Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_258243} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Her synes jeg du har gjort en god jobb.
Bildet blir litt mørkt oppe til venstre, ikke mye.
Litt uheldig med jenta som leser Wallpaper sitt høyre øye.
Øyelokket blir en lys sjenerende flekk.
Sist og ikke minst er ledningen under det lille bordet til
høyre en smal sak å få bort.
Ekstra bra at alle jentene ser ut til å være opptatt med sitt.
-------------------------------------------Mvh Kai
Oda H.
Oooi! Det var bra du såg ledningen, har oversett den eg. Litt uheldig med lyset ja.. er begrensa kva ein kan fikse opp igjen i etterkant, uheldigvis..
oda
sherzad t.
Hei Oda, det bildet der var strålende bra utført... fy søren for så fin farger og for en så genial eksponering... velkomponert og fint, klart anbefaling fra meg:)
Mvh. Taheri
Oda H.
Å nå blei eg glad:) Har sittet å stirret så lenge på bildet nå at eg trudde nesten det var crap til slutt..
Andreas S.
Heisann
Redigeringen synes jeg er vellykket, bra lys og fine toner. Teknisk bra og ikke minst et severdig bilde med opptil flere bra detaljer (knallbra Opel-bag).
Mvh. Andreas D.
Kai B.
Hei igjen Oda.
Det er nesten blitt automatikk i å se ledninger når
man fotograferer med studioblitz anlegg. Har fått med
en del ledninger + lysmålerledning noen ganger selv.
____________________________________Kai
Oda H.
Ja, jeg og. Men denne ledningen er faktisk fra en hårføner, hadde helt glemt ut den..
Lars-Anders M.
Ok lys, men altfor oppstilt syns jeg.
Lars-Anders M.
Ledningen er vel ekel å fjerne!
Oda H.
Oppstilt ja men det er så til de grader at det fungerer, mener jeg. Ledningen er en enkel sak ja. Andre ting som må fiksest på?
Jon T. M.
Nei. Alt er bra bortsett fra ledningen. Artig at de ''spiller'' oppstilt. Tror nok jeg må legge inn en anbefaling jeg også. Hvordan skulle du stilt inn lyset bedre mener du?
sherzad t.
Her vært innom det bildet flere ganger i løpet av dagen... liker det enda mer, sku ønske det va meg som tok det hehe:)
Taheri
Lars-Anders M.
Ja jeg ser det er så oppstilt att det er meningen vi skall se det. Ok.
Vegard E.
Slett ikke dumt konsept. Men det de gjør, eks. neglelakking og hårføninga forsvinner litt - spes kontra den gule veska og den blå radion som er veldig fargesterke. Måtte se ei god stund før jeg oppdaga hårføneren f.eks.
Hva er lyskilden og hvordan har du jobbet frem defineringen av høylysene i ansiktene? - hudtoner og defineringen av ansiktene, synes jeg er veldig vellykket; så absolutt sansen for etterbehandlinga.
Oda H.
Tusen takk for kommentarer :)
Til JTM: jeg kunne stilt inn lyset bedre med henhold til:
1) Slagskyggene på veggen bak personene
2) Lettet skyggene i ansikter, særlig på hun som leser i bladet
3) Slagskygger på hals
4) redusert skygge på teppe til venstre
veit ikkje om det er praktisk mulig å få det som mykje betre til med det utstyret eg hadde (To bærbare Hensel fotolamper). Men skyggene irriterer meg..
Til ST: bare til å kopiere konseptet det, skal ikkje stoppe deg eg :p
Til VG: Har fundert litt selv på det du poengterer om at veske/bag trekker oppmerksomhet i forhold til saks/hårføner. Jeg har kommet fram til at jeg synest det er kult at man må leite litt før man finner detaljene. Det første man ser er altså effektene, og det neste er det som egentlig er hovedpoengene (som saks/neglegakk osv..)
Lyskilden er Hensel-lampene. Hudtoner er jobbet med i lag på lag:
lag 1: hele bildet (etter retusj) med oppskarping
lag 2: lagt gaussian blur på hudtoner, trekt fra øyeparti (via maske), styrt ned opacity
lag 3: kopiert lag 2, trekt fra munn/nese/øre/hake ++ styrt ned opacity
lag 4: kopiert lag 3 og valgt ''color burn'' som blending mode (gjør at hudtonene får den friske brune fargen
lag 5-10: kurve og fargejusteringslag, med bla. behandling av høylys osv.
Måtte i tilleg på dette bildet klone vekk skrift som stod på veggen, brukte derfor sikkert mange timer på etterarbeidet. Hyggelig å høre at dere hadde sansen for den!
Oda
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Bildet blir litt mørkt oppe til venstre, ikke mye.
Litt uheldig med jenta som leser Wallpaper sitt høyre øye.
Øyelokket blir en lys sjenerende flekk.
Sist og ikke minst er ledningen under det lille bordet til
høyre en smal sak å få bort.
Ekstra bra at alle jentene ser ut til å være opptatt med sitt.
-------------------------------------------Mvh Kai
oda
Mvh. Taheri
Redigeringen synes jeg er vellykket, bra lys og fine toner. Teknisk bra og ikke minst et severdig bilde med opptil flere bra detaljer (knallbra Opel-bag).
Mvh. Andreas D.
Det er nesten blitt automatikk i å se ledninger når
man fotograferer med studioblitz anlegg. Har fått med
en del ledninger + lysmålerledning noen ganger selv.
____________________________________Kai
Taheri
Hva er lyskilden og hvordan har du jobbet frem defineringen av høylysene i ansiktene? - hudtoner og defineringen av ansiktene, synes jeg er veldig vellykket; så absolutt sansen for etterbehandlinga.
Til JTM: jeg kunne stilt inn lyset bedre med henhold til:
1) Slagskyggene på veggen bak personene
2) Lettet skyggene i ansikter, særlig på hun som leser i bladet
3) Slagskygger på hals
4) redusert skygge på teppe til venstre
veit ikkje om det er praktisk mulig å få det som mykje betre til med det utstyret eg hadde (To bærbare Hensel fotolamper). Men skyggene irriterer meg..
Til ST: bare til å kopiere konseptet det, skal ikkje stoppe deg eg :p
Til VG: Har fundert litt selv på det du poengterer om at veske/bag trekker oppmerksomhet i forhold til saks/hårføner. Jeg har kommet fram til at jeg synest det er kult at man må leite litt før man finner detaljene. Det første man ser er altså effektene, og det neste er det som egentlig er hovedpoengene (som saks/neglegakk osv..)
Lyskilden er Hensel-lampene. Hudtoner er jobbet med i lag på lag:
lag 1: hele bildet (etter retusj) med oppskarping
lag 2: lagt gaussian blur på hudtoner, trekt fra øyeparti (via maske), styrt ned opacity
lag 3: kopiert lag 2, trekt fra munn/nese/øre/hake ++ styrt ned opacity
lag 4: kopiert lag 3 og valgt ''color burn'' som blending mode (gjør at hudtonene får den friske brune fargen
lag 5-10: kurve og fargejusteringslag, med bla. behandling av høylys osv.
Måtte i tilleg på dette bildet klone vekk skrift som stod på veggen, brukte derfor sikkert mange timer på etterarbeidet. Hyggelig å høre at dere hadde sansen for den!
Oda