Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_641447} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ja, her har du brukt aua. Det er gjerne oppover på fasadene at motivene finnes.
Skrå og oppadvendt kameravinkel gir godt resultat.
Lys, skarphet og fargerike detaljer er det jo ingenting å si på.
Man kanskje filosofere litt over avslutningen i venstrekanten. Men siden man ikke vet hva som befinner seg utenfor bildekant må man bare la det fare.
Roar
Øystein N.
Kan det hende at bilde hadde tjent på at bare de 5 like balkongene var med - altså ikke den avvikende til høyre? Da blir det liksom skapt en usikkerhet om rekke av like balkonger fortsetter til høyre og venstre - i det uendelige......
Truls Bastian H.
Nei, den avikende bør være med. Det var det individuelle som var det spennende med gamle Valetta. Jeg bodde selv i Sliema utenfor Valetta som guttunge på slutten av 60-tallet (rundt 1969 bodde mor og oss to ungene på Malta, da far var oljeingeniør i Libya)), og husker godt hvordan Valetta så ut før turismen kom å ødela det det hele. Dengang de fleste bussene var gamle fargesterke amerikanere med snuter, og spennende figurer fremme på snuten og tøystrimler i ruta.Disse verandaene husker jeg godt.
Trygve B.
Fin arkitektur, liker det repeterende mønsteret. Det gjorde seg bra. Fint fotografert også. mvh Trygve
Carsten H.
Tusen takk alle sammen!
Truls fyldige kommentar om det opprinnelige Valletta utvider vår horisont og gir bildet ekstra dimensjon.
Mvh. Carsten
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Skrå og oppadvendt kameravinkel gir godt resultat.
Lys, skarphet og fargerike detaljer er det jo ingenting å si på.
Man kanskje filosofere litt over avslutningen i venstrekanten. Men siden man ikke vet hva som befinner seg utenfor bildekant må man bare la det fare.
Roar
Truls fyldige kommentar om det opprinnelige Valletta utvider vår horisont og gir bildet ekstra dimensjon.
Mvh. Carsten