Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_517215} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Grattis med ny bolig Roger:)
Sært fra deg. Så sært at jeg er litt uenig med din vinkling og utsnitt.
Ville ikke hatt med bunnen (sauene mm.) Heller litt mer over pipa. Og ville hatt deg stående litt mere til høyre, for om muligens fått litt mer dybde.
Vel, du har nå tatt ditt valg og står inne for det.
Kontrastene er fine. Muligens litt mørkt.
Tross det som jeg har listet opp, ser jeg jo tankegangen din, og du får dermed frem et bilde som ser nesten 100 år gammelt med denne komposisjonen. På den tiden tok de bilder slik, det har jeg sett på gamle bilder der komposisjon og fremføring ikke er så nøye. At det liksom bare er dokumentert, og ferdig med det. Og gjerne med familien samlet utenfor huset i stram giv akt:)
mvh arild
Knut Georg F.
Huset ser rett på meg med et strengt, men tomt og slitent blikk. Sauene er det livgivende her som skaper en fin balanse i motivet. Ville nok vurdert å ha fokus på sauene, selv om huset har litt sjel igjen.
Mvh Knut
Espen S.
Fortellingen her ligger i det tomme huset med de ekstremt mørke vinduene. Synes derfor det er korrekt bruk av skarphet. Og at bildet totalt er noe mørkt, gjør bare at det lyse huset trer mer frem og gir en litt dyster stemning. Sauene må med som balanse, og for å gi liv til bildet.
Vet ikke helt hvorfor, men jeg opplever også at sauene gir en dimensjon av nåtid til bildet, mens huset er fortid.
Mvh
Espen
Avsluttet .
Liker den stramme komposisjonen og bruk av skarphetsområde som setter fokus på hovemotivet som er huset, samtidig som de andere elementene i motivet gjør dette til en hel historie.
Olav Ø.
Fint bilde. Fin svart-hvitt. Det er litt trangt på venstre side. Huset er litt for nære venstre bildekant. Her vil det være enkelt og legge til litt.
mvh. olav
Ivan H.
Hei,
Her gir komposisjonen styrke til bildet og hovedmotivet. Huset har et ansikt, et strengt et.
Sauene ballanserer huset og blikket går i en diagonal fra hus til sau.
Ovenfor taket er der et sort felt, og lurer litt på hva det er. Årpning i skogen bak? Det får uansett litt fokus hos meg, og lurer på om det kunne tettes igjen.
Det kan også se ut som du har fotografert dette i fart, fra en bil eller noe, men kan ta feil. Ser ut som der er noe bevegelsesuskarphet i bunn, stolper og sau. Uansett så har det ikke noe å si.
Alt i alt så liker jeg dette. Godt komponert.
:ivan
Torild H.
Eit fotografisk grep brukt her; å spela på kontraster, motsetninger, både i teknikk og innhald.
Huset med dei to mørke vindauga ser ein fyrst, men sauene vel så viktige, gjev komp. balanse og er eit levande element.
Tilslutt endar eg opp i utelykta. Tilsynelatende eit hus av temmelig enkel standard, men utelykt må til bl.a. når ein skal ønska gjester velkomen.
Kanskje ørlite mørkt, men liker godt heilskapen.
Torild
Roger H.
Takker så mye for kreative kommentarer. Det er inspirerende å lese deres forsjellige intrykk og innspill. Jeg valgte å ha med sauene for det er jo noen fine dyr. Skogen bak er ikke skog, men en fjellrabb med mose. Den er vel en 8-10 ganger høyer en huset. Det sorte feltet på taket er pipa som er kledd med blikkplater. Er ikke sikker på om utelyset virket, men det var folk i nærheten.
Roger
Marit O.
Et tomt hvit hus som gir en vanvitig kontrast i bilde,flott at du har med sauene som tilfører bilde en historie og balanserer bilde Roger!
Likte dette!
Mvh
Marit
Roger H.
Takk for det Marit, setter pris på kommentaren din.
Roger
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Sært fra deg. Så sært at jeg er litt uenig med din vinkling og utsnitt.
Ville ikke hatt med bunnen (sauene mm.) Heller litt mer over pipa. Og ville hatt deg stående litt mere til høyre, for om muligens fått litt mer dybde.
Vel, du har nå tatt ditt valg og står inne for det.
Kontrastene er fine. Muligens litt mørkt.
Tross det som jeg har listet opp, ser jeg jo tankegangen din, og du får dermed frem et bilde som ser nesten 100 år gammelt med denne komposisjonen. På den tiden tok de bilder slik, det har jeg sett på gamle bilder der komposisjon og fremføring ikke er så nøye. At det liksom bare er dokumentert, og ferdig med det. Og gjerne med familien samlet utenfor huset i stram giv akt:)
mvh arild
Mvh Knut
Vet ikke helt hvorfor, men jeg opplever også at sauene gir en dimensjon av nåtid til bildet, mens huset er fortid.
Mvh
Espen
mvh. olav
Her gir komposisjonen styrke til bildet og hovedmotivet. Huset har et ansikt, et strengt et.
Sauene ballanserer huset og blikket går i en diagonal fra hus til sau.
Ovenfor taket er der et sort felt, og lurer litt på hva det er. Årpning i skogen bak? Det får uansett litt fokus hos meg, og lurer på om det kunne tettes igjen.
Det kan også se ut som du har fotografert dette i fart, fra en bil eller noe, men kan ta feil. Ser ut som der er noe bevegelsesuskarphet i bunn, stolper og sau. Uansett så har det ikke noe å si.
Alt i alt så liker jeg dette. Godt komponert.
:ivan
Huset med dei to mørke vindauga ser ein fyrst, men sauene vel så viktige, gjev komp. balanse og er eit levande element.
Tilslutt endar eg opp i utelykta. Tilsynelatende eit hus av temmelig enkel standard, men utelykt må til bl.a. når ein skal ønska gjester velkomen.
Kanskje ørlite mørkt, men liker godt heilskapen.
Torild
Roger
Likte dette!
Mvh
Marit
Roger