Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_478880} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Et så mørkt bilde burde kanskje hatt en avgrensing for ikke å gå helt i ett med bakgrunnen - f.eks. en grå list som avslutning av etterarbeidet. Fargen henter du i boksen nederst til høyre i verktøyboksen til venstre i ps før du legger til 2-6 piksler i Canvas size. Kanskje kunne bildet om ikke annet veggen til venstre vært lyst opp en tanke. Ellers er det jo en ok og fortellende stemning i bildet.
Roar
Lars C.
Tskk for konstruktiv tilbakemelding, ha en fin kveld videre.
Tor Erik A.
Hei Lars.
Snublet over ditt bildeinnlegg for noen minutter siden.
Syntes bildet var inciterende, tildels provokativt rent tematisk.
"Asylet" på Lier har blitt et symbol på melankoliens verden, og jeg
syntes du avspeiler stemningen og denne tematikken på en sterk og
uttrykksfull måte.
Kontrastene indikerer melankoliens fundament i dette bildet og sepiafilteret eller fotofilteret du har benyttet deg av komplimenterer
atmosfæren i en effektiv retning.
Uten å måtte virke som flisespikkeriets budbringer, så hadde det muligens vært
desto mer kontribuerende som et ytterligere virkemiddel for å frembringe den atmosfæriske
tonen i bildet, ved å aksentuere noen flere detaljer i de dypeste skyggene.
Kontrasten er sterk, den gir et gripende innspill som kunne vært like fremtredende
med litt mindre "klipping" i de mørkeste gråtonene. Ettersom bildets yttergrenser ligger mot "0" verdien i luminansspektrumet (lysgetsgraderingen) som er absolutt sort, blendes deler av bildet inn i "pasparturet" (den sorte bagrunnen / rammen) du har valgt når du publiserte arbeidet.
Men som en total oppsummering og mitt helhetsinntrykk på dette prosjektet, gjort i utfordrende lysforhold, gir det meg følelsesmessige assosiasjoner til stedet og området som i neste omgang (i mine øyne) vitner
om et godt fanget øyeblikk og en kledelig etterbehandling som betoningselement.
Teksturen, skarpheten og oppfanget generelt er svært godt formidlet så alt jeg kan si er,
"Forsett det gode arbeidet!".
Med vennlig hilsen,
Tor Erik
Lars C.
Tusn takk for synspunktene dine Tor Erik, setter pris på de.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Roar
Snublet over ditt bildeinnlegg for noen minutter siden.
Syntes bildet var inciterende, tildels provokativt rent tematisk.
"Asylet" på Lier har blitt et symbol på melankoliens verden, og jeg
syntes du avspeiler stemningen og denne tematikken på en sterk og
uttrykksfull måte.
Kontrastene indikerer melankoliens fundament i dette bildet og sepiafilteret eller fotofilteret du har benyttet deg av komplimenterer
atmosfæren i en effektiv retning.
Uten å måtte virke som flisespikkeriets budbringer, så hadde det muligens vært
desto mer kontribuerende som et ytterligere virkemiddel for å frembringe den atmosfæriske
tonen i bildet, ved å aksentuere noen flere detaljer i de dypeste skyggene.
Kontrasten er sterk, den gir et gripende innspill som kunne vært like fremtredende
med litt mindre "klipping" i de mørkeste gråtonene. Ettersom bildets yttergrenser ligger mot "0" verdien i luminansspektrumet (lysgetsgraderingen) som er absolutt sort, blendes deler av bildet inn i "pasparturet" (den sorte bagrunnen / rammen) du har valgt når du publiserte arbeidet.
Men som en total oppsummering og mitt helhetsinntrykk på dette prosjektet, gjort i utfordrende lysforhold, gir det meg følelsesmessige assosiasjoner til stedet og området som i neste omgang (i mine øyne) vitner
om et godt fanget øyeblikk og en kledelig etterbehandling som betoningselement.
Teksturen, skarpheten og oppfanget generelt er svært godt formidlet så alt jeg kan si er,
"Forsett det gode arbeidet!".
Med vennlig hilsen,
Tor Erik