes en fin trekant mellom ansiktene og bøkene. Blikket kan vandre rundt og rundt i fred og ro uten forstyrrende elementer. En perfekt link til bildet innhold - buddhismen.
And " strict " was again the first word coming to my mind when looking a second time, still a bit shy.
"Strict" because of the extreme crop, certainly pushing forward the message or most likely main impression of this photo.
To be very unprofessional clear - I do like it - the subject, the pictured expression, the underlaying tone, the association or link.
The content, message or my impression is triggering without any doubt sympathy, interest - a positive confirmation or final satisfaction.
But, there is a strange side-effect - intellectual ( here used in order to describe the opposite of emotional perception ) the very concentrated crop is not satisfying.
It is true - it is just one very precise observation - one moment you saw - and captured, reported. One small moment happening between two people, and this moment is expressive in the way that it tells something about the relation of these two people - and this is by far more than many, many images are able to do - and you could say - it is more than enough.
My struggle is - when looking at such delight - I would like to see more - to overdue it in words - it carries a touch of insult to be excluded from a wider understanding of this scene.
You could say - this doesn't matter, it wasn't the idea of the image to offer an explanation - all it is supposed to show is this moment, whatever the evt. viewer does with it.
And I would agree with you if you would say though - and I would still left with the impression - this is such a joyful moment, why am I doomed to by the exclusion of all what is around them - and what is certainly a very important part of them and their move.
None of this is saying anything about the image being good or bad - it is for sure touching - but offering second thoughts of someone who finds it always hard not to question :)
With all honesty - I find it a privilege to see such images.
Et godt foto kan jeg smake, lukte og høre. Dette er et av dem, og skal huskes :-)
Peter
Espen.
Mvh
Kjell S
Jeg ser ingen grunn til å feste meg ved fototekniske detaljer her, det er intet av den sorten som virker negativt for formidlingen.
At støy påpekes hører ellers - dessverre - nærmest til dagens orden på FOTOdotNO.
MVH CA
Forøvrig hyggelig å se deg tilbake :)