Jeg har forsøkt å dokumentere husets inngangsparti (Emanuel Vigelands gravkammer) relativt nøytralt, samtidig som noe av stemningen fra stedet ivaretas.
Døren innenfor hoveddøren, samt trappetrinnene utenfor, trekker betrakteren innover i bildet, forbi fasaden som oppleves som et todimensonalt sjikt. For å understreke den voldsomme fasaden og den vesle, men kraftige døren, har jeg rettet opp perspektivet i etterkant.
Teknisk har jeg mye å gå på, og det er i hovedsak dette jeg ønsker tilbakemeldinger på, da mye av motivasjonen for å bli en god fotograf ligger i å dokumentere bygninger/bygningsdetaljer.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_476091} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Uskarpheten på bunnen gjør at jeg trekkes inn i den mørke åpningen, bra. Uskarpheten øverst likte jeg ikke, får det ikke til å passe med resten av bildet. Hvis du kutter bildet rett under den horisontale bjelken gir det åpningen en mer dramatisk plassering i bildet, synes det blir mer spennende. Når inngengen ligger såpass lavt nede i utsnittet blir den mer uskyldig.
øyvind p.
Takk for tilbakemeldingen, Bjørn Willy. Helt enig i at det uskarpe feltet gjør seg bedre i nedre del av bildet, enn øverst. Ideen var at dette skulle være en slags vignettering, men det er nok ikke med på å ramme inn/trekke fokus mot døren pga. avstanden.
Jeg skal gjøre noen beskjærings-forsøk, du har nok rett i at døren oppleves mer dramatisk om øvre del fjernes, i alle fall fotomessig, men arkitektonisk sett er motivet med griffene over døren viktig.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Jeg skal gjøre noen beskjærings-forsøk, du har nok rett i at døren oppleves mer dramatisk om øvre del fjernes, i alle fall fotomessig, men arkitektonisk sett er motivet med griffene over døren viktig.