Accordeon player, Dublin. I The Ongoing Moment (2005) sammenligner Jeff Dyer motiver som er gjengangere hos mange av de anerkjente fotografene fra fotohistorien. Den anonyme trekkspilleren (gjerne blind) i det urbane landskapet er ett av disse gjengangermotivene. Jeg syns derfor det var spesielt artig med handlebagen. (Jeg kjenner ikke historien til trekkspilleren i dette bildet.)
Fornøyd med at en av de forbipasserende har en handlebag fra Irish Museum of Modern Art. Syns det forsterker kontrastene.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_258761} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Hei. Jeg synes versjon 1 var mye bedre enn den opprinnelige. Plutselig ble bildet interessant.
Paul
Lise U.
Hei Paul, takk for kommentaren! Jeg er helt enig med deg -- det var rart å se hvor stor forskjell det gjorde for dette bildet å tone fargene helt ned. I originalen var forresten også hodene på de forbipasserende med.
:) Lise
Knut-Inge J.
#1 for meg. Blikket fell naturleg på trekkspelaren, som virker dedikert og konsentrert i sin musikkutøvelse. Deretter blir blikket flytta til handlebagen og personen som beveger seg bort. Gatefotografi etter min smak!
Lise U.
Hyggelig at du liker bildet! Enig i at det er #1 som har noe for seg -- de andre to er bare lagt inn som en illustrasjon på veien til #1.
:) Lise
Ruth Sofie K.
Likte veldig godt bilde.
Synes versjon 1 var best. Du får på en måte frem en historie i versjon 1.
Versjon 2 var liksom helt vanlig, men versjon 1 sier veldig mye.
''Et bilde sier mer enn 1000 ord'' ;)
Lise U.
Hei Ruth Sofie, takk for hyggelig kommentar. Enig med deg om at det ikke er noe spesielt over versjon 2.
:) Lise
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Paul
:) Lise
:) Lise
Synes versjon 1 var best. Du får på en måte frem en historie i versjon 1.
Versjon 2 var liksom helt vanlig, men versjon 1 sier veldig mye.
''Et bilde sier mer enn 1000 ord'' ;)
:) Lise