Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_641607} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Kua som ligger med enden mot oss ser ut til å være hugget i fineste Carrera-marmor av selveste Michelangelo - hvis han hadde laget noe sånt i sin tid, da...
Uansett så er det en opplevelse i lys, struktur og studie i elegant krumning av halen på en ku og en rolig og fin atmosfære / stemning!
Du har funnet frem til en nydelig mono-tone som gir bildet en helt spesiell patina. Litt synd for den lyse stripen av vann / strand øverst, den tar noe oppmerksomhet vekk fra kuene. Hadde det vært gress hele veien opp til øverste rammen, så hadde du hatt veggmat her, Kirsten!
Mvh,
Walter
Kirsten H.
Tusen takk, Walter. Jeg jobber med å finne en løsning for den lyse stripen. Forslag mottas med takk!
Roar K.
Etter Walters fine kommentar blir det jo vanskelig å kalle dette et rævabilde selv om det er blikkfanget her.
Ser ut til at du har informasjon nok i de lyse feltene på kua til å hente inn noe bare ved hjelp av lysdemping og kontrast. Ilegging av forsiktig støy kan gi nok informasjon til å hente ut konturer. Ellers er kanskje bluring av støyen en måte å dempe høylyset på. Linjene andre steder går i feil retning så innkloning blir vanskelig.
Det lyse feltet oppunder toppen ville jeg så absolutt ha lagt i støy og bluret og kanskje skjerpet i etterkant for å gi liv og kanskje dempet lyset litt. Uansett pirkearbe, men fullt mulig.
Roar
Kirsten H.
Tusen takk til deg også, Roar! Jeg har ønsket å "kile" grensen for høylys/utbrenthet i etterbehandlingen. Utgangspunket er en ganske mørk eksponering i sterkt sollys. Jeg ønsker å dempe den lyse stripen i overkant, men er ikke helt i mål ennå.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Uansett så er det en opplevelse i lys, struktur og studie i elegant krumning av halen på en ku og en rolig og fin atmosfære / stemning!
Du har funnet frem til en nydelig mono-tone som gir bildet en helt spesiell patina. Litt synd for den lyse stripen av vann / strand øverst, den tar noe oppmerksomhet vekk fra kuene. Hadde det vært gress hele veien opp til øverste rammen, så hadde du hatt veggmat her, Kirsten!
Mvh,
Walter
Ser ut til at du har informasjon nok i de lyse feltene på kua til å hente inn noe bare ved hjelp av lysdemping og kontrast. Ilegging av forsiktig støy kan gi nok informasjon til å hente ut konturer. Ellers er kanskje bluring av støyen en måte å dempe høylyset på. Linjene andre steder går i feil retning så innkloning blir vanskelig.
Det lyse feltet oppunder toppen ville jeg så absolutt ha lagt i støy og bluret og kanskje skjerpet i etterkant for å gi liv og kanskje dempet lyset litt. Uansett pirkearbe, men fullt mulig.
Roar