Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_559303} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Meget gode og spennende, anderledes bilder fra TdF. Versjon 2 bare sprekker av kraft og dynamikk. Meget god utsnitt!
Jeg har skikkelig vondt av han i versjon 3 - det går kald nedover ryggen min når jeg ser på de skrubbsår.
Flotte øyeblikk du har fanget der, Per!
Mvh,
Walter
Avsluttet .
Farger, eksponering er ok & bra, men det skulle vel egentlig bare mangle som et minstekrav :)
Problemet er at bilen stjeler all fokus, og selve komposisjonen er noe bettuttet. Hushovd har ei heller et spennende ansiktsuttrykk som nesten forventes i en slik sportssituasjon.
Man må komme nærmere, komponere bildet anderledes, og blure ut bakgrunnen, få et sinna ansikt, en kjemper, kanskje legge inn elementer av fart i bildet; Redusere lukkerhastighet, panorere etc.
Rett og slett litt for mye støy i bildet, og svak komposisjon.
Bilde #3 kunne vært en vinner, men motorsykkelen ødelegger desverre det meste.
Dirk R.
originalen er meget bra!
hilsen dirk
Per N.
Tanken bak bildene var nok heller en dokumentasjon/stilstudie av sirkuset TdF , enn "world class" sykkelfoto. Bilde 1 viser Thor rett etter start på sin tempoetappe, og jeg valgte å vise bilen med navnet på. Alle rytterne har en følgebil med rytterens navn og litt servicemateriell, slik som ekstra dekk osv. Ved starten av tempoen er det ofte svært trangt og svingete og Thor er på vei til å bytte "fil" for i det hele tatt å greie svingen. En tempo etappe er ofte ikke lenger enn 3-5 mil lang. Denne gikk rund innsjøen/byen Annecy. Tipper det omtrent ikke finnes en eneste meter hvor det ikke er folk. Rytterne passerer en gang , og du får en mulighet pr. rytter.
Han siste mann var ment å vise en kar som har fått litt "juling" , og jeg kunne selvsagt ha brukt en time på å fjerna motorsykkelen .
Da er det nok mye lettere å sitte på en hockey/fotballkamp hvor du til og med har tid til å bytte kamera . Belive me , I know :-)
Bare som en liten tileggsopplysning . Under TdF , er det gikk akreditering til KUN 20 motorsykkler med fotograf, selv de store Italienske/Franske aviser "sikkler" etter flere akredd. Men p.ga. sikkerhet er dette det max antall. Tenker man økonomi, er regnestykket som følgende : 2 stk. motorsykkler ( en i reserve) 2 sjøfører, biltransport , overnatting, mat , lønn , driftsutgifter, innpassavgift ! . Sum for en akreditert ekvipasje : ca. 100-130.000 euro !!!!!!!!!
Neste års ritt/løype er lagt ut , så nå venter mange fine timer med kart og notatblokk.
Fotohilsen ifra Nilsen
Kenneth J.
Her er jeg dønn uenig med Kent lenger opp.
Synes du får med deg "sirkuset" på v1. Liker utsnittet, og at vi ser navnet på bilen. De knalle fargene gjør at blikket uansett draes til hovedmotivet, uansett.
V2 gir en god følelse av innsats og muskler. Godt å se litt kutting av hjelm/toppen av hode. Samt her også smell i farver så det holder. Har og sansen for den grønne bakgrunnen mot knallfarvene på Oksen.
Det siste bildet var illustrerende.
Kenneth.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Jeg har skikkelig vondt av han i versjon 3 - det går kald nedover ryggen min når jeg ser på de skrubbsår.
Flotte øyeblikk du har fanget der, Per!
Mvh,
Walter
Problemet er at bilen stjeler all fokus, og selve komposisjonen er noe bettuttet. Hushovd har ei heller et spennende ansiktsuttrykk som nesten forventes i en slik sportssituasjon.
Man må komme nærmere, komponere bildet anderledes, og blure ut bakgrunnen, få et sinna ansikt, en kjemper, kanskje legge inn elementer av fart i bildet; Redusere lukkerhastighet, panorere etc.
Rett og slett litt for mye støy i bildet, og svak komposisjon.
Bilde #3 kunne vært en vinner, men motorsykkelen ødelegger desverre det meste.
hilsen dirk
Han siste mann var ment å vise en kar som har fått litt "juling" , og jeg kunne selvsagt ha brukt en time på å fjerna motorsykkelen .
Da er det nok mye lettere å sitte på en hockey/fotballkamp hvor du til og med har tid til å bytte kamera . Belive me , I know :-)
Bare som en liten tileggsopplysning . Under TdF , er det gikk akreditering til KUN 20 motorsykkler med fotograf, selv de store Italienske/Franske aviser "sikkler" etter flere akredd. Men p.ga. sikkerhet er dette det max antall. Tenker man økonomi, er regnestykket som følgende : 2 stk. motorsykkler ( en i reserve) 2 sjøfører, biltransport , overnatting, mat , lønn , driftsutgifter, innpassavgift ! . Sum for en akreditert ekvipasje : ca. 100-130.000 euro !!!!!!!!!
Neste års ritt/løype er lagt ut , så nå venter mange fine timer med kart og notatblokk.
Fotohilsen ifra Nilsen
Synes du får med deg "sirkuset" på v1. Liker utsnittet, og at vi ser navnet på bilen. De knalle fargene gjør at blikket uansett draes til hovedmotivet, uansett.
V2 gir en god følelse av innsats og muskler. Godt å se litt kutting av hjelm/toppen av hode. Samt her også smell i farver så det holder. Har og sansen for den grønne bakgrunnen mot knallfarvene på Oksen.
Det siste bildet var illustrerende.
Kenneth.