Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_482319} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Brukt Canon Dial og film her? Skulle gjerne ha sett litt mere data, filmtype, fremkalling OSV. Har en Dial selv og er litt forundret over at du ikke fikk mere dybdeskarphet, utsnittet er vel dramatisk etter min smak hadde gjerne sett mere skarphet på gutten, blikket blir dratt fra selen mot gutten, vi mennesker liker best å studere mennesker!
Torild H.
Ja, det er Canon Dial 35, og filmen: Agfa optima 100. Framkalling i lokal fotobutikk, skannet negativer heima.
Dybdeskarphet er valgt slik med hensikt. Frå Fiskeriets dag dette; fisk er hovedaktør og folk er bare tilskuere. Forstår heilt dine innvendinger! Din tilbakemelding er verdifull for meg i videre eksperimentering med utsnitt/dybdeskarphet. Bruker også Hasselblad, og med det kameraet brukt på denne eksponeringen hadde muligens gutten bak blitt enda meir uskarp, bare gjenkjennelig kroppsform, det hadde kanskje vært ein betre løysning her utifrå min hensikt med bildet. (Evt. kutt frå toppen til skulder.)
Takk igjen!
Torild
Roger H.
Tror jeg også ville hatt mer skarphet på gutten, er litt usikker på hva det ville gjøre med bildet. Det blir vel bare synsing.
Uttrykket til Hr.Fisk med åpen munn og blikket litt blingsete inn i kamera gjør det til et morsomt bilde. Liker utsnittet.
Torild H.
Så mange takk til deg og Roger for dine synspunkter, vil ta dei og med vidare viss eg bruker bildet i ein eller annan samanheng.
...enig i at Hr.Fisk fekk eit morsomt uttrykk, takk for at du nemner det!
Torild
Øyvind S.
Det som er litt artig er at vi leter etter fokusvalg når vi ser et bilde, hvorfor det da?
Kan man lage en historie i et bilde uten skarphet? ja.. det synes jeg du beviser her!
Trekanten som fiskens øyne.. selens øyne og guttens øyne lager( fornøyde ) med hjelpelinje i åsryggen! gjør det..
Mulig du kunnet strammet opp i topp og i venstre kant... modig du!!
Øyvind
Roy Arne K.
Hei
Her er det bare å henge seg på de andre kommentarene.
Her ville jeg ha lagt skarpheten på selen og latt det andre forbli uskarpt.
Ville også økt kontrasten en del her for å oppnå mere sort/hvitt og ikke så grått og flatt i lyset slik som det er nå.
Komposisjonen - tja - her er det potensiale m.h.t kutting både her og der.
Mvh. rak
Torild H.
Tusener takk til dere også, Øyvind og Roy Arne, for å dela verdifulle tankar og innspel. Lærer at det er mange måter å angripe eit motiv på, etter kva ein vil fortelle, hensikten med bildet.
Takk til alle!
Torild
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Dybdeskarphet er valgt slik med hensikt. Frå Fiskeriets dag dette; fisk er hovedaktør og folk er bare tilskuere. Forstår heilt dine innvendinger! Din tilbakemelding er verdifull for meg i videre eksperimentering med utsnitt/dybdeskarphet. Bruker også Hasselblad, og med det kameraet brukt på denne eksponeringen hadde muligens gutten bak blitt enda meir uskarp, bare gjenkjennelig kroppsform, det hadde kanskje vært ein betre løysning her utifrå min hensikt med bildet. (Evt. kutt frå toppen til skulder.)
Takk igjen!
Torild
Uttrykket til Hr.Fisk med åpen munn og blikket litt blingsete inn i kamera gjør det til et morsomt bilde. Liker utsnittet.
...enig i at Hr.Fisk fekk eit morsomt uttrykk, takk for at du nemner det!
Torild
Kan man lage en historie i et bilde uten skarphet? ja.. det synes jeg du beviser her!
Trekanten som fiskens øyne.. selens øyne og guttens øyne lager( fornøyde ) med hjelpelinje i åsryggen! gjør det..
Mulig du kunnet strammet opp i topp og i venstre kant... modig du!!
Øyvind
Her er det bare å henge seg på de andre kommentarene.
Her ville jeg ha lagt skarpheten på selen og latt det andre forbli uskarpt.
Ville også økt kontrasten en del her for å oppnå mere sort/hvitt og ikke så grått og flatt i lyset slik som det er nå.
Komposisjonen - tja - her er det potensiale m.h.t kutting både her og der.
Mvh. rak
Takk til alle!
Torild