Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_81144} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
hmm Toini, you make life difficult for guys like me, not too much easy stuff you offer here as stimulance - so far my perception is occupied with the broken flies (?) - but I guess it will need a bit more to come with some readable feedback - so I will use the next hours to train my brain.
Be back - but I like your B/W work - right now I'm like ''sucked in'' to such images, so there is a good starting point
Ioannis L.
Flott bilde!
Spennde vinkel/perspektiv!
Av en eller annen grunn så synes jeg at sprekken i den ene hellen(plate/sten) spiller stor rolle her... ;D
Helene B.
Er litt usikker på om jeg liker den sprekken i steinen eller ikke...Tenkte først at det var bra for den bryter opp litt, men nå lurer jeg på om den tar for mye oppmerksomhet siden den er så midtplassert. Føler at den skulle ha vært mer mot høyre. MEN mye pirk over liten sprekk! Liker dybden i bildet. Liker utsnittet, og tøff plassering av personen.
Helene :)
Bjørn H.
Joda Toini.... det er spennede -
Tenkte først at det blei litt kjedelig, men nei, ....dette er et Toinibilde men særpreg...
Enig med Ioannis at sprekken i hellen, og ellers de få merkene i asfalten hjelper veldig på -
God helg ..,
Bjørn ;¤
Dag J.
Dette er bra på mange måter; linjer, struktur, den sprukne hellen, bevegelsesuskarpheten, men allikevel syns jeg det er litt, tja, tamt (til deg å være, vel å merke).
Avsluttet .
Liker vinkelen og linjene i bildet.
Greit at sprekken er der som en liten brytning til de rette linjene.
- Ingrid -
Knut L.
Det er nok perspektivet og komposisjonen som gjør det;
enkelt og elegant, og mer spennende dess lenger man ser på det.
Det egner seg godt som dekorasjon i ramme på veggen.
mvh
Knut
Finn M G.
Fint bilde, god ide!
Hvis man hadde beskjært nede nesten opp til hella med sprekk (ca 1/5 del inn) og samtidig like mye til høyre slik at bildet fortsatt hadde vært kvadratisk, hadde komposisjonen etter min mening blitt enda bedre. Da kunne også den berømte sprekken i hella vært der!
Thor B.
Hoi, dette var sært...med en gang ser det ut som det er en vegg :D I like it. Litt vel mye unsharp mask?
Fredrik V.
Dette var kult, med en annerledes vinkel og trekkende linjer. Bra.
Dag T.
Hmmmm, nei, kult nok, men sett det før hos andre.
Det er ikke så ofte jeg kan si det om dine bilder, så jeg bare måtte :-)
...men for all del, ikke dårlig...
Linda L.
Bra perspektiv!
Linjer som skaper visse strukturer er spennende. Kjenner du til den russiske fotografen Alexander Rodchenko?
I bildet ditt er det kunn disse linjene jeg ser som er interessante. Det holder liksom ikke.. En komposisjon med noen ben sånn i et hjørnet.. har på følelsen at det er litt brukt.
Synes ellers du er en veldig god og interessant fotograf!!
Linda
Jostein M.
Liker dybdefølelsen som bilde gir. De rene linjene som fører opp mot den hodeløse. Veldig kreativt løst. Inspirerende og idè fremmende.
Mvh
Jostein
Stian G.
God dybde - et spennende bilde som kan få meg til å tenke. Den brukne flisa i forgrunnen fgjør seg veldig godt. Hvis jeg skal pirke så må det være det at det ikke er fliser øverst til venstre.
André M.
Perspektiv og motiv er i god Toini-kvalitet. Men for meg blir det for hardkontrast (evt. USM). Jeg savner altså mer toneomfang i steinene. Men bevares, - spennende bilde!.
Avsluttet .
Joda. Ikke så verst dette, egentlig ganske så bra. Liker de bena som stikker inn øverst i hjørnet, og den diagonale komposisjonen forsterker linjeføringen og bevegelsen. Bra dette!
Lars-Anders M.
Ja det er som alltid fra deg. Bra og originellt.
Georg K.
Since I promised something - I would like to keep it it might be completely out of range, but thats what my brain was able to produce as reaction towards your photo
<U>First</U> - hodeløse mennesker is a pretty radical theme, either translated by the common meaning - no head - no brain,
just taking away the head to cut off the most used way of interpretation etc. - looking at the head, trying to figure out
the mood, habit situation etc. - we are too used to concentrate on this part and ignore to a large degree other
'' talking '' elements like body language etc.
Coming from an artistically point, the missing head does not necessarily mean something mean - it is just a different
view on humans and their presentation in surroundings etc. - the attention is taking away from one particular person
and can be read as a more general observation.
<U>Second</U>-the angle appears to me in two different ways ( not saying that I got the right one ) - but it could visualise a sliding world, something not cpl. unknown to me - there are days when suddenly the ground is drifting beneath your feet, at least it seems like - while no one else around you seems to realise such.
The other way I can see is the old picture of an tiresome, struggling way uphill - no matter how fast, quick, engaged or motivated you are - you have to climb, again and again - whenever you believe you have reached it - the next top offers his promising head and your hunt is starting again.
