Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_518243} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Fin situasjon, og utvilsomt et godt minne for fiolinisten og hennes publikum.
Kraftig vidvinkel gir ofte en følelse av å være til stede, og det føler jeg også her.
Samtidig er det spesielle perspektivet man da får ofte vanskelgi å hanskes med, og særlig når det er ting vi har klare referanser mht hvordan de skal se ut, som mennesker og bygninger.
Får derfor litt blandede følelser her. Fin følelse av å være til stede, men samtidig forstyrrende med vegger og tak som ikke er som vi vanligvis ser dem.
At kameraet er vendt nedover under opptaket gjør problemet større enn det ellers ville vært.
Om det var noen gode alternativ er vanskelgi å si. Kanskje kunne du valgt et litt annet standpunkt og holdt kameraet i lodd, men kanskje ville det medført kompromiss som totalt sett hadde ført til et dårligere bilde.
Antar det er indirekte blitz som er brukt her. Kombinasjonen av blitz og lukkertid synes vellykket, da det eksisterende lyset også kommer godt frem.
Anne Gunn P.
Takk Bjørnar, for konstruktiv tilbakemelding! Enig at vidvinkel ikke er lett, men det gir nødvendig perspektiv i endel situasjoner, og det blir en avveining. Ble selv godt fornøyd med belysningem, blitz i taket kombinert med litt lengre lukkertid enn automatikken ville valgt. Måtte lyse opp de mørkeste områdene inne i rommet ved hjelp av curves i PS.
Anne Gunn
Bjørnar P.
Anne: Blitz i kombinasjon med lengre lukkertid enn korteste synk-tid brukes etter min mening altfor lite. Brukt riktig får du det beste fra to verdener, stemninga fra eksisterende lys og bildekvaliteten fra blitzen.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Kraftig vidvinkel gir ofte en følelse av å være til stede, og det føler jeg også her.
Samtidig er det spesielle perspektivet man da får ofte vanskelgi å hanskes med, og særlig når det er ting vi har klare referanser mht hvordan de skal se ut, som mennesker og bygninger.
Får derfor litt blandede følelser her. Fin følelse av å være til stede, men samtidig forstyrrende med vegger og tak som ikke er som vi vanligvis ser dem.
At kameraet er vendt nedover under opptaket gjør problemet større enn det ellers ville vært.
Om det var noen gode alternativ er vanskelgi å si. Kanskje kunne du valgt et litt annet standpunkt og holdt kameraet i lodd, men kanskje ville det medført kompromiss som totalt sett hadde ført til et dårligere bilde.
Antar det er indirekte blitz som er brukt her. Kombinasjonen av blitz og lukkertid synes vellykket, da det eksisterende lyset også kommer godt frem.
Anne Gunn