Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_296115} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
dette likte jeg bedre enn det forrige bildet jeg kommenterte
skulle gjerne ha hvist åssen du lager et sånt et bilde,men det kan vel ikke forklares med en kort liten tekst her inne på forumet:-)
ha en fin kveld
mvh anders
Avsluttet .
Photoshop, med et par tre lag is og ulike blendingsmodi som overlay og multiply og et maleri/skulptur? Dratt litt hardt i spakene for oppskarping også? Ser tusner av bilder, og sjelden noe noe nytt og originalt. Bildene dine er forfriskende annerledes, Anne! Liker veldig godt kombinasjonen av ulike medier slik!
Erik
Per Einar G.
Enda et godt bilde i denne serien, finner ikke noe kritikkverdig!
Per E.
John B.
Hei
Du all verden...Jeg tror jeg får dra frem et loslitt uttrykk fra idol sirkuset: Dette er SINNSYKT bra...
John B.
Avsluttet .
Fint og delikat utført rent teknisk. Herlig mystikk i motivet. Selv ville jeg ha vurdert en tettere beskjæring, da det blir litt mor mye rom rundt hovedmotivet.
anne g.
tusen takk alle karer for tilbakemeldinger! til anders, som erik sier, teknikken er en grei PS-sak, men som i andre sammenhenger, ideen og tankene bak, virkemidler osv, er det bærende i uttrykkene! John tar hardt i, men morro lell. tommy, har beskjært flere ganger og ønsket en tettere, og har kanskje ikke funnet det ideelle utsnitt. vanskelig. mvh anne
Kristoffer L.
Igjen et godt bilde med symbolske konnotasjoner.
Om bilde nr. 353404 kunne gi assosiasjoner i retning av en underjordisk fruktbarhetsgudinne, leder dette meg mer i retning av havguden Neptun.
Denne typen bilder kan lett vippe over i dekorative klisjéer, og gjør dessverre det for mange av dem som prøver seg på dem.
Det som holder dette på plass, er etter min mening den halvt oppløste ''beingrinda'' mannen har som kappe, og skyggen under ansiktet, i form av et slags hode fra havdypet. Et sjøuhyre, eller hodet på en diger murene-ål? Disse to elementene tilfører bildet en slags navnløs skrekk, og gir med det en slags maktbalanse i forhold til de mer dekorative elementene.
Blant elementene jeg liker spesielt godt utførelsen av her, er ''beingrind-kappen'' (også den kobler for meg bildet med havet), den flagrende turbanen, edelstenen/smykket i turbanen, og ansiktet.
Jeg er litt i tvil om de tre hjertene nederst. Har også en følelse av at teksturen du har lagt på øverst (vann med bobler i? maling full av blemmer?) ligger litt for mye ''utenpå'' bildet, og at du kanskje burde prøve deg fram med å blende dette laget inn i bildet på en litt mer organisk måte. (Ved ettertanke tror jeg at du kanskje også burde kikke litt på forrige bilde igjen med dette siste i bakhodet.)
For min del tror jeg ikke at jeg ville ha beskåret bildet i det hele tatt, men jeg ville fjernet den hvite stripen til høyre.
Alt i alt synes jeg dette var meget bra i utgangspunktet, med potensiale for noen grep som kan gjøre det enda bedre.
- Kristoffer
anne g.
tusen takk kristoffer for en ''vettug'' og dypsindig refleksjon omkring bildet mitt! ser poengene dine og festet med både ved hjertene (i tvil om 2 av de selv) og og gjøre is-laget som ligger øverst mer gjennomskinnelig. vil gjerne gjøre bildet enda bedre. skal ha utstilling i slutten av februar, og til da bør de være finpusset og forbedret alle sammen. takk igjen! mvh anne
Fredrik E.
Meget tiltalende bilde og ikke minst kunstnerisk fremført. Gir rom for allsidig tolkning, og jeg har selvsagt min egen verson:)
Et litt todelt bilde og motstridende i mine øyne. Vi har en lett smilende figur og en skyggeside som er meget mørk. Strukturen i topp er mer ruglete enn i bunn og dette danner litt motsetninger i hodet mitt, ettersom skyggesiden helt klart burde være mer dramatisk. Dette er fascinerende trekk, som både provoserer og samtidig fenger. Kanskje hjertene er symbolikk på at skyggesiden har fått den hjelpen den trenger? ja hvem vet... :)
Jeg er vel litt radikal når jeg sier at fotokunst har store likhetstrekk med billedkunst. (da mener jeg selvsagt noen uttrykksmåter, som i dette abstrakte bildet). Penslene og malingen er byttet ut med verktøyene og en mus. Store kontraster, men alikevel meget fascinerende og nyskapende.
Fredrik
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
skulle gjerne ha hvist åssen du lager et sånt et bilde,men det kan vel ikke forklares med en kort liten tekst her inne på forumet:-)
ha en fin kveld
mvh anders
Erik
Per E.
Du all verden...Jeg tror jeg får dra frem et loslitt uttrykk fra idol sirkuset: Dette er SINNSYKT bra...
John B.
Om bilde nr. 353404 kunne gi assosiasjoner i retning av en underjordisk fruktbarhetsgudinne, leder dette meg mer i retning av havguden Neptun.
Denne typen bilder kan lett vippe over i dekorative klisjéer, og gjør dessverre det for mange av dem som prøver seg på dem.
Det som holder dette på plass, er etter min mening den halvt oppløste ''beingrinda'' mannen har som kappe, og skyggen under ansiktet, i form av et slags hode fra havdypet. Et sjøuhyre, eller hodet på en diger murene-ål? Disse to elementene tilfører bildet en slags navnløs skrekk, og gir med det en slags maktbalanse i forhold til de mer dekorative elementene.
Blant elementene jeg liker spesielt godt utførelsen av her, er ''beingrind-kappen'' (også den kobler for meg bildet med havet), den flagrende turbanen, edelstenen/smykket i turbanen, og ansiktet.
Jeg er litt i tvil om de tre hjertene nederst. Har også en følelse av at teksturen du har lagt på øverst (vann med bobler i? maling full av blemmer?) ligger litt for mye ''utenpå'' bildet, og at du kanskje burde prøve deg fram med å blende dette laget inn i bildet på en litt mer organisk måte. (Ved ettertanke tror jeg at du kanskje også burde kikke litt på forrige bilde igjen med dette siste i bakhodet.)
For min del tror jeg ikke at jeg ville ha beskåret bildet i det hele tatt, men jeg ville fjernet den hvite stripen til høyre.
Alt i alt synes jeg dette var meget bra i utgangspunktet, med potensiale for noen grep som kan gjøre det enda bedre.
- Kristoffer
Et litt todelt bilde og motstridende i mine øyne. Vi har en lett smilende figur og en skyggeside som er meget mørk. Strukturen i topp er mer ruglete enn i bunn og dette danner litt motsetninger i hodet mitt, ettersom skyggesiden helt klart burde være mer dramatisk. Dette er fascinerende trekk, som både provoserer og samtidig fenger. Kanskje hjertene er symbolikk på at skyggesiden har fått den hjelpen den trenger? ja hvem vet... :)
Jeg er vel litt radikal når jeg sier at fotokunst har store likhetstrekk med billedkunst. (da mener jeg selvsagt noen uttrykksmåter, som i dette abstrakte bildet). Penslene og malingen er byttet ut med verktøyene og en mus. Store kontraster, men alikevel meget fascinerende og nyskapende.
Fredrik