Pål M. S.
bilde
9
Tenker vi går oss litt fast, og følger samme mønster, etter en tid med denne hobbyen. Tør vi og utfordre oss selv til og ta andre typer bilder, gjøre sin egen vri på uttrykket, eksperimentere, eller har vi en på skuldra som sier at dette ikke er noe lurt.

Har nok sjøl tatt mange svinger, steg både forover og bakover for og bli den fotografen en er i dag.
Den verste fienden på veien er nok en selv, og alt en sier til seg selv. Så skal en ikke slå under en stol, at en er litt redd for hva andre skulle synes.

Hadde vært moro å se litt mer "utfordrende" bilder på bildekritikken, alt fra uklare spurver, diffuse portretter og til landskap/natur i s/hv med skarpe kontraster.

kanskje lage sine egne små prosjekter, der en fokuserer på en annen måte enn en vanligvis gjør, eller finner helt andre motiver enn en vanligvis tar, og lager sin egen vri på uttrykket.

Fotografiet som uttrykksform utfordrer, og den utfordringen bør vi ta.

Tør du....

"Still learning after all these years"
#1
#1
Øyvind B.
7
bildeStyggen på ryggen kan være så mangt.
Noen få ganger er det andre som forteller at man ikke skal, burde eller kan.
Men som regel er det en selv som tror at andre vil fortelle en at man ikke skal, burde eller kan.
Hvis noen tør vil andre komme etter og «styggen på ryggen» finner kjapt et annet offer.
#2
#2
Øystein A.
5
bildebildebildeMan kan finne veldig mye inspirasjon om man sjekker ut bilder tatt av fotografer før dine digitale æra og Lightroom kom. Ikke det at det er noe galt med å bruke Lightroom, men den gangen hadde man litt større begrensninger, noe som nok igjen gjorde at man måtte være litt mer kreativ.

Se vedlagte bilder. Dali Atomicus, Joel Meyerowitz - New York City 1975 og Alexey Titarenko - Untitled Crowds 1992.
Pål M. S.
1
Absolutt en god inngang til prosessen med og utfordre seg selv. En skal nødvendigvis ikke kopiere andre, men kanskje heller finne sin måte å gjøre ting på. Og kanskje finner en litt ekstra fotoglede med slike utfordringer, men finner en ikke dette "nye" tilfredstillende, kan en alltids gå tilbake til der en var. Da har en i hvert fall prøvd.
#3
#3
Roar B.
5
bildeSom ellers i livet handler det nok mye om det å søke trygghet, hele tiden holde seg godt innafor "normalitetens" rammer. Så også på Bildekritikken.
Bildet jeg legger ved ble tatt for mange år siden, i den analoge tidsalder og ville nok av mange blitt slaktet pga sine tekniske kvaliteter. Jeg liker motivet, nettopp av den grunn. Signalene som sendes, budskapet det gir, følelsene som skapes. Øyeblikkets magi - i all sin ufullkommenhet.
karin s.
Helt rått!!! Dette likte jeg veldig godt! Mystikken rundt skogens konge! Tåkete men likevel klart nok til å se hva det er! Pang!
Mvh Karin.
Roar B.
1
Bukker og takker ! - nesten ordspill dette :)
#4
#4
Jon S.
4
bildeEt makrobilde der gjenstanden er gjort ugjenkjennelig, samtidig som det for meg tar nye veier, en ny form, et helt annet inntrykk, som i et ukjent landskap. Et bilde jeg finner veldig sært og grumsete, men som likevel gir mening for meg.
Roar F.
1
Litt mer abstrakte bilder, som dette, gir muligheten for å legge egne ting inn i bildet, via assosiasjoner, som for eksempel bestemors hekla duk, eller noe helt annet. Det å finne og fange elementer som skaper (helt ulike) tankeprosesser, kan være interessant.
#5
#5
Harald N.
4
bildeEg treng å bli utfordra på eigne haldningar til det perfekte bilete. Det er lett å slette alle ikkjevellykka bilete frå frå arkivet. Med dypdykk kan det dukke opp interessante motiv som kan få nytt liv, særleg gamle dias som kan skjule kvalitetar. Fint at du startar slike tråar Pål.
Inspirert av elgen til Roar legg eg inn ein i utgangspunktet mislukka som dukka opp frå djupet.
Mvh Harald
Roar B.
1
Harald; du har jo til gangs bevist å beherske et stort spekter av uttrykksformer. Fra sylskarp minimalisme til storslått dokumentar. Men tross det stadig på søken etter ny ting, som her der motivet brytes ned til fragmenter og lager nye rom for innlevelse og undring, bare en gir seg tid, slik kunsten krever.
Lykke til med sommerens utstilling !
Harald N.
Takk for hyggelege ord Roar!
#6
#6
Roar F.
Det gir ikke noen videre mening for meg å snakke om å tørre eller våge, kontra ikke. Det måtte i så tilfelle være å vise det fram på BK, men å jobbe med egne uttrykk, lete etter måter å uttrykke, det kan alle gjøre når som helst.