<U>Third</U> The rush - the quick walking woman in the background is rushing through - or better into the scene, a sign of movement, hurry, most probably occupied with thoughts not connected to his surrounding at this specific moment; a not unknown idea to illustrate the superficiality dominating greater parts of our daily life - so it is most likely that he will not see the interruption of patterns - while you have seen it, because your approach as observer is a different one.
As usual - absolute no meaningful hints from me concerning used technique - and so no chance to advise any improvements or chance to point out any flaws.
So far to me photography is all about engagement with the subject, no matter which way it is done - and no matter what the subject is - as long as it is portrait with consequence.
Avsluttet .
Likte kompen... Dette var kult!
Hilsen Jim
Avsluttet .
Jeg sier som Letterman:
Is this anything?
Yes, i'm quite sure this is something!
Idiotisk metafor fra meg det der. Uansett et bra bilde, men jeg måtte studere det en liten stund før det satt skikkelig. Nå har det gått en liten stund til, og det sitter desto bedre.
:)
Arne S. G.
Snedig. Liker det!!
Toini B.
Takker for kommerntarer.
Mens venter på bussen bilde;)
Ekstra stor takk til deg , Georg, for lang og fin kommentar. Interessant og inspirerende lesing.
:)
Carsten A.
Nja, OK, småfikst - men litt kjedelig for meg etter de forventninger jeg har til dine bilder.
MVH CA
Tarjei Ekenes K.
veldig flott komponert synes jeg
suggerende som bare det
:-D ! son tarjeiav !
anna m.
å. denne her likte jeg kjempe godt (:
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Be back - but I like your B/W work - right now I'm like ''sucked in'' to such images, so there is a good starting point
Spennde vinkel/perspektiv!
Av en eller annen grunn så synes jeg at sprekken i den ene hellen(plate/sten) spiller stor rolle her... ;D
Helene :)
Tenkte først at det blei litt kjedelig, men nei, ....dette er et Toinibilde men særpreg...
Enig med Ioannis at sprekken i hellen, og ellers de få merkene i asfalten hjelper veldig på -
God helg ..,
Bjørn ;¤
Greit at sprekken er der som en liten brytning til de rette linjene.
- Ingrid -
enkelt og elegant, og mer spennende dess lenger man ser på det.
Det egner seg godt som dekorasjon i ramme på veggen.
mvh
Knut
Hvis man hadde beskjært nede nesten opp til hella med sprekk (ca 1/5 del inn) og samtidig like mye til høyre slik at bildet fortsatt hadde vært kvadratisk, hadde komposisjonen etter min mening blitt enda bedre. Da kunne også den berømte sprekken i hella vært der!
Det er ikke så ofte jeg kan si det om dine bilder, så jeg bare måtte :-)
...men for all del, ikke dårlig...
Linjer som skaper visse strukturer er spennende. Kjenner du til den russiske fotografen Alexander Rodchenko?
I bildet ditt er det kunn disse linjene jeg ser som er interessante. Det holder liksom ikke.. En komposisjon med noen ben sånn i et hjørnet.. har på følelsen at det er litt brukt.
Synes ellers du er en veldig god og interessant fotograf!!
Linda
Mvh
Jostein
<U>First</U> - hodeløse mennesker is a pretty radical theme, either translated by the common meaning - no head - no brain,
just taking away the head to cut off the most used way of interpretation etc. - looking at the head, trying to figure out
the mood, habit situation etc. - we are too used to concentrate on this part and ignore to a large degree other
'' talking '' elements like body language etc.
Coming from an artistically point, the missing head does not necessarily mean something mean - it is just a different
view on humans and their presentation in surroundings etc. - the attention is taking away from one particular person
and can be read as a more general observation.
<U>Second</U>-the angle appears to me in two different ways ( not saying that I got the right one ) - but it could visualise a sliding world, something not cpl. unknown to me - there are days when suddenly the ground is drifting beneath your feet, at least it seems like - while no one else around you seems to realise such.
The other way I can see is the old picture of an tiresome, struggling way uphill - no matter how fast, quick, engaged or motivated you are - you have to climb, again and again - whenever you believe you have reached it - the next top offers his promising head and your hunt is starting again.
<U>Third</U> The rush - the quick walking woman in the background is rushing through - or better into the scene, a sign of movement, hurry, most probably occupied with thoughts not connected to his surrounding at this specific moment; a not unknown idea to illustrate the superficiality dominating greater parts of our daily life - so it is most likely that he will not see the interruption of patterns - while you have seen it, because your approach as observer is a different one.
As usual - absolute no meaningful hints from me concerning used technique - and so no chance to advise any improvements or chance to point out any flaws.
So far to me photography is all about engagement with the subject, no matter which way it is done - and no matter what the subject is - as long as it is portrait with consequence.
Hilsen Jim
Is this anything?
Yes, i'm quite sure this is something!
Idiotisk metafor fra meg det der. Uansett et bra bilde, men jeg måtte studere det en liten stund før det satt skikkelig. Nå har det gått en liten stund til, og det sitter desto bedre.
:)
Mens venter på bussen bilde;)
Ekstra stor takk til deg , Georg, for lang og fin kommentar. Interessant og inspirerende lesing.
:)
MVH CA
suggerende som bare det
:-D ! son tarjeiav !