Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_8670} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Jeg likte det, særlig den småfrekke plasseringen av lyset. Det understreker virkelig mørket. Samtidig er det fine former.
Torbjørn V.
Falt ikke helt fullstendig for det, men syns det fungerer ganske ok...
Bra plassering av lyset, som DT påpeker.
Hans- Georg S.
Enig med Dag. Bra sett!
Thorfinn B.
rent og pent. God komp som vanlig og artig lysbruk, men....! SYnes dette har et gjennomsnittlig bra klubbpreg over seg, men ikke noe mer!! he he he
Birna R.
TB: kan ikke ''vinne'' hver gang, vet du, siden jeg antar at frasen ''klubbpreg'' ikke er helt positiv? Teller det ikke med D1 lenger? Jeg gremmes. Bare vent til jeg får min D1X, da skal det nok bli andre boller (piksler).
Thorfinn B.
bare erter litt. For meg er fotoklubber (dvs OKK) mer positivt enn negativt.
Du brukte et tilsvarende uttrykk (fotoklubbentusiastene) i forbindelse med diskusjon rundt en av dine egne bilder bilde nr. 5775
,og at jeg etter det bare har brukt det litt i mot deg et par ganger... he he!!
Thorfinn B.
Forøverig har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe 990. Får jeg ikke D1, kan det værra det samme...
D1X du liksom.../''&)(¤''//F...
Hans- Georg S.
Thorfinn, Når ballen bygynner å rulle.............
Thorfinn B.
he he. Litt internt og fullstendig harmløst!
Birna R.
TB: prisen på D1 er gått ned med 20% - løp og kjøp!
Jan Rune B.
Fint komponert bilde, men samtidig irriterende, føler at det er et eller annet i lyset der som jeg akkurat går glipp av pga bildekanten.
JRB ::)
Birna R.
Er det ikke spennende med iboende spenning? Beskjæring er forøvrig omhyggelig lagt der *jeg* mener den skal være og ja, det er noe utenfor, men det ville jeg ikke ha med.
Ketil P.
Hvis bildet er tatt der jeg tror (Aftenpostens trykkeri i Nydalen), vil jeg ile til med å si at bildet er breddfullt av god symbolikk. Frustrert hilsen fra abo.nr. 7950704.
Birna R.
'dessverre'' KP, selv om jeg som mangeårig abonnent kjenner grunnlaget for din frustrasjon.....
Bildet er tatt i kraftig snøvær i nyttårshelga 2000/2001 på Jæren.
Aleksander J.
Jeg får ikke plasseringa av lyset til å stemme på dette brede formatet, om det enn er aldri så ''småfrekt''. I et kvadratisk format fungerer det mye bedre.
Birna R.
D1 er ikke kvadratisk i format, Aleksander. Synspunkt notert til videre grubling. Jeg som var så fornøyd med utsnittet mitt ....
Aleksander J.
D1 i kvadratisk format går som fot i hose. Bare ødelegg den delen av bildebrikken du ikke skal bruke. Til nød kan du beskjære bildet i etterkant; bare printe ut, klippe til med saks og scanne inn igjen.
Birna R.
ææhhhh - din sans for humor fornekter seg ikke, AJ ....
skanne inn igjen, jojomensan.
etter å ha grublet litt her jeg kommet til at jeg likte mitt eget utsnitt best. nå grubler jeg videre på hvorfor du ikke likte det, men trolig er det vanskelig å få svar. tankeleser er jeg som kjent ikke.
Aleksander J.
Jeg får ta en ny titt når jeg kommer hjem. Nå betrakter jeg bildet kun gjennom en dårlig 15'' med lav oppløsning. Ikke spesielt rettferdig mot dette bildet som knapt får plass.
Avsluttet .
Självklart är du förnöjd med bilden,annars hade den inte hamnat här..men jag får inte ljuset att stämma,kanske är jag för traditionell i tanken ? Bilden är snygg inte tal om annat..man får väl låta den mogna lite så kanske ?? Fast å andra sidan så ställer den till med nyfikna tankar i skallen,vad finns till höger utanför bilden ?
mvh/gunte..
Birna R.
Gunte: Ikke en selvfølge at jeg er fornøyd med et bilde jeg legger ut her, da ville jeg ikke bruke forumet for hva det er verdt. På et dirkete spørsmål: ja, jeg er relativt bevisst med hvordan jeg lager bildene mine. Det betyr *ikke* at de er ''perfekte'' - de kan alltid gjøres bedre, og helt sikkert annerledes.
I dette tilfellet tror jeg ikke at du er for ''tradisjonell'', vilket jeg tolker at du mener at en eller annen konvensjon er brutt. Du kan jo komme tilbake til spørsmålet senere. Endel bilder må modnes over tid, og noen vil oppfattes bedre, mens andre blekner. I vilken gruppe du til slutt setter dette bildet vet jeg selvsagt ikke nå.
Jeg skulle ønske at det fantes et alternativ til ''enkeltbildekritikken'', et måte hvor en fotograf kunne legge ut mer av bildematerialet slik han/hun gjør på et lysbord (eller dataskjerm) før det endelige bildet plukkes ut. Da ville trolig prosessen frem til det ferdige bildet, og måten fotografen tilnærmer seg bildet sitt, bli adskillig mer klargjort. Det er sjelden eller aldri at et bilde blir til ''av seg selv'', når du jobber målbevisst og prosjektrettet. Her på fotodotno får folk bare se det endelige valget, ikke materialet og mulighetene.
Jeg hadde et 10-talls bilder i denne sekvensen, hvorav de fleste (bokstavelig talt) fokuserte på lyset og ikke kontrasten til mørket omkring. Gjennom arbeidet med disse bildene kom jeg til den konklusjon at det sterkeste elementet lå i overgangen mellom lys og mørke, og det er den idéen som er utnyttet (maksimalt) på bildet som vises her.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Bra plassering av lyset, som DT påpeker.
Du brukte et tilsvarende uttrykk (fotoklubbentusiastene) i forbindelse med diskusjon rundt en av dine egne bilder bilde nr. 5775
,og at jeg etter det bare har brukt det litt i mot deg et par ganger... he he!!
D1X du liksom.../''&)(¤''//F...
JRB ::)
Bildet er tatt i kraftig snøvær i nyttårshelga 2000/2001 på Jæren.
skanne inn igjen, jojomensan.
etter å ha grublet litt her jeg kommet til at jeg likte mitt eget utsnitt best. nå grubler jeg videre på hvorfor du ikke likte det, men trolig er det vanskelig å få svar. tankeleser er jeg som kjent ikke.
mvh/gunte..
I dette tilfellet tror jeg ikke at du er for ''tradisjonell'', vilket jeg tolker at du mener at en eller annen konvensjon er brutt. Du kan jo komme tilbake til spørsmålet senere. Endel bilder må modnes over tid, og noen vil oppfattes bedre, mens andre blekner. I vilken gruppe du til slutt setter dette bildet vet jeg selvsagt ikke nå.
Jeg skulle ønske at det fantes et alternativ til ''enkeltbildekritikken'', et måte hvor en fotograf kunne legge ut mer av bildematerialet slik han/hun gjør på et lysbord (eller dataskjerm) før det endelige bildet plukkes ut. Da ville trolig prosessen frem til det ferdige bildet, og måten fotografen tilnærmer seg bildet sitt, bli adskillig mer klargjort. Det er sjelden eller aldri at et bilde blir til ''av seg selv'', når du jobber målbevisst og prosjektrettet. Her på fotodotno får folk bare se det endelige valget, ikke materialet og mulighetene.
Jeg hadde et 10-talls bilder i denne sekvensen, hvorav de fleste (bokstavelig talt) fokuserte på lyset og ikke kontrasten til mørket omkring. Gjennom arbeidet med disse bildene kom jeg til den konklusjon at det sterkeste elementet lå i overgangen mellom lys og mørke, og det er den idéen som er utnyttet (maksimalt) på bildet som vises her.