Det er likevel ikke slik at nødvendigvis det mest ukurante, så som uskarpe spurver, eller en kornete elg i mørket nødvendigvis har noen verdi for andre enn en selv, og det er vel der problemet ligger, at man tenker på hva andre mener.

2020 ble et "pauseår" for min del, hvor jeg mistet nær all interesse for foto, antageligvis fordi jeg hadde kjørt meg inn i et spor, hvor heg søkte mening og innhold, som jeg ikke følte jeg lyktes spesielt bra med.

Så å undersøke andre aspekter ved foto, er helt klart et pluss. For min del føler jeg å ha "gjenoppdaget" fargene. Vi får se hvor det bærer. Siden jeg ikke har noe "renomme" eller varemerke, som man kanskje kan si at du, Pål, har, så er det for meg ingen kostnad ved å plutselig endre fotografisk stil, eller hva man nå måtte ønske å kalle det.

Foto for meg er ikke verken levebrød eller hovedinteresse, det er en hobby. Men det kan være en veldig utviklende hobby.


Pål M. S.
1
Helt enig i at en først og fremt bør fokusere på seg selv, og hva som er greia for egen del. Å vise det frem får være opp til hver enkelt. Hadde bildekritikken fungert optimalt, kunne det nok være greit å vise hva en har prøvd på, for og kanskje få tilbakespill som, om en ønsker, kan bruke i de videre prosessene.

Bilder skal vel først og fremst tiltale en selv, men er enig i at hva andres mening er, kan bli et "problem" eller utfordring, og dermed sperre for videre ens egen utvikling.

Er ikke ute etter at alle skal lage eksperimentelle bilder. Snakker mer om å prøve seg frem i det fotografiske landskapet, og kanskje se om det er andre ting som kunne fenge.

Når det gjelder 2020, havna vi nok litt i samme båt....der mye endte med mageplask. Men jeg prøvde hvertfall, og prøver nok igjen. Brukte mye av tiden til å se andres bilder, i mange sjangere, noe som gjør at en har en del ideer. Så var det det med og få disse ideene satt ut i livet.

Om jeg har noe "renomme" eller varemerke, var dine ord. Er overhodet ikke opptatt av noe renomme, og bygger ikke noe bevist varemerke. Det koster meg lite og prøve på nye ting og uttrykk. Jeg gjør det jeg gjør, fordi jeg har ideer og tanker jeg vil visualisere, og bruker foto som en ventil i hverdagen. En særdeles viktig ventil for min del.
Jeg har foto som hovedinteresse når det gjelder hobby, og tjener ikke ei krone på det jeg gjør. Skulle jeg summere mitt fotoliv i kr. ville jeg gått i kraftig minus. Hadde jeg derimot summert hva foto har betydd for egen del, går jeg i kraftig pluss.

