Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_134557} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Jeg er veldig åpen for kritikk og slakt f. eks.
For jeg lurer på om det uskarpe gjør noe med bildet eller om jeg rett og slett kan kaste det ut vinduet.
Jeg er mao totalblind ang dette bildet, hehe....og derfor måtte jeg jo legge det ut.
:)
Georg K.
Don't throw anything - images sometimes have the tendency to keep on changing what they have to offer !
To my really not educated mind more contour in the person's shape would have been good - mainly because the none-sharp impression is not consistent - the shoes are looking in a way more concrete than the visible rest. Also, the person's shape, contour is floating into the patterns of the ground.
The lower left corner might be a touch too dark - but I would need to see it on my better stationary screen to verify this impression.
Than again - the basic idea of this image is very pleasing - and is certainly works the way it is now - which again is probably more related to personal taste than proven science.
Tore U.
Heisann,
Enig med Georg. Ville kanskje ikke si at man aldrig skal kaste noe, men dette hører definitivt inn i kategorien ''for keeping''.
Det var litt anstrengende å se på til å begynne med men øynene trekkes mot det likefullt.
Spennende komposisjon med den difuse personen som forsvinner til høyre i bildet.
Vet ikke helt om det kan være litt mye USM. Vanskelig å se med dobbeltkonturene. Om ikke tror jeg kanskje bildet hadde stått seg på litt bluring.
mvh
Tore
Ketil K.
Synes den lille dobbeltsynvirkningen her funker, gir en lett følelse av delirium. Man blir virkelig nødt til å se nærmere etter på strukturen - underkroppen på vei ut av bildet gjør dette akkurat passe speisa.
Andreas L.
Jeg synes det var et fett bilde... Det kunne ha vært bedre om bare personen hadde vært difus slik at mønsteret hadde kommet klarere frem.
-Andreas
Lars L.
Bra bilde, men jeg kan ikke se på det. Får vondt i hodet av det. Føler meg dritings, uten grunn. Så om det er målet fungerer bildet som bare det.
Jon-Petter T.
Det får en merkelig 3D-aktig effekt om jeg ser det med litt avstand til skjermen. Har sett på det en stund og lurer fortsatt på om det er for forstyrrende eller om det rett og slett er en spennende optisk effekt.
Men kast det ikke!
Motivet og kompet derimot er flott og shv-arbeidet likeså.
La det synke inn litt og ta det frem om en stund igjen :-)
MVH
J-P
Stine J.
Første tanken som slo meg når jeg åpnet bildet var at dette klarer jeg ikke se på engang! Fikk vondt i øynene av dobbelteffekten. Så leste jeg teksten din og forflyttet meg ca 1 1/2 meter fra skjermen. Da ble det en helt annen opplevelse av bildet for øynene mine. :-) 3D effekt hvor brostenen på en måte løftet seg opp kombinert med spennende former og mønster, kun brytt av den halve skikkelsen til høyre. Så hjernen min gjorde helomvending og likte plutselig bilde en hel haug! Så lenge jeg kan se det på litt avstand da. Du må slettes ikke kaste dette nei. :-)
mvh Stine
Steinulf L.
Beklager, men det fremstår for rotete og urolig for meg. Såsant uro ikke er hensikten. Da har du truffet godt.
Avsluttet .
Det er vondt å se på, men samtidig så fascinerende. Ikke kast det! Men det må nok ses på litt avstand, hvis man ikke skal bli fyllesyk uten å ha hatt moroa først.
Marion N.
Eg likte effekten av uskarpheten. Bildet hadde fungert fint uten også, men syns det vert meir originalt på denne måten:)
Eg syns du har funnet ein fin balanse mellom person og brustein. Mønsteret i brusteinen leder blikket mot midten av den første sirkelen, og personen er strategisk plasert i forhold til dette. Flott komponert!
Mvh Marion
Odd Tore S.
I utgangspunktet en ganske klart definert geometrisk struktur som brytes av sortkledd person.
Hadde alt vært skarpt, hadde det hele blitt uventet konvensjonelt. Jeg oppfatter det at skarpt tegnet person i en setting som dette i dag er uventet.
Hadde personen vært bevegelsesuskarp og resten skarpt, ville jeg karakterisere det som forventet konvensjonelt. Det er slik jeg ville ventet å se dette motivet, på en måte føler jeg at dette også er den aksepterte måten å behandle denne typen motiver på.
Så har vi din tilnærming, med uskarp person og dobbeltkonturer i geometrien. Det er ikke konvensjonelt, heller ikke ''vanlig'' uskarpt. Derimot gjør det bildet ubehagelig å betrakte annet enn glimtvis. Jeg vet ikke om det tilfører mer enn det at det er forskjellig og derfor pirrer. Jeg synes ikke det fremhver det geometriske inntrykket her. Det demper inntrykket av enkeltsteiner, og fremhever de mørkere mønstrene i geometrien i første sett av sirkler pluss litt til, mens det bakenforliggende mister klarhet.
Ved nærmere betraktning ser jeg at inntrykket av dobbeltkonturer også er retningsorientert, og at det er sektorer/retninger hvor de i praksis ikke finnes. Det leder tanken mot to bilder lagt oppå hverandre, og at et av disse er distorted. Men leder det mønstret som da oppstår i noen retning?
Kan jeg konkludere med noe her? Opplagt med det at jeg har brukt mye tid på å finne ut av bildet, det engasjerte. I så måte er det interessant. Om det som motiv har vunnet på det, det vet jeg ikke, jeg vet ikke hva dobbletkonturene tilfører utenom pirring av interesse og litt spenning i å utforske. Kanskje er det nok????
Odd Tore
Fredrik Q.
Kjenner igjen mønsteret, det var slik jeg så det etter å ha avlagt eksamen. Passe ør i hodet. Bildet traff meg bra.
Øistein T.
dette var jo bare helt genialt! med et par grep har du gjort dette motivet til noe svært spesielt - bra sett i utgangspunktet også!
Øistein
Arne S.
Bildet har definitivt noe toinsk over seg. Komposisjon og presentasjon sitter, men dobbelteksponeringen virker forstyrrende - selv om jeg legger godviljen til.
.)
Rune Edvin H.
For min del er det dobbelteksponeringen som gjør hele bildet. Det skal gjøre litt vindt å se på det, og ristinga fører til at jeg i alle fall blir sugd innover i bildet.
Uten hadde også ringmønsteret bare blitt kjedelig.
Rune
Rune H.
Er også noe usikker på dobbelteksponeringen her! En fin effekt, men jeg blir nysgjerrig på hvordan uttrykket hadde vært uten.
Komposisjonsmessig funker det meget godt!
Rune :)
Caroline M. S.
Enig med Rune Edvin. Dessuten synes jeg ikke ''doblingen'' av brosteinene er vond/vanskelig/forstyrrende å se på, men den hadde kanskje vært det uten det relativt tette mønsteret i de mørke brosteinene. De lager ro for øyet samtidig som de er spennende å se på.
Tarjei Ekenes K.
komposisjonen her er knallbra.
her har jeg tatt bilder selv...flotte steiner og mønstre
man kunne ønsket at det ikke var bevegelse
på den annen side, tilfører det noe...
så jeg kan hverken si ja eller nei jeg,
bare komme med noen betraktninger
:-D ! sånn tar jei av !
Oda Lystrup H.
ser nesten ut som det rører på seg når jeg er en meter fra skjermen.
blir nesten hypnotisert.
bra komposisjon.
Oda:)
Torbjørn V.
Jeg bare MÅ like dette! Herlig bilde! Og hvordan går det ellers?
Mvh Toby
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
For jeg lurer på om det uskarpe gjør noe med bildet eller om jeg rett og slett kan kaste det ut vinduet.
Jeg er mao totalblind ang dette bildet, hehe....og derfor måtte jeg jo legge det ut.
:)
To my really not educated mind more contour in the person's shape would have been good - mainly because the none-sharp impression is not consistent - the shoes are looking in a way more concrete than the visible rest. Also, the person's shape, contour is floating into the patterns of the ground.
The lower left corner might be a touch too dark - but I would need to see it on my better stationary screen to verify this impression.
Than again - the basic idea of this image is very pleasing - and is certainly works the way it is now - which again is probably more related to personal taste than proven science.
Enig med Georg. Ville kanskje ikke si at man aldrig skal kaste noe, men dette hører definitivt inn i kategorien ''for keeping''.
Det var litt anstrengende å se på til å begynne med men øynene trekkes mot det likefullt.
Spennende komposisjon med den difuse personen som forsvinner til høyre i bildet.
Vet ikke helt om det kan være litt mye USM. Vanskelig å se med dobbeltkonturene. Om ikke tror jeg kanskje bildet hadde stått seg på litt bluring.
mvh
Tore
-Andreas
Men kast det ikke!
Motivet og kompet derimot er flott og shv-arbeidet likeså.
La det synke inn litt og ta det frem om en stund igjen :-)
MVH
J-P
mvh Stine
Eg syns du har funnet ein fin balanse mellom person og brustein. Mønsteret i brusteinen leder blikket mot midten av den første sirkelen, og personen er strategisk plasert i forhold til dette. Flott komponert!
Mvh Marion
Hadde alt vært skarpt, hadde det hele blitt uventet konvensjonelt. Jeg oppfatter det at skarpt tegnet person i en setting som dette i dag er uventet.
Hadde personen vært bevegelsesuskarp og resten skarpt, ville jeg karakterisere det som forventet konvensjonelt. Det er slik jeg ville ventet å se dette motivet, på en måte føler jeg at dette også er den aksepterte måten å behandle denne typen motiver på.
Så har vi din tilnærming, med uskarp person og dobbeltkonturer i geometrien. Det er ikke konvensjonelt, heller ikke ''vanlig'' uskarpt. Derimot gjør det bildet ubehagelig å betrakte annet enn glimtvis. Jeg vet ikke om det tilfører mer enn det at det er forskjellig og derfor pirrer. Jeg synes ikke det fremhver det geometriske inntrykket her. Det demper inntrykket av enkeltsteiner, og fremhever de mørkere mønstrene i geometrien i første sett av sirkler pluss litt til, mens det bakenforliggende mister klarhet.
Ved nærmere betraktning ser jeg at inntrykket av dobbeltkonturer også er retningsorientert, og at det er sektorer/retninger hvor de i praksis ikke finnes. Det leder tanken mot to bilder lagt oppå hverandre, og at et av disse er distorted. Men leder det mønstret som da oppstår i noen retning?
Kan jeg konkludere med noe her? Opplagt med det at jeg har brukt mye tid på å finne ut av bildet, det engasjerte. I så måte er det interessant. Om det som motiv har vunnet på det, det vet jeg ikke, jeg vet ikke hva dobbletkonturene tilfører utenom pirring av interesse og litt spenning i å utforske. Kanskje er det nok????
Odd Tore
Øistein
.)
Uten hadde også ringmønsteret bare blitt kjedelig.
Rune
Komposisjonsmessig funker det meget godt!
Rune :)
her har jeg tatt bilder selv...flotte steiner og mønstre
man kunne ønsket at det ikke var bevegelse
på den annen side, tilfører det noe...
så jeg kan hverken si ja eller nei jeg,
bare komme med noen betraktninger
:-D ! sånn tar jei av !
blir nesten hypnotisert.
bra komposisjon.
Oda:)
Mvh Toby