Fikk lyst til å "dra litt i spakene" som Roar Kneppen sier. Og dette ble resultatet med utgangspunkt i et bilde av en vakker rød Solhatt.
Var litt usikker på om det var utbrente høylys på denne, men bildet er tatt i skygge og det fremkommer ikke noe tegn på utbrente høylys i Aperture.
Derimot er det utvasket informasjon i partier av kronbladene som resultat av valgt brennvidde og blender. Dette blir ytterligere forsterket av etterbehandlingen.
Likevel liker jeg bildet.
Bildet inngår i albumet Makro - Nærbilder av blomster, dyr, mm
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_539951} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Et fascinerende "maleri" (orginal) av "sliten" solhatt bare så vidt løftet opp fra senterposisjon.
Allikevel fremstår komposisjonen som dynamisk og med tiltalende dybde med en drømmende diffus bakgrunn.
Stemningsskapende lys, med flytende overganger, understreker de mørke og lyse partiene og gir fargene symbolsk kraft.
Litt utbrent noen steder kanskje, men det er vel det du ønsker å få formidlet, for den er vel på hell denne solhatten, har gjort sitt og er rett og slett litt "utbrent".
Et tiltalende bilde som traff meg.
Kirsten H.
Fint å få se bildet før og etter behandling, det burde flere gjøre. Jeg synes jo v1 er et mye mer interessant bilde av solhatten. Her kommer det fram en måte å fremstille blomsten på som er et resultat av noen estetiske valg. Det kalles for kunst, Knut......
MvhnKirsten
Bjørn T.
Liker i grunn begge bildene - de er gode på hver sin måte. Fin og spennende etterbehandling i V1, mens V2 har nydelig lys og farger. Flott begge! Mvh Bjørn
Håvard F.
Spennende annerledes behandlet. Likte v1 godt
Roar K.
Her velger jeg meg V1 med spesialbehandling. Dette ble ett flott bilde selv om det ikke er noen naturtro kopi. Den "småmøkkete" bakgrunnen gir også sitt i dette midtstilte bildet som funker godt hvilket det mørke feltet til venstre i flata skal ha sin del av æren for i og med at det trekker slik vi likevel får følelsen av at blomsten er på vei inn i bildet mot høyre.
Roar
Terje M.
Enig med de andre, en fin etterbehandling som ga et flott resultat i v1.
Mvh
TerjeM
Venche J.
Jeg syntes godt om versjon to, men må innrømme at jeg falt for det slitne og lii smårufsete utrykket i versjon en.
Kreativt fra deg.
Venche.
Erik L.
Flott fra deg. Liker begge versjoner, og er enig i at dette bildet er egnet for denne typen etterbehandling.
Dybdeskarpheten du oppnår med 150mm og f5 er ikke helt forståelig for meg. Er det noen teknikker involvert som du kan dele på?
mvh. Erik
Dirk R.
begge er flott, men liker originalen best, det er en flott etterbehandling.
hilsen dirk
Siv O.
Flott av solhatten og V1 med en lekker etterbehandling er absolutt favoritten :)
Liker det "slitte" utrykket - som et eldre maleri...
Mvh Siv
Inger Anne Maritsdotter V.
Liker godt begge versjoner, men eg fallt også for den smårufsete #1, liker etterbehandlingen her, og helheten. Artig og severdig.
Interessant å lese Ketil`s betraktninger.
Mvh Inger Anne
Heidi W.
Liker godt etterbehandlingen her - som gir det et litt rustikk inntrykk - men originalen klarer utmerket å stå på egne ben , den også.Synes slike,margeritter, prestekrager, etc, er blomster som kler veldig godt en midtstilling -det er vel noe med symmetrien. Fine farger på begge bildene. Om det er utbrent eller ei, spiller ingen rolle, synes jeg, så lenge det ikke blir for iøyenfallende:)
Knut R.
Tusen takk til dere alle sammen!
mvh Knut
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Allikevel fremstår komposisjonen som dynamisk og med tiltalende dybde med en drømmende diffus bakgrunn.
Stemningsskapende lys, med flytende overganger, understreker de mørke og lyse partiene og gir fargene symbolsk kraft.
Litt utbrent noen steder kanskje, men det er vel det du ønsker å få formidlet, for den er vel på hell denne solhatten, har gjort sitt og er rett og slett litt "utbrent".
Et tiltalende bilde som traff meg.
MvhnKirsten
Roar
Mvh
TerjeM
Kreativt fra deg.
Venche.
Dybdeskarpheten du oppnår med 150mm og f5 er ikke helt forståelig for meg. Er det noen teknikker involvert som du kan dele på?
mvh. Erik
hilsen dirk
Liker det "slitte" utrykket - som et eldre maleri...
Mvh Siv
Interessant å lese Ketil`s betraktninger.
Mvh Inger Anne
mvh Knut