FotoVideo på Fotografi 2009

Elin Sandvik fikk lov til å presentere ThinkTANK - som etter hennes mening mest fortjener å bringes frem i lyset for det fotointeresserte publikum.
ThinkTANK er, for den som ennå ikke kjenner merket, bæreredskaper for fotografer. Produktomfanget spenner over et bredt utvalg av skuldervesker, ryggsekker, beltevesker, objektivfutteraler og regntrekk for fotoutstyr. FotoVideo er altså norsk importør.

Hvem henvender ThinkTANK seg til?


Sandvik understreket at produktene er genuint utviklet av fotografer og for fotografer. Historien bak er at da LowePro i sin tid gikk over fra å være et rent håndverksprodukt til å bli et massefabrikasjonsprodukt, mente enkelte av folkene bak at det gikk på bekostning av de egenskapene slike bæreredskaper for fotobruk burde ha. De sluttet derfor i LowePro og utviklet sitt eget merke - og ThinkTANK var født. Doug Murdoch sies å være hovedmannen bak, og figurerer også prominent på firmaets hjemmeside på thinktankphoto.com. FotoVideo har et stort utvalg på lager, og vi så på flere av produktene.

Foto.nos utsendte kunne ved selvsyn konstatere at utførelse og materialer på de utstilte produktene virker førsteklasses, med sterke materialer, kraftige glidelåser og solide sømmer over hele linjen. Elin Sandvik demonstrerte for oss en ryggsekk, Rotation 360, som virket utpreget konfigurerbar og funksjonell i sin modulære oppbygning. Elin fortalte at nettopp funksjonalitetstanken var kjernen i produktfilosofien: Målet for hvert produkt som lages er at fotografen skal kunne få utstyret opp og frem, tilgjengelig for å brukes så hurtig som mulig i enhver tenkelig situasjon.
Per Inge Østmoen - ThinkTANK
ThinkTANK
Per Inge Østmoen
Elin Sandvik poserer med en "modell" med full ThinkTANK utrustning, og håper nok at norske fotografer etterhvert skal se likedan ut.

Varsle Foto.no
Som innlogget kan du kommentere artikler.
Artikkelkommentarer
Ingen har kommentert denne artikkelen enda
Eller kommenter via Facebook:
Åpne uskalert versjon i eget vindu