PS. Jeg hadde en gang som mål at jeg håpet at ett av mine bilder skulle bli stjålet på nett, og brukt uten mitt samtykke, kommersielt. Det har jeg jeg oppnådd, så dermed er "mission completed":-)
Roar B.
Innhold og mål, det er personlig og vil variere fra hode til hode, selvsagt. Heller ikke så viktig (lengre) hva andre syns, mye pga alder og erfaring. Men en interessant og variert hobby, det kan vi alle enes om.
- sier en som faktisk har erfart at det går an å selge mye bilder.
#7
#7
Reiko I.
9
bildebildebildeGod diskusjon dette Pål! Det å utfordre seg selv til å prøve noe nytt tror jeg er nødvendig for å klare å videreutvikle sin egen stil.

Dog ser det ut til at de fleste som hittil har skrevet i denne tråden egentlig fortsetter med de de kjenner best. Det er uskarpe grovkornede svart-hvitt bilder. Absolutt i tråd med min egen smak. Men kanskje bør vi uskarpe svart-hvitt gatefotoentusiaster også utfordre oss selv og faktisk prøve å ta skarpe fargerike naturbilder?

Jeg legger ved et par eksempler på et helhjertet forsøk.
Roar B.
2
Enig i ditt resonnement, Reiko, om søken etter nye utfordringer. Når det gjelder disse tre bildene, vel, har nok sett (alt) for mye i samme stil til at det fanger interesse. Men for all del, prisverdig forsøk, sier en som fortsatt velger å kalle en 'spade for en spade'.
Roar F.
2
Jeg har lekt med tanken om det lar seg gjøre å kombinere skarpe og fargeglade bilder med et motivvalg og en komposisjon som også gir et innhold, en historie, noe allment menneskelig, eller en kommentar til livet, samfunnet, psykisk helse, eller hva det nå er vi liker å formidle. :-)

Så er spørsmålet om dette ville blitt oversett for det første av alle de som liker sterke og klare farger, men også av de som liker symbolikk og handling, og som lett kan avfeie bilder med "glade farger" og "riktig fokus"?

Det er noe jeg selv har gjort, og når jeg tenker meg om så kan det kanskje være en form for snobberi? Selvsagt er jeg av den oppfatning at mange tar bilder uten noen videre handling eller historie, kun for å vise det fine været og blomstene, og det har derfor føltes uinteressant. Spørsmålet er om det lar seg gjøre å ta interessante (etter mitt hode) fargebilder, at ikke alt må være nettopp grovt, kornete, undereksponert og svart/hvitt?
Roar B.
1
Flott, at du har gitt deg selv en utfordring. Mitt råd er krystallklart; sett i gang !
Reiko I.
Takk Roar. Det er jeg veldig enig i. Det skulle egentlig bare mangle at man ikke mestrer noe på første forsøk. Men jeg tror jeg lærer av slikt og det øker kanskje interessen, forståelsen og respekten min for denne sjangeren innen foto. Kanskje kan jeg ta deler av denne forståelsen inn i min egen foto og utvide spekteret.
Roar F.
1
En gammel mur, med mose, som har stått der lenge, og ble bygget med muskelkraft, jo det kan jeg relatere meg til. Gjerder og skiller, vegger og murer. I det mitterste bildet ser jeg ikke så mye, mens det siste inneholder elementer av både slekskap, utenforskap, lys og mørke.
Reiko I.
1
Takk Roar! Jo, du er kanskje inne på noe. Jeg bør fokusere mer på overførte meninger hvis jeg skal kunne lykkes med denne formen for foto. Fin tilbakemelding!
#8
#8
Øyvind B.
1
Personlig har jeg et veldig lite bevisst forhold til tema S/h kontra farger.
Det blir oftest til underveis.
Starter nesten uten unntak i redigeringen med farger og jobber meg videre via svakere farger og mot ren S/h.
Hva jeg ender opp med er nærmest en mage følelse på hvilket utrykk som formidler best den stemningen-formidlingen jeg søker i bildet.
Og klare formidle noe jeg ser og føler videre til betrakter er det viktigste for meg.
Farger eller svart/hvitt. Diffust eller sylskarpt.
Noen få ganger lykkes det, andre ganger delvis eller ofte og ikke i det hele tatt.
Øyvind
#9
#9
Roar B.
1
bildeForandring fryder..så hva med litt filterbruk? Et mylder av muligheter, til og med gratis.

"Undring er ikke noe man lærer. Undring er noe man mister"
Jostein Gaarder

Roar F.
1
Et bilde med dybde, hvor fargene bak speilbildet med både lysegrønne og mørkere valører for meg antyder noe rundt framtida for denne gutten. Om man ser nøyere etter, kan det se ut som et ansikt der nede i asfalten, og ikke nødvendigvis et snilt ansikt. Øvrig etterbehandling som teksturer kan også antyde både bevegelse og uro, og sist men ikke minst kan man reflektere (hah!) over hvem som er speilbildet her. Fint gjort.
Roar B.
- og veldig fint beskrevet, Roar F. i din analyse som samsvarer godt med mine intensjoner.
#10
#10
Keshav N.
1
bildebildebilde
Anderledes bilder.
Jeg er absolutt tilhenger av å lage uvanlige bilder.spesielt siden jeg oppdaget at det var masser av uvanlige motiver i mitt nabolag her i Mussoorie. Her er det fjellvegger på oversiden av Kempty road med fjellvegger og steiner med forskjellige former og farger,. Tror nok at det er mange som ikke våger å ta uvanlige bilder av frykt for at bildene blir fullstendig slaktet. Det er en fotograf i foto.no som ikke har lagt ut bilder på grunn av at bildene hans ble slaktet på en usaklig måte. Ingen tjener på slikt. For å lage uvanlige bilder må en kunne lage bildene sine slik en vil ha dem, selv om fargene blir sterke. Men etter over 5 år på foto.no tenker jeg at hvert bilde jeg legger ut kan vere det siste.

Oh, the leaves began to fallin'
And the seas began to part!"
And the people that confronted him were many...
And he was told but these few words,
Which opened up his heart,
"If you can't bring good news, then don't bring any!"

Songwriters: Bob Dylan / Dylan Bob
Ps litt vågalt å legge ut disse men jeg tar sjangsen.
mvh Keshav
Roar F.
Jeg kommenterte vel til deg her om dagen at jeg synes du har utvidet reportoaret, og at det har imponert meg. Når det gjelder bildene du legger ved her, så er det også slik at de ikke alene sier meg så mye. Da er vi inne på det med å sette noen ord, skape en tittel, hjelpe betrakter på vei mht. hvorfor bildet ble tatt, eller hva du legger i det i etteritd. Om det er en stemning, noe med omgivelsene, hva enn som gir bildet verdi ut over ren avbildning :-)
Reiko I.
2
Jeg har sett en del bilder fra deg på bildekritikken Keshav. Og jeg må være ærlig og si at de ikke har vært helt etter min smak. Ikke noe galt med det, det er nok jeg som er snever i mine preferanser.

MEN. Disse tre bildene! Fantastisk. Virkelig. De treffer meg skikkelig. De står til og med bra sammen. Det øverste er kanskje det mest "spennende", et bilde jeg tror man kan se på mange ganger og oppdage noe nytt i, samtidig som det er veldig stemningsfullt. Det i midten har en ensomhet og en lengsel i seg som treffer meg. Det siste er dog min favoritt tror jeg. Visuelt helt nydelig, og med en litt tung undertone. Det er såpass bra at jeg glatt kunne hatt det på veggen.

Herlig å se dette Keshav!
Keshav N.
Tusen takk Reiko dette var veldig oppmuntrende.
mvh Keshav
Pål M. S.
1
Bifaller lett Reikos betraktninger ang. disse bildene. Synes du stadig utvikler deg, Keshav, og virkelig moro når du slår til med slikt:-)
Keshav N.
Hjertelig takk Pål. Dette varmer i en covid tid.
mvh Keshav
Inger Anne Maritsdotter V.
3 interessante bilder.

Min favoritt blir det siste!
Keshav N.
#11
#11
Roar F.
1
bildeEt motiv fra i dag. Tittelen var klar før bildet ble tatt: "PRIDE!"

-)
#12
#12
Pål M. S.
bildeEr populært å fotografere gamle hus, og det har jeg også prøvd på....

"Still learning after all these years"
#13
#13
Dag T.
1
bildeJeg prøver gjerne å overraske meg selv. Da kan det bli noen rare bilder i blant.

#14
#14
Keshav N.
bilde
Natur abstrakt
Jeg bor i Mussorie i den indiske delstaten Uttarakhand. Ved vegen Kempty road som går fra toppen av åsen er det fjellvegger på den ene siden av vegen. Disse fjellveggene har former og farger jeg ikke har sett andre steder. Jeg har prøvt lage bilder av utsnitt fra disse fjellene som blir etterbehandlet. Tror nok det er etterbehanlingen og utsnittet som gjør bildet her. Legger ved bilde og søker tips om forbedring. Skal jeg bruke farger her ? eller svart hvitt ? sistnevnte har jeg liten og ingen erfaring med. Kansje begge deler ?
Keshav
Øyvind B.
Hei Keshav .
Som jeg skrev lenger opp i innlegg nr 8.
Du må prøve deg frem.
Grad av fargemetning eller kontrast høylys/skygger svart hvitt.
Svaret ligger hos deg selv og sjeldent via hva andre måtte mene hvis du selv blir fornøyd med redigeringen.
Mvh Øyvind
Roar F.
Prøv med svart-hvitt, og øk kontrasten og kanskje lysstyrken, og se hva du ender med. :-) For teksturer som de jeg ser i bildet ditt, tipper jeg det kan bli bra.
#15
#15
jon b.
Bra tråd!
En viktig tråd jeg håper mange leser. Litt synd at det nesten bare er de jeg ser på som kreative og grensetestende fotografer som har svart her.
Hvis det blir slik at vi som har/skal ha et ønske om å bruke fotografiet som kreativ utrykksform begrenser oss til å produsere det ethvert preinnstilt mobilkamera gjør i dag blir det fort uinspirerende kjedelige og demotiverende resultater.
Så Pål, absolutt enig i det du skriver. Skal selv prøve å "teste" litt mer.
(Fint trekløver av bilder Keshav. Fortsett i det sporet;)
Mvh
Jon
Roar F.
2
(Ramble-modus på)

Når du snakker om bilder ethvert mobilkamera kan ta, så antar jeg du tenker på "pene" bilder, med høy dybdeskarphet, klare farger en eksponering der ingenting blir for mørkt eller lyst.

Kjedelig?

Men hva med komposisjon?

De stereotype mobilbildene vitner ofte om forsøk på å følge statiske maler, som at det alltid må være en forgrunn, et hovedmotiv og kanskje en bakgrunn. Rule of thirds. Harmoni, pent, avslappende. Sol og gyldne snitt. Lykke og overfladiskhet.

Men om du nå ble tvunget til å uttrykke deg med en forhåndsinnstilt mobil, så ville du vel være fullt i stand til å ta andre bilder. Oppsøke motiver med andre stemninger og innhold enn "sol og blomster"?

Det jeg mener er at farger og skarphet ikke nødvendigvis er det motsatte av interessante bilder. Overfladisk sett ser bildene som den jevne mobilbruker tar like ut, mest sannsynlig fordi alle prøver på det samme. De vil ha "fine bilder". Ingenting galt med det, jeg tar også "fine bilder" som høster ros på Facebook iblant. Men det er ikke hovedinteressen min innen foto.

Andres mobilbilder legger da vel ikke begrensninger for dine teoretiske skarpe, klare, fargerike bilder med høy dybdeskarphet, om du altså skulle tatt slike?

Det er bare å ta et bilde av en overfylt søppelbøtte, så har du en historie med en gang, som videre avhenger av hva du ønsker å si, med bananskallene i perfekt gjengitte nyanser av brun forråtnelse. :-)

Jeg er og har lenge vært fan av sort/hvitt, fordi jeg mener fargene kommer i veien i bilder som ikke handler om farger, men farger er ikke fienden. Sviktende komposisjon med tanke på innhold heller enn "rule of thirds", er det egentlige problemet, slik jeg ser det. Farger eller sort/hvitt blir litt mer smak og behag, kanskje, omtrent som Øyvind beskrev det, at det er en prosess underveis i behandlingen av et bilde.

Pål M. S.
2
Kanskje det er blitt "for enkelt" å ta bilder.... Det blir tatt over 2 milliarder bilder, hver eneste dag. Det knipses snar ved enhver anledning, og litt til. Det kritiske øyet er lukket, og bilder som skiller seg ut, blir færre.
Vi som er mer dedikerte, ville nok tenkt oss litt mer om, selv med en forhåndsinnstilt mobil. Vi tenker nok mer komp og perspektiv, og tar oss tid til og bearbeide bildet i ettertid. Men vi blir færre og færre....
Roar F.
2
Kjøper ikke egentlig den, med at det er blitt for "enkelt".

Alle kan kline noe maling på et lerret, og Panduro har alt du trenger, du kan sikkert til og med bestille på nett og få det levert nær sagt uten å løfte en finger. Veldig "enkelt" alt sammen, men det betyr virkelig ingenting.

Foto er flere ting på en gang, akkurat som det skrevne ord. Ser ingen hevde at litteraturen er blitt så platt fordi "alle" har en PC, og at alt var bedre før når forfatterne måtte svette over en skrivemaskin. :-) Det skrives nok mye mer enn 2 milliarder ord per dag, men ... det har heller ingenting å si.

De dedikerte blir verken flere eller færre som følge av at alle knipser med mobilen sin, men blir kanskje mindre synlig? Det skal godt gjøres å skape noe som både fenger mange nok til å bli lagt merke til, som er passe unikt, og kanskje salgbart. Eller enda verre, som vinner aksept blant kunstner-fiffen. Å slå gjennom som fotograf, enn si forfatter, er ikke, og har aldri vært enkelt.

Eller ... på en måte var alt enklere før, når det kun var eliten/adelen som hadde råd til å dille rundt med denslags. Problemet er at du og jeg og de fleste ville vært i den andre gruppen, de som jobbet helsa av seg for å få mat på bordet.
Pål M. S.
1
For og oppklare, med for enkelt, kunne jeg kanskje snakke om og være for ukritisk. Men så er vi jo alle forskjellige, og har hver vår menighet, og dermed blir definisjonen opp til hver enkelt.

Det og bli synlig som kunstner, forfatter, musiker og fotograf, har nok blitt vanskeligere nå, i og med den store mengden arbeid som blir produsert. For egen del, har det aldri, og vil aldri være noe mål og blir rik og berømt for det jeg gjør. Har for lengst stukket fingeren i jorda, og latt den være der:-)
#16
#16
Øyvind B.
2
Enig med Pål.
Å bli synlig eller anerkjent innen musikk, foto, poesi etc. krever nok mer en servering gode kreative nyvinnende bidrag.
Tenker at en god porsjon sosialisert pågangsmot-egenskap for og synliggjøre og promotere seg selv trengs. Endel som sliter her vil jeg tro. Jeg +++.
Nettopp derfor blir mye av det mest spennende produsert anonymt på et jente- gutterom og dessverre aldri publisert offentlig.
For mange er det og uttrykke seg via kunstformer en viktig ventil og terapi i hverdagen.
Avsporing?
Nei egentlig ikke.

#17
#17
Bård Ivar F.
bildeUtfordringer frister..... så nå er det blitt speilløst her også, men denne gangen ble det ikke gode, gamle og trygge Nikon....
Framtiden er nå...og det må oppleves :)

http://youtu.be/DrV44WoGiYM



http://kringlyd.no
Hosted by ProIsp
#18
#18
Bård Ivar F.
bildeNokia var best.... og tapte kampen, men har fått nytt liv via samarbeid. Det "nyeste" av teknologi har allerede vært i markedet gjennom flere år?

Sakset fra nettet:
"Nummer én på kamera-liste
På baksiden finner du tre kameraer. Hovedkameraet, med 50 megapiksler oppløsning, er det første med Samsungs nye GN2-brikke, som Xiaomi har vært med på å utvikle. Den er hele 1/1,12" stor og da den største kamerasensoren blant dagens telefoner – samme størrelse som Nokia 808 Pureview fra 2012. Det gir en pikselstørrelse på 1,4µm, eller 2,8µm om man slår sammen fire og fire piksler til 12,5Mp-bilder. Blenderen er for øvrig på f/1,95. Ultravidvinkelen har 128 graders synsvinkel, 48 megapiksler og bildebrikke på 1/2", med blenderåpning på f/2,2."




http://kringlyd.no
Hosted by ProIsp
#19
#19
Bård Ivar F.
bildebilde
Pål M. S skrev:

Fotografiet som uttrykksform utfordrer, og den utfordringen bør vi ta.
Tør du....


Ja.....lærer mer på den måten, men er spent på hvordan denne dotten takler en oppløsning på 12000 x 9000. Bilde 1 er krympet til 1280px

EDIT: 12000 x 9000 funker ikke her på dotten...

http://kringlyd.no
Hosted by ProIsp
Dag T.
Synd det ikke er antall piksler som gjør et bilde godt.
Bård Ivar F.
Dag T skrev:

Synd det ikke er antall piksler som gjør et bilde godt.


Ja, men blir det ikke da litt merkelig at det er produsentene OG debattene her på dotten som er mest opptatt av økende antall pixler?

http://kringlyd.no
Hosted by ProIsp
Dag T.
3
Bård Ivar F skrev:


Ja, men blir det ikke da litt merkelig at det er produsentene OG debattene her på dotten som er mest opptatt av økende antall pixler?

http://kringlyd.no
Hosted by ProIsp


Såvidt jeg kan se er det lenge siden det var tilfellet. Det er du som begynner å snakke om piksler i en tråd som faktisk handler om bilder.


http://thrane.name
Bård Ivar F.
Dag T skrev:

Det er du som begynner å snakke om piksler i en tråd som faktisk handler om bilder.


Så hva er bilder...hvis ikke pixler?


http://kringlyd.no
Hosted by ProIsp
Pål M. S.
Alle bilder har selvfølgelig pixler, men det er ikke det vi ser etter.... De som jager pixler, har nok ikke det samme fokuset som de fleste andre. Hjelper ikke med mange pixler, hvis ikke innholdet fenger.
Bård Ivar F.
Pål M. S skrev:

De som jager pixler, har nok ikke det samme fokuset som de fleste andre...


Det er vel muligens derfor det er så stille her inne på dotten...?


http://kringlyd.no
Hosted by ProIsp
Dag T.
1
Bård Ivar F skrev:

Det er vel muligens derfor det er så stille her inne på dotten...?


Pikseljagerne har flyktet til FB? Kanskje det...

Forøvrig produserer jeg fremdeles pikselfrie bilder, men de blir av naturlige grunner ikke vist på nettet :-)


http://thrane.name
Pål M. S.
Pixeljagerne er kanskje hjemme å teller pixler...mens de andre er ute å fotograferer...

Er vel tydelig at når det kommer til fotografiet, og dets innhold, så er det vanskelig og få en god diskusjon på det. Tekniske tråder derimot, kan få Kabul til å virke fredelig.
#20
#20
Dag T.
bildeApropos utfordringer. Jeg har utfordret komposisjonsreglene litt her for å se om deet virker....

http://thrane.name
Pål M. S.
Åpne uskalert versjon i eget vindu