Bergen brygge II
Utstyr
  • FM
  • -
  • Brennvidde35pcmm
  • Blender-
  • Lukker1/125s
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriArkitektur
  • Lastet opp
  • Visninger93
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_925} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (9)
Svein M.

Hvaslags film har du brukt?
Jeg er nyskjærrig :o)
Sophie S.

Skulle gjerne hatt skarpe planker i forgrunnen, det ville ha understreket perspektivet bedre, og kanskje du burde ha prøvd en litt mer spennende vinkel for å gi litt retning mot personen i bakgrunnen. Nesten bra. Prøv igjen.
Frode J.

Ja lyset på toppen tar oppmerksomhet, ja plankene er uskarpe i forgrunn, ja ''personen i døren'' er ikke helt sort (øke kontrast i dette område, eller øke eksponeringen i mørkerommet evt. i tillegg til kontrast)
MEN, jeg liker bilde skikkelig. Det er det tidløse preget ilag med toningen som gir det ett ''gammelt'' preg. Jeg prøvde å ta bort toppen av bilde og laget ett ''panorama'', kuttet det rett under hvor de lyse områdene over døren. Og det visuelle suget mot personen ble merkbart forsterket.
Veldig bra jobbet:)
Einar E.

Filmen er Ektachrome 200. Bilde er scannet høyoppløselig og når en tar det ned skjer det et eller annet – enkelte partier blir litt ullen. Når jeg får tid skal jeg skanne på nytt og få fram et bedre resultat.
Sophie Skagen sier ''valgt en litt mer spennende vinkel for å gi litt retning mot personen'' . Dette blir et litt løst forslag når du ikke beskriver dette nærmere. Det er litt viktig at en sier ''b'' etter ''a'' hvis det skal ha verdi for oss som leser din kritikk.
Da jeg arbeidet med bilde jobbet jeg med noen av de variantene som Frode nevner, men resultatet ble som det er fordi: personen i døren står ute i lyset og kontrasten er så stor at det blir en form for lysoverstråling (nytt ord – fant ikke på noen bedre). Da jeg øket kontrasten ble det hele unaturlig. Likeledes jobbet jeg med de lyseste partiene, men etter å ha jobbet litt fram og tilbake ente det med denne varianten. Det må jo også sies at det ikke er allverden å hente ut av diaset.
Bilder er subjektive. Hadde jeg jobbet med bilde i dag kan det hende at det hadde blitt noe helt annet.
Tore Johan V.

Bedre enn nr.1. For store kontraster på nr.1 Dette var mer behagelig.
Hugo S.

Skjønner ikke helt hensikten med bildet.
Hva er det du vil fortelle om arkitekturen på Bryggen ?
Einar E.

Det kan være mange ting. For det første er det et brukbart perspektiv i bilde. Slik arkitektur finnes jo bare her pluss noen andre plasser. Bruntonen er gitt for å gi assosiasjoner til svunnen tid. Personen er overstrålet – den som lyster kan mene det er et spøkelse f.eks. Ut over det er det bare den enkeltes fantasi som begrenser. Har vært inne på tanken å legge inn Kittelsens ''Pesta'' i en av trappeoppgangene, men da hadde det blitt et helt annet bilde.
Aksel N.

Treplankene i forgrunnen er ikke uskarpe. Har selv tatt bilder med samme motiv. Plankene er sitte og skittne og får derfor et preg av uskarphet. Ser en på panelet på veggene så er det skarpt. Skulle i prinsippet vært uskarpe de også hvis treplanken på bakken er det. Et meget spennende bilde med preg av mystikk.
Aksel N.

OBS! det skal være slitte.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu