Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_475379} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Tydelig kroppsspråk. Fin situasjon du har fanget.
Du har fått frem personlighetene, men uten å fremstille noen av dem ufordelaktig.
Ville dempet høylysene et hakk, da de er på grensen til å brenne ut noen steder. Ville også vurdert å beskjære litt tettere. Særlig området helt til høyre forstyrrer litt.
Håvard F.
Her er det diskusjon på høyt plan.. hva diskuteres det tro...Fin historie i bildet.
Sjeneres ikke av hardt lys her, men tettere beskjæring kan støttes.
mvh
Håvard
Avsluttet .
Enig med de to over angående at du med fordel kunne gått nærmere. Når det gjelder den kraftige hellingen på bildet blir jeg litt mere ambivalent. Bruker selv mye skjevhet som komposisjonsteknikk, men her sliter jeg litt med å se poenget med så kraftig helling. Ser nesten ut som om det har blitt skjevt ved et uhell uten at jeg vet om så er tilfelle såklart.
Bente R. D.
Her har du fanget personene i rett øyeblikk. De er tydeligvis ikke enige. Et skikkelig blinkskudd. Skulle vært artig å hørt hva de pratet om. Tror jeg ville rettet opp motivet litt slik at stolbeina er på linje. Har du laget en svarthvitt konvertering av bildet? Jeg tror det ville fungert veldig bra, men da ville jeg også ha beskåret det tettere.
Mvh Bente
Avsluttet .
Enig med de foregående kommentarene vedr situasjonen som er meget bra fanget, og et bra innslag i serien du linker det til.
Som enkeltstående bilde blir det totale inntrykket allikevel "mitt på treet", fordi jeg synes det bærer noe preg av at det er "knipset i farta" ut i fra skjevheten som Tommy nevner, likeledes at det er et avstandsbilde av de tre debattantene, at miljøet i bakgrunnen er rotete og stjeler noe oppmerksomhet. Historien, eller innholdet, som jeg legger mest vekt på i bilder er som sagt god, og det som bærer motivet ditt.
Thorbjørn R.
Takk for gode kommentarer.
Høylysene kan nok dempes litt og skjevhetet rettes opp (selv om skjevheten er autentisk nok, ettersom bakken heller - sjekk stolpen til venstre, som er i vater)
En slik situasjon gjør seg bedre jo tettere en kommer inn på - og her kunne jeg nok vært enda tøffere. Jeg tok bildet før jeg gjorde meg til kjenne - og bildet ville klart nok blitt "ødelagt" om de hadde fått øye på meg. Jeg tok noen flere bilder av disse hyggelige herrene etter å ha snakket med de, men disse bildene ble naturlig nok langt mindre interessante. Den tekniske kvaliteten tåler nok noe beskjæring, men helst skulle jeg vært nærmere. Nærhet og korte brennvidder er etter min mening å foretrekke for denne type bilder.
Mvh Thorbjørn
Fred S.
Tettere beskjæring er nevnt av flere, er ikke sikker på om det er påkrevd i et motiv der også de litt rotete omgivelsene bidrar til historien ( til en viss grad i alle fall). Skeivheten plager meg heller ikke, det fine med bildet er "autentisiteten" såvel som intensiteten i samtalen, tydelig at dette ikke er et oppstilt bilde.
Øyenkontakten mellom de to ytterste karene, pluss det litt pussige poenget at begge disse sitter med en gjenstand i hver sin hånd (henh.vis) en bilnøkkel og en bønnakrans, tror jeg), gjør at motivet (de tre karene) bindes sammen på en fin måte.
Når det er sagt, synes jeg vel at motivet er temmelig standard, rent bortsett fra at du har tatt dem "på fersken", da. Jeg har selv jaktet på gamle damer på benker og tilsvarende gubber på kafestoler på diverse greske øyer, med blandet resultat, jeg har venner som gjør/har gjort det samme, så litt klisjeaktig må det være lov å kalle motivet.
vh fred
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Du har fått frem personlighetene, men uten å fremstille noen av dem ufordelaktig.
Ville dempet høylysene et hakk, da de er på grensen til å brenne ut noen steder. Ville også vurdert å beskjære litt tettere. Særlig området helt til høyre forstyrrer litt.
Sjeneres ikke av hardt lys her, men tettere beskjæring kan støttes.
mvh
Håvard
Mvh Bente
Som enkeltstående bilde blir det totale inntrykket allikevel "mitt på treet", fordi jeg synes det bærer noe preg av at det er "knipset i farta" ut i fra skjevheten som Tommy nevner, likeledes at det er et avstandsbilde av de tre debattantene, at miljøet i bakgrunnen er rotete og stjeler noe oppmerksomhet. Historien, eller innholdet, som jeg legger mest vekt på i bilder er som sagt god, og det som bærer motivet ditt.
Høylysene kan nok dempes litt og skjevhetet rettes opp (selv om skjevheten er autentisk nok, ettersom bakken heller - sjekk stolpen til venstre, som er i vater)
En slik situasjon gjør seg bedre jo tettere en kommer inn på - og her kunne jeg nok vært enda tøffere. Jeg tok bildet før jeg gjorde meg til kjenne - og bildet ville klart nok blitt "ødelagt" om de hadde fått øye på meg. Jeg tok noen flere bilder av disse hyggelige herrene etter å ha snakket med de, men disse bildene ble naturlig nok langt mindre interessante. Den tekniske kvaliteten tåler nok noe beskjæring, men helst skulle jeg vært nærmere. Nærhet og korte brennvidder er etter min mening å foretrekke for denne type bilder.
Mvh Thorbjørn
Øyenkontakten mellom de to ytterste karene, pluss det litt pussige poenget at begge disse sitter med en gjenstand i hver sin hånd (henh.vis) en bilnøkkel og en bønnakrans, tror jeg), gjør at motivet (de tre karene) bindes sammen på en fin måte.
Når det er sagt, synes jeg vel at motivet er temmelig standard, rent bortsett fra at du har tatt dem "på fersken", da. Jeg har selv jaktet på gamle damer på benker og tilsvarende gubber på kafestoler på diverse greske øyer, med blandet resultat, jeg har venner som gjør/har gjort det samme, så litt klisjeaktig må det være lov å kalle motivet.
vh fred