Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_526816} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Flott bilde av Operaen. Synd at de ikke kan bli kvitt alle kranene i bakgrunnen.
mvh Kirsten
Håkon B.
Kunne klona de vekk. Men føler at det ikke blir helt rett
Tove H.
Enig med deg, bygningen er vakker. Liker etterbehandlingen og utsnittet, synes dette ble veldig pent!
Tove
Heidi N.
Dette synes jeg var et vakkert bilde av operaen. Likte de lyse fargetonene. Kranene tenkte jeg faktisk ikke over før jeg leste kommentarene over. Alt er så lyst, at de skiller seg egentlig ikke så mye ut.
Heidi
Roar K.
Fint utsnitt av det som etterhvert blir endelav Østkantens "Aker brygge".
Jeg har stor sans for skarpheten som gjør bildet svært detaljert - og etterarbeidet ditt selvfølgelig.
Bildet favner vidt og passer derfor godt iet panorana format så jeg ville kutta 4-5 cm i bunn.
Bildet taperhverken dybdefølelse eller annet på det.
Roar
Birthe H.
Operaen i Oslo er vakker og fargenyansene her ga den en ny "look". Enig med Roar at det godt kunne vært kutta litt i bunnen.
mvh. Birthe
Venche J.
Lekkert fremstilt. :)
Venche.
Bjørn B.
Veldig kreativt gjort. Flott!! :-)
john-arne w.
Liker dette spesielle uttrykket som du får frem her, men jeg tror også på ett kutt enten nede eller oppe for ikke å få for midtstilt selve hovedmotivet. Men jeg likte de kranene på høyre side som en "mortvekt" til de "høyhusene" på venstre side. Synes det blei balanse i bilde p.g.a. av de to ytterpunktene der. Synes også bildeformatet passer motivet her.
hilsen john...
Erlend S.
Jeg liker denne komposisjonen. Fint at du leker med det HDR-uttrykket. Denne var stilig. Du nærmer deg noe litt eventyraktig. Jeg har selv lett etter eventyret i over 30 år.
Erlend S.
Jeg får prrøve å begrunne hvorfor jeg føler denne komposisjonen som god.
Vannet i forkant leder inn mot motivet. Jeg får enn følelse av innseiling mot Oslo.
Håkon B.
Takker Erlend. Dette er også i mine tanker. Samtidig som jeg føler at jeg får en mer ro i bildet med mye vann foran Operaen
Avsluttet .
Et bilde jeg synes er bra.
Hvis du sammenligner dette bildet med London Eye-bildet ditt ser du at komposisjonen i dette bildet balanserer mye bedre enn komposisjonen i det andre. I hvert fall synes jeg det. Objektene i området operaen + kranene bak (dvs tyngdepunktet av disse) ligger litt inn mot midten og balanseres av de to høye bygningene til venstre, som riktignok er mindre, men forsterkes fordi de ligger lenger ut mot kanten av bildet (tenk vektstang). I London Eye-bildet er det gjort stikk motsatt og bildet blir derfor veldig venstretungt, dvs. at øyet har problemer med å slippe taket i London Eye + bygningene rundt. Høyrekanten blir da et nokså uinteressant vedheng (men Big Ben, Westminister og fuglen retter noe opp i dette, men for lite synes jeg).
Kranene er et viktig element i historien her. De vitner om byggeaktivitet og at det vi ser i området rundt dem (bl.a. operaen) er nytt.
Jeg synes du har fått til tonekurven adskillig bedre i dette bildet enn i f. eks. London-Eyebildet. Pastellfargene (i motsetning til skittengrått i London Eye-bildet) sier meg morgenlys og gir bildet ro og stillhet, det ser ut som sola er lav og man kan ane at lufta er kjølig (men en litt forstyrrende skygge røper at det nok ikke er morgen allikevel). Det rolige vannet forsterker dette. for min del kunne du gjrne ha beholdt enda noe mer mettede farger, for jeg ville gjerne hatt blå himmel i det grå også.
Dette er et litt annerledes Oslo enn jeg er vant til å se.
Lars Ivarson F.
den nye by..syns nok kranene symboliserar det like bra som operaen..etterarbeidet ditt gjev motivet eit nesten utanomjordisk preg.. stilig..kreativt.. og så absolutt frå øvste hylla..toppers
Håkon B.
Har glemt å takke alle for fine tilbakemeldinger. Takk takk
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
mvh Kirsten
Tove
Heidi
Jeg har stor sans for skarpheten som gjør bildet svært detaljert - og etterarbeidet ditt selvfølgelig.
Bildet favner vidt og passer derfor godt iet panorana format så jeg ville kutta 4-5 cm i bunn.
Bildet taperhverken dybdefølelse eller annet på det.
Roar
mvh. Birthe
Venche.
hilsen john...
Vannet i forkant leder inn mot motivet. Jeg får enn følelse av innseiling mot Oslo.
Hvis du sammenligner dette bildet med London Eye-bildet ditt ser du at komposisjonen i dette bildet balanserer mye bedre enn komposisjonen i det andre. I hvert fall synes jeg det. Objektene i området operaen + kranene bak (dvs tyngdepunktet av disse) ligger litt inn mot midten og balanseres av de to høye bygningene til venstre, som riktignok er mindre, men forsterkes fordi de ligger lenger ut mot kanten av bildet (tenk vektstang). I London Eye-bildet er det gjort stikk motsatt og bildet blir derfor veldig venstretungt, dvs. at øyet har problemer med å slippe taket i London Eye + bygningene rundt. Høyrekanten blir da et nokså uinteressant vedheng (men Big Ben, Westminister og fuglen retter noe opp i dette, men for lite synes jeg).
Kranene er et viktig element i historien her. De vitner om byggeaktivitet og at det vi ser i området rundt dem (bl.a. operaen) er nytt.
Jeg synes du har fått til tonekurven adskillig bedre i dette bildet enn i f. eks. London-Eyebildet. Pastellfargene (i motsetning til skittengrått i London Eye-bildet) sier meg morgenlys og gir bildet ro og stillhet, det ser ut som sola er lav og man kan ane at lufta er kjølig (men en litt forstyrrende skygge røper at det nok ikke er morgen allikevel). Det rolige vannet forsterker dette. for min del kunne du gjrne ha beholdt enda noe mer mettede farger, for jeg ville gjerne hatt blå himmel i det grå også.
Dette er et litt annerledes Oslo enn jeg er vant til å